otohaber_logo
MULTIMEDYA
VW Tiguan ve Rakipleri
VW Tiguan ve Rakipleri
1 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan

Volkswagen’in kompakt SUV sınıfındaki cevheri keşfetmesi biraz zaman almıştı. Uzak Doğulu markaların 90’ların başından beri sunduğu “şehirli arazi araçları”na Volkswagen’in dahil olması ilk kez 2007 yılında yollara çıkan Tiguan ile olmuştu. Satışa sunulduğu tarihten bu yana özellikle işçilikmalzeme kalitesi, kullanışlı kabin ve motor-şanzıman teknolojisiyle ilgi gören Tiguan’da artık ikinci perde açıldı. Birinci neslin, sade, yuvarlatılmış köşelerin hakim olduğu hatları, yeni modelle birlikte çok daha çarpıcı ve keskin bir hale bürünmüş. Farlar ve ön ızgarayı enine bağlayan krom çıtalar yeni Tiguan’ın selefiyle karşılaştırıldığında daha güçlü ve sınıf atlamış gibi görünmesine yardımcı olmuş. Bu arada otomobilin uzunluğundaki 60 mm’lik ve genişliğindeki 30 mm’lik artışlar da bu algıyı destekliyor. Volkswagen 4,49 metrelik yeni Tiguan’da daha geniş bir kabin sunulduğu iddia ediyor. Bu iddianın doğruluğunu Nisan 2016’da Türkiye’de satışa sunulması planlanan otomobili test ettiğimizde teyit edebiliriz. Ama sayısal değerler vermek gerekirse yeni neslin 615 litrelik bagaj hacmi selefinden tam 145 litre fazla. VW Grubu’nun modüler platformu yeni Tiguan’ın temelini oluşturuyor. Farklı karoser tiplerinin ve motor türlerinin adaptasyonunu kolaylaştıran MQB dışında markanın ikinci nesil modüler bilgi-eğlence platformu MIB II’de yeni Tiguan’daki dikkat çeken noktalardan birisi. MIB II sayesinde Apple ve Android tabanlı akıllı telefonlar otomobilin bilgi-eğlence sistemiyle tam entegre edilebilecek. Kablosuz şarj özelliğini destekleyen akıllı telefonlar kokpitteki özel bir bölümde şarj edilip otomobildeki dahili antene bağlanabiliyor. Volkswagen’in yeni donanım seviyeleri yeni Tiguan’da da karşımıza çıkarken, arazi veya şehir versiyonlarını oluşturmak ilgili paketlerin tercihiyle mümkün oluyor. Halen satışta olan birinci nesilde düşük silindir hacimli motor isteyenlere sadece 1,4 lt’lik benzinli güç ünitelerini sunabilen Tiguan, yeni nesilde 1,6 lt 115 HP’lik yeni bir dizele sahip. 125 ve 150 HP gücündeki 1,4 lt’lik yeni nesil TSI’ın yanında 2,0 lt’lik dizel de 150, 190 ve 240 HP güç kademelerini sunuyor. 4 tekerlekten çekiş 115 ve 125 HP’lik baz motorlar dışındaki tüm versiyonlarda standart veya opsiyonel olarak sunulurken, otomatik şanzımanın tüm motorlarda en azından seçenek olması bekleniyor.

+Yaşam alanı ve bagaj hacminde artış, yeni nesil motorlar, daha prestijli tasarım, modern asistan sistemler.

-Muhtemelen rakiplerden yüksek fiyat ve vasat standart donanım.

2 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

FORD KUGA

Bugün ikinci nesliyle yollarda olan Ford Kuga, kompakt SUV’lar arasında çevik ve sportif sürüş özellikleriyle dikkat çekiyor. 1,5 lt 150 ve 182 HP benzinli ile 2,0 lt 180 HP dizel motorlarla satılan Kuga’da, baz benzinli dışındaki motor seçenekleri sadece 4x4 ve otomatik şanzımanla geliyor. Aktif güvenlik donanımları konusunda cömert özellikler sunan otomobilin kokpitindeki küçük multimedya ekranı ve karmaşık kumanda elemanları eleştiriye açık. 182 HP gücündeki benzinli ünite atak ancak yakıt tüketimini kontrol atında tutmak zor. Dizel isteyenler için sadece 2,0 lt’lik bir motor olmasıysa satın alma maliyetinin benzinli versiyona göre yaklaşık yüzde 60 artmasına neden oluyor.

+Dinamik sürüş özellikleri, güçlü motorlar, zengin konfor ve güvenlik donanımları, makul başlangıç fiyatı.

-Benzinlilerde yüksek yakıt tüketimi, sadece 2,0 lt‘lik bir dizel var, kokpit ergonomisinde zaaflar.

3 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

4 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

5 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

HONDA CR-V

Kompakt SUV’ların ilk örnekleri arasında yer alan CR-V, Türkiye pazarında sağlam bir imaja sahip. Bu yılın ilk yarısında makyajlanan güncel nesilde elde edilen en büyük kazanım kuşkusuz 160 HP gücündeki 1,6 lt’lik yeni dizel. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 4 tekerlekten çekişi bir arada sunarak sınıfında tek olan otomobilin elektronik güvenlik yardımcıları da modern. Kompakt SUV sınıfının en büyük modelleri arasında yer alan otomobilin yolcuları için sunduğu yaşam alanı ve bagaj hacmi de çok başarılı. Sadece dizel motorla ithal edilen Honda CR-V’nin başlangıç fiyatı bu yüzden bir hayli yüksek.

+İmaj, konforlu sürüş özellikleri, güçlü ve tutumlu 1,6 lt‘lik dizel, otomatik ve 4x4 ikilisi 160 HP‘lik dizelde standart, uzun garanti süresi, pratik ve geniş yaşam alanı.

-120 HP‘lik dizel sadece manuel, benzinli motor yok, karmaşık multimedya sistemi.

6 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

7 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

8 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

HYUNDAİ TUCSON

Koreli markanın kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi ix35, yerini tanıdık bir isim olan Tucson’a bıraktı. Özellikle tasarımıyla, rekabetin çok çetin bu sınıfta daha ilk bakışta kendisini belli eden yeni Tucson, 1,6 lt 132 HP ve 177 HP benzinli ve 2,0 lt 185 HP dizel motorlarla ithal ediliyor. Düşük hacimli motorların sadece benzinlilerden oluşması ve dizel için yüksek vergi dilimine giren bir alternatifin sunulması otomobilin hitap edebileceği kitleleri sınırlıyor. Yerini aldığı ix35’e göre çok daha kaliteli ve olgun hissettiren iç mekanda ısıtmalı direksiyon simidi, havalandırmalı ön koltuklar gibi bu sınıfta çok rastlanmayan detaylar da mevcut. Sürüş özelliklerinde de bir hayli yol alan yeni Tucson’un direksiyon sistemiyse hala hissiz.

+Modern tasarım, zengin donanım, 1,6 lt‘de farklı şanzıman ve aktarma seçenekleri, 5 yıl ücretsiz yol yardımı, rekabetçi fiyat.

-Atmosferik benzinlide vasat performans, hissiz direksiyon.

9 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

10 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

11 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

KIA SPORTAGE

Pek çok kişinin aklına gelmese bile aslında Kia Sportage, bugünün modern kompakt SUV’larının ilk örneklerinden birisi. Birinci nesli 1993 yılında yollara çıkan Koreli SUV’un geçtiğimiz aylarda tanıtılan dördüncü nesli, 2016’nın ilk çeyreğinde Türkiye’de olacak. Yeni Hyundai Tucson’un platform kardeşi olan otomobilde de 1,6 ve 2,0 lt’lik benzer motorlar kullanılacak. Yükseğe konumlandırılan farlar ve dörtlü bir LED grubundan oluşan farların baskın olduğu ön tasarımda bir önceki nesille ortak noktalar bulmak zor olsa bile, otomobilin yan cam alanı selefini hatırlatıyor. Uzun far asistanı, temassız cep telefonu şarjı, arka çapraz trafik uyarısı gibi gelişmiş özelliklerle donatılacak olan yeni Sportage’ın bagaj kapağı da sensörlü açılıpkapanma opsiyonuna sahip.

+Çarpıcı tasarım, Tucson‘dan tanıdığımız verimli turbo benzinli motor, zengin donanım özellikleri, yeni bir model.

-Düşük hacimli dizel motor yok.

12 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

13 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

14 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

NISSAN QASHQAI

Birinci neslin başarısını sürdüren ve piyasada çok önemli bir isim olan Qashqai’nin yeni neslindeki motorların tamamı Türkiye’deki vergi sistemine uygun üniteler. 1,2 lt’lik benzinli ile 1,5 ve 1,6 lt’lik dizellerden oluşan motorlarda 1,5 lt’lik dizel dışında otomatik şanzıman seçeneği mevcut. 4 tekerlekten çekiş ise sadece 1,6 lt’lik dizelde ve manuel şanzımanla birlikte sunuluyor. Konfor ve güvenlik donanımlarında sınıfının başarılı öğrencileri arasında yer alan Qashqai’nin kabinindeki yaşam alanı ve bagaj hacmiyse ortalamalarda. Konfor ve yol tutuş yeterince dengeli.

+İmaj, canlı ikinci el durumu, zengin donanım, tutumlu dizel motorlar, makul fiyat.

-Rakiplere göre kısıtlı yaşam alanı ve bagaj hacmi, 4x4-otomatik ikilisi bulunmuyor.

15 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

16 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

17 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

RENAULT KADJAR

Fransız markanın küçük SUV sınıfında Captur ile imza attığı başarılı atılımın kompakt SUV’lardaki yansıması olan Kadjar, Nissan Qashqai ile platform kardeşi. 1,2 lt 130 HP benzinli ile 1,5 lt 110 HP ve 1,6 lt 130 HP dizel motor seçeneklerinin sunulduğu kompakt SUV’da otomatik şanzıman sadece 110 HP’lik dizelde mevcut. 1,6 lt’lik güçlü dizelse sadece 4 tekerlekten çekiş ve manuel şanzımanla ithal ediliyor. Tablet benzeri ekran kokpitin ve dolayısıyla da fonksiyonlara erişimin merkezini oluşturuyor. Ancak her şeyin dokunmatik kontrol edilmesi ergonomik zaafları da beraberinde getiriyor.

+Güncel bir model, yaygın satış ve servis ağı, zengin donanım ve makul fiyat, tutumlu dizel motorlar.

-Otomatik şanzıman sadece 1,5 lt‘lik dizelde var, karoser salınımları.

18 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

19 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

20 / 20

VW Tiguan ve Rakipleri

VW Tiguan ve Rakipleri

SONUÇ: Yeni Tiguan ilkbahar başlarken Türkiye’de olacak. Otomobilin gelişinin rakipleri tarafından bahar mutluluğu olarak görülmeyeceği çok açık. Birinci neslinde 8 yılı geride bırakmasına rağmen sınıfındaki neredeyse her rakiple başa baş bir mücadele sergileyen ve zirveye oynayan Tiguan’ın yeni neslinin daha gelişmiş bir otomobil olacağını tahmin etmek için kahin olmaya gerek yok. Modern motorlar ve gelişmiş güvenlik, iletişim ve konfor özellikleri gibi beklenen özellikler bir yana, otomobilin tasarımı bile karşımızda daha olgun ve prestijli bir otomobil olacağına işaret ediyor. Rakiplere karşı üstünlüklerine bakacak olursak: Honda CR-V büyük ve güçlü bir otomobil ancak satış fiyatı yüksek. Hyundai Tucson, yeni neslinde çok yol almış ve olgunlaşmış bir otomobil ama imaj konusunda Tiguan’ın gerisinde. Ford Kuga hala çok iyi yol tutan bir otomobil olsa da ergonomi ve yakıt tüketiminde zaafları var. Nissan Qashqai, bu sınıfın en çok tercih edilen otomobillerinden biri ama yaşam alanı ve sürüş keyfi gibi konularda zirvede değil. Kadjar’ın arkasında Renault markasının Türkiye’deki yaygın şebekesi olsa da insanlar kompakt sınıfta bir Renault SUV’una karşı, biraz da Koleos’un etkisiyle, mesafeliler.

YAZI: Eray Özgür

Diğer Haberler