Yeni Nissan Note, selefinden farklı bir platform üzerinde, yenilikçi tasarımla hayat buldu. Avrupa pazarı için 2006-2012 yılları arasında üretilen birinci nesil Note, bir MPV temsilcisi olarak yol alıyordu. Yeni nesilde ise küçük hatchback sınıfı boyutlarını korurken tasarım olarak hatchback havasında ama MPV'ler özgü yeteneklerini kaybetmemiş. Note'un bu çok yönlülüğüne araç içerisinde biraz zaman geçirince tanık olmak mümkün.
Arka koltuklardaki diz ve baş mesafesiyle uzun boyluları bile rahat ettirebilen ferah ve geniş yaşam alanı sunuluyor. 150 mm hareket ettirilebilen kızaklı arka koltuklar sayesinde yükleme ve yaşam alanı arasında tercih yapabilme özgürlüğü tanınmış. MPV'lere özgü pratik çözümler bu kadarla da kalmamış. Çift torpido gözü, kapı içlerinde büyük şişelerin de sığabileceği eşya gözleri ve vites konsolu üstünde de küçük eşya gözleri ihmal edilmemiş.
Fonksiyonellik konusunda Note, hala bildiğimiz gibi. Peki ya boyutlar? Selefinin 4100 mm uzunluğu ve 2600 mm'lik dingil mesafesi değişmemiş. 1550 mm'lik yükseklik 1530 mm'ye çekilerek 20 mm daha alçak bir otomobil tasarlanmış. 1691 mm'lik genişlik de 4 mm arttırılarak 1695 mm'ye çıkartılmış. Selefinden biraz daha alçak ve geniş tasarım hem dinamik bir tasarım sağlıyor, hem de yol tutuş kabiliyeti için daha etkili bir temel hazırlıyor.
Önlerde bağımsız McPherson, arkalarda ise burulma kirişli tip, helezon yaylı süspansiyon sistemine sahip olan Note, Micra çevikliğinde olmasa da, viraj alma konusunda yolcularını tedirgin etmeyecek kadar yetenekli. Süspansiyon konforu konusunda ise Micra'dan daha başarılı. Küçük sınıf MPV'ler arasında da en konforlu sürüş hissine sahip modellerden biri olan Note, zayıf yalıtım ve iç mekanda kullanılan sert plastik malzeme çokluğu sebebiyle en sessizi unvanını alamıyor.
MPV'ler arasında da en konforlu sürüş hissine sahip modellerden biri olan Note, zayıf yalıtım ve iç mekanda kullanılan sert plastik malzeme çokluğu sebebiyle en sessizi unvanını alamıyor. Karoserin biraz daha alçaltılıp genişletilmesi selefinden çok da farklı bir sürüş tecrübesi yaşatmıyor. Direksiyon sistemi ise birinci nesli göre biraz daha net çalışarak sürüş dinamiklerinde puan kazandırıyor. Ama Note, sürüş karakteriyle iz bırakan bir otomobil olmak için üretilmemiş. Onun yeteneği fonksiyonel bir karoserde yakıt ekonomisi sağlayabilmeye dayanıyor. Bu tezimizi destekleyen 1.5 dCi ve 5 ileri manuel şanzımanın birlikteliği 4,7 lt/100 km'lik ortalama test tüketimine imza atmamızı sağladı.
Ekonomi konusunda zorluk çıkartmayan 1,5 lt'lik dizel hala 90 HP gücünde. 200 Nm'lik maksimum tork üretebilen ünite, hızlanma ve esneklik verilerinde çarpıcı sonuçlar ortaya çıkartamadı. Hızlanma performansı beklentisinde olanlara cevap verebilecek bir motor seçeneği olmayan Note'un otomatik şanzıman sunamıyor oluşu da büyük bir eksi.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğrafl ar: Ersan Sezer