Toyota'nın Latince altın anlamına gelen "aurum" kelimesinden türeterek otomobil dünyasının altın çocuğu sloganıyla yollara çıkardığı Auris, gerçekçi olmak gerekirse altın çocuk olmanın biraz uzağında kalmıştı. Corolla HB'nin yerini alarak 2007'de yollara çıkan "altın çocuk", Toyota'nın makyajlı Avensis ve yeni Yaris gibi modelleriyle ipuçlarını verdiği yeni marka yüzünü taşıyor. Yeni yüz ifadesi karakteristik veya çok mu dinamik sorularına verilebilecek cevap "modern" olabilir. 4.275 mm ile selefinden 30 mm uzun olan yeni Auris'in yüksekliğinin 55 mm azalmasıyla, daha dinamik bir duruş ortaya çıkmış. Zira birinci nesil Auris, yüksek tavanı ve geniş kalçasıyla biraz hantal görünüyordu.
Yeni Auris'in 2.600 mm'lik dingil mesafesi birinci nesille aynıyken, arka koltuk yolcuları için diz mesafesinde 20 mm'lik bir artış sağlanmış. Paris Otomobil Fuarı'yla birlikte sahne alacak olan yeni Auris İngiltere'de üretilirken, araçta güncel nesilden tanıdığımız tüm motor seçenekleri sunulacak. Bu ne anlama geliyor? Son dönemin trendi olan aşırı beslemeli küçük benzinli üniteler yeni Auris'te sunulmayacak. 1.4 lt ve 2.0 lt dizel ile 1.33 lt ve 1.6 lt'lik benzinlilerin yanında Prius ve güncel Auris HSD'den tanıdığımız hibrid sistemi yeni Auris'te de kullanılacak. Yeni Auris'in yollara çıkış tarihi henüz kesinleşmemiş olsa da, aracın 2012 bitmeden Avrupa'da satışa sunulması ve Türkiye'deki yeriniyse 2013 başında alması bekleniyor.
Yazı: Eray Özgür