BMW’nin yeni 5 Serisi, kendine ait sade ve sportif bir tasarım diline sahip. G60 kodlu yeni nesil 5 Serisi benzinli, dizel, kablolu şarj edilebilir hibrit ve elektrikli motor seçenekleriyle de öne çıkıyor. Yeni 5 Serisi'nin Ekim 2023'te yollara çıkması planlanıyor.
- 24 Mayıs 2023
Sekizinci nesil BMW 5 Serisi tanıtıldı
Yeni BMW 5 Serisi’nin büyüyen böbrek ızgarası, köpek balığını andıran ön bölümü, hava girişleri ve hafif şişkin çamurluklarıyla önceki nesline göre daha iddialı bir görünüm sergiliyor. Yeni 5 Serisi’nin dingil mesafesi, önceki nesline göre 20 mm artarak 2995 mm oldu. Uzunluğu 97 mm artarak 5060 mm’ye ulaşan yeni 5 Serisi’nin genişliği 1868 mm’den 1900 mm’ye, yüksekliği ise 1479 mm’den 1515 mm’ye çıktı.
Yeni BMW 5 Serisi’nin motor seçenekleri
5 Serisi’nin giriş modeli olan 520i’de 208 HP gücündeki 2,0 litrelik 4 silindirli benzinli motor görev yapıyor. Hızı 230 km/s olan ve 0’dan 100 km/s’ye 7,5 saniyede ulaşan 520i’nin ortalama yakıt tüketimi 6,4-5,7 lt/100 km.
Yeni BMW 5 Serisi’nin motor seçenekleri
520d seçeneği 48 V hafif hibrit özellikli 4 silindirli dizel motora sahip. Gücü 197 HP olan 520d 233 km/s’ye ulaşıyor. 0-100 km/s hızlanma süresi 7,3 saniye ve ortalama yakıt tüketimi 5,1-5,6 lt/100 km olarak belirtiliyor. Ayrıca 4 tekerlekten çekişli olan 520d xDrive ise 228 km/s’ye ulaşıyor ve ortalama yakıt tüketimi 5,5-6,0 lt/100 km.
Yeni BMW 5 Serisi'nin kokpiti
Yatay çizgilerin hakim olduğu sade iç mekanda 12,3 inçlik dijital gösterge paneli ve 14,9 inçlik dokunmatik özellikli kavisli multimedya ekranı dikkat çekiyor. Bu araçta bulunan BMW İşletim Sistemi 8 ile birlikte aracın özelliklerinin büyük kısmı dev ekrandan yapılıyor. Zengin döşeme seçenekleri sunduğu belirtilen 5 Serisi’nin havalandırma ızgaraları da kokpitte gizlenmiş.
Yeni BMW 5 Serisi
Orta konsoldaki kontrol düğmeleri ve eşya gözleriyle de kafa karıştırmıyor.
Yeni BMW 5 Serisi
Her neslinde konforlu ve rahat bir model olan 5 Serisi'nin yenisi sade ama teknoloji dolu bir iç mekan sunuyor.
Elektrikli BMW i5 eDrive40
BMW i5’te iki farklı seçenek var. Giriş modeli olan i5 eDrive40 versiyonu 340 HP gücünde elektrikli motora sahip. Batarya kapasitesi 81,2 kWh olan i5 eDrive40’ın menzili ise 497-582 km.
Elektrikli BMW i5 eDrive40
Bu aracın lityum iyon bataryaları 30 dakikada hızlı şarj ile yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj oluyor. 0-100 km/s hızlanmasını 6 saniyede tamamlayan i5 eDrive40i’nin hızı 193 km/s’de sınırlandırılıyor.
Elektrikli BMW i5 M60 xDrive
BMW i5 M60 xDrive seçeneğinde görev yapan iki elektrikli motor toplamda 517 HP güç üretiyor. 0-100 km/s’ye 3,8 saniyede ulaşan bu aracın hızı 230 km/s’de sınırlandırılıyor. Menzili 455-516 km olan i5 M60 xDrive’da 81,2 kWh kapasiteli lityum iyon batarya görev yapıyor.
Elektrikli BMW i5 M60 xDrive
Bu aracın bataryası, 30 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj oluyor. 5 Serisi gibi i5 eDrive40 versiyonu 1515 mm yüksekliğe sahipken bu değer i5 M60 xDrive’da ise 1505 mm.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.