Ola Kallenius: A 45 AMG'de sunduğumuz 2.0 lt'lik turbo benzinli motor ile dünyanın seri olarak üretilen en güçlü 4 silindirlisini tanıttık. 6000 d/d'de 360 HP güç üreten motor 2250 ile 5000 d/d'de arasında 450 Nm maksimum torka ulaşabiliyor. 2.0 lt'lik turbo benzinli motor ve çift kavramalı 7 kademeli otomatik şanzıman ile birlikte A 45 AMG'nin 0-100 km/s hızlanması 4.6 saniye sürüyor. 4 tekerlekten çekişli A 45 AMG'nin maksimum hızını ise 250 km/s'de elektronik olarak sınırlandırdık. Ortalama yakıt tüketimi de 6.9 lt/100 km.
Neden bu hacimde bir motora ihtiyaç duydunuz?
O.K.: Olgun pazarlarda, genç ve başarılı insanların AMG modellerine daha kolay ulaşmasını istedik. A 45 AMG sayesinde, ilk AMG logolu otomobillerine ulaşan başarılı insanlar, daha sonra bir üst modele geçiş yapabilmek için iyi bir başlangıç yapmış olacaklar. Bu motor sayesinde yeni pazarlara girebileceğiz.
Türkiye'de AMG'nin satışlarından memnun musunuz? Yeni model ile birlikte daha geniş bir kitleye ulaşabilir misiniz?
O.K.: Özellikle Türkiye gibi vergi sınıflandırması, motor hacmine göre olan ülkeler için A 45 AMG oldukça iyi bir seçenek. Bu otomobil sayesinde Türkiye'de daha fazla AMG görebileceğiz.
Daha küçük hacimli AMG modelleri planlıyor musunuz?
O. K.: Daha küçük hacimli motorlar üretmeyi şimdilik planlamıyoruz. AMG olarak, performanstan ödün veremeyiz. Bu yüzden 2.0 lt'lik motorun daha küçüğü yerine, daha büyük hacimli motorlarımızın hacimlerini ufaltmayı planlıyoruz. Bunu performanstan ödün vermeden daha düşük CO2 salınımlarına ulaşmak için yapıyoruz.
Bu motor başka hangi araçlarda kullanılacak?
O. K.: A Serisi, CLA ve bir adet de sürpriz bir karoserde bu motoru göreceksiniz.
Henüz tanıtmadığınız GLA'da da bu motor olabilir mi?
O.K.: Neden olmasın? Kısa bir zaman sonra göreceksiniz. Şimdilik bunu söylemeyelim ama aslında AMG'nin 45'inci yılı için açıkladığımız bir görselde, hangi modellerin geleceğini kısmen de olsa göstermiştik.
O toplantıda biz de vardık ve AMG ailesinin toplu fotoğrafında, örtülü modeller dikkatimizi çekmişti. Bunlardan bir diğeri de SLS AMG'nin ufak kardeşi mi olacak?
O.K.: Biz orada göstermek istediğimiz kadarını gösterdik. SLC isminde bir model üzerinde çalışmaya devam ettiğimiz söyleniyor. Yani yok da demiyoruz var da!
AMG modellerinde neden 4 tekerlekten çekiş sistemini kullanmayı tercih etmeye başladınız?
O.K.: Çünkü birçok müşteriden bu yönde talep geldi. Biz de bu otomobillerin dört mevsim kullanılmasını istiyoruz.
A 45 AMG'nin fiyatı ne olacak? Türkiye'ye ne zaman gelecek?
O.K.: Almanya'da vergiler dahil 49.682,50 Euro'ya satışına başladık. Türkiye'ye yılın ikinci çeyreğinde sipariş üzerine satılması planlanıyor. Vergilerden dolayı fiyatın biraz daha yüksek olacağını şimdiden söyleyebiliriz.