Sayın Sabahattin AKDENİZ,
Dünyanın en çok üretilen ve satılan modellerinden biri olan VW Beetle ya da Almancasıyla Kafer, dönemin ekonomik, sağlam ve kullanışlı otomobillerinden biriydi. Ancak satın almayı düşündüğünüz 45 yaşındaki otomobilin ekonomik ömrünü tamamladığı unutulmamalısınız. Buna rağmen yapılacak yenileştirme ve revizyon çalışmaları uzmanlaşmış ustalar tarafından yapılmalı. En büyük masrafa sahip olan kaportanın düzeltilmesi, pasların giderilmesi ve birçok işlem karşısında tamamen sökülmesi gereken otomobilin toparlanması sırasında çok iyi bir işçilik gerekir. Ayrıca motor, şanzıman ve diferansiyelin elden geçirilmesi, aracın elektrik, süspansiyon ve direksiyon sistemlerinin kontrolü ve restorasyonu 10.000-15.000 TL'ye mal olabilir. Bu revizyon sırasında parçaların temini, lastik, akü gibi parçalar da araç maliyetini arttıracak. Bu kadar yüklü maliyet karşısında tekrar düşünmenizi öneriyorum.
Haberler
VW Beetle’ı ne kadara toplarım?
Klasik otomobilleri çok sevdiğim için 1965 model VW satın aldım. Bu otomobili orijinaline sadık kalarak restore etmek istiyorum. Bunun için ne kadar bir bütçeye ihtiyacım var. Ayrıca bu aracın teknik
özelliklerini yayınlar mısınız?
- 21 Ocak 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.