Gerçekten de BMW'nin SAV(Sports Activity Coupe) olarak adlandırdığı X6 ile ilk randevu beklenenden çok daha iyi geçti. Yollara çıktığı günden bu yana 250.000 adetlik satış rakamına ulaşan model, markanın kimliğini üzerinde taşıyan en iyi SUV'lerden bir tanesi olarak görüldü. Elbette bu kadar beğenilen bir modelin ikinci nesli de üretiminden bu yana aradan geçen 6 yılın ardından yepyeni haliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor.
Daha önce Almanya'da ağır kamuflajlı olarak yalnızca otohaber.com.tr'nin görünlediği Yeni X6, kendini saklayan tüm o kostümlerden kurtuldu ve artık Türkiye yollarına girmeye hazırlanıyor. Aralık ayında bayilerdeki yerini alacak Yeni X6'da yepyeni bi-xenon farlar, 19 inç hafif alaşım jantlar, otomatik bagaj kapağı ve direksiyon üzerinde vites kulakçıklarına sahip sekiz ileri Steptronic şanzımanın yanı sıra deri kaplama, iki bölgeli klima kumandası, otomatik karartmalı dikiz aynası ve BMW ConnectedDrive'dan Sürüş Asistanı Güvenlik Paketi gibi önceki modele göre standart olarak sunulan bir çok sistem yer alıyor. Bagaj kapasitesini 580 litreden 1.525 litreye kadar artıran (önceki modelden 75 litre daha fazla) 40:20:40 oranında katlanan arka koltuklar, işlevselliği arttıran özellikler arasında…
COMFORT, SPORT ve SPORT+ olmak üzere üç farklı sürüş moduna sahip Yeni X6'da Sürücü Asistanı, Şerit Terk Uyarısı ve Fren fonksiyonlu Yaya ve Çarpışma Uyarısı sistemi gibi önemli güvenlik sistemleri de yer alıyor. Dinamik adaptif süspansiyon paketinin bir parçası olarak Dinamik Sürüş, aktif yana yatma dengesi özelliği ile birlikte sunulan Dinamik Performans Kontrolü, otomobilin sportif kullanım özelliklerini daha da geliştiriyor. Konfor adaptif süspansiyon paketi ve spor sürüşe yönelik süspansiyon ayarı sunan Adaptif M süspansiyon kapsamında arka akstaki havalı süspansiyon ve Dinamik Amortisör Kontrolü sayesinde sürüş konforunda ekstra artış elde edilmesini sağlarken, Professional adaptif süspansiyon paketi, Konfor ve Dinamik özellikleri bir araya getirmek için kullanılıyor.
Aracın kaputunun altında ise BMW X6 xDrive30d versiyonla birlikte 3.0 litrelik 258 HP güç ve 560 Nm tork üreten üniteye ek olarak xDrive50i versiyonla 4.395 cc'lik 450 HP ve 650 Nm tork üreten benzinli bir motor yer alırken, daha performanslı bir dizel isteyenlere X6 M50d, 3.0 litrelik 381 HP ve 740 Nm'lik tork değeriyle iyi bir seçenek oluşturuyor.