otohaber_logo
Haberler
Volvo'dan yeni motorlar
Volvo tarafından geliştirilen yeni direkt enjeksiyonlu benzinli motorlarda görev yapan çift değişkenli supap sistemi ve turbo besleme sayesinde, düşük emisyon ve yakıt tüketimine ek olarak alt devirlerde de yüksek tork sağlanabilecek.
Volvo'dan yeni motorlar
Benzinli motorlarda direkt püskürtmeli yakıt sistemi, değişken supap zamanlaması veya start/stop sistemleri uzun yıllardır bir çok otomobil markasında görev yapıyor. Bundan yıllar öncesine kısa bir dönüş yapıp zamanın otomobillerini gözümüzün önüne getirirsek birçok markanın üst sınıf modellerinde büyük hacimli atmosferik motorları görürüz. O yıllarda Volvo, geleceği gören az sayıdaki markadan biri olarak 240, 740 veya 760 modellerinde turbo besleme kullanmaya başlamıştı. İsveçli marka, 440-460 modellerinde, turbonun orta sınıftaki aile otomobillerinde de kullanılabileceğini kanıtladı. Volvo
günümüzde, geliştirdiği GTDi teknolojisiyle yeni hedefl erin peşinde.

Volvo'nun yeni GTDi motorunda görev yapan VVT (Değişken Supap Zamanlaması-Variable Valve Timing), emme ve egzoz supaplarını hareketlendirirken iki farklı eksantrik miline sahip. VVT ile emme ile egzoz supaplarının açılma zamanlarının süresini kontrol etmek için motorun devri hesaplanır. Yanma odasına dolacak havanın miktarı veya yanmış gazların çıkışını kontrol etmek için supapların açılma veya kapanma miktarıyla, süreleri denetlenir ve yönetilir. Bu sayede silindirlerin ihtiyacı kadar olan havanın akışı kontrol edilir. Bu özellik, motorun bütün çalışma hızlarında yanma işleminin verimini arttırır. Ayrıca geleneksel supap zamanlama sisteminde yelkovan tipindeki iç ve dış supap iticisi hareketi, motor yağından gelen hidrolik basınç ile kumanda edilir. Yağ kontrol kapakçıkları açılıp veya kapanarak yağ basıncı ile VVT'lerden geçen akış, iç ve dış supap iticileri arasında istenilen açısal sapma elde edilene kadar değiştirilebiliyor. Yağ kontrol supapları, mil pozisyon sensörlerinden alınan geri bildirim kullanılarak ECU tarafından yönetiliyor. Volvo ile Borg-Warner tarafından ortaklaşa geliştirilen turbo sisteminde türbin kutusu, manifoldun içine entegre edildi. Döküm yerine sac parçadan üretilen turbonun gövdesi ekstra ses yalıtımı sayesinde daha az gürültü çıkartırken, benzin tüketimini de azaltıyor.

Motorun verimini arttıran direkt enjektörlü yakıt sisteminde yakıt, piston tepesinin merkezindeki yanma
odasının ortasına püskürtülüyor. Bosch tarafından geliştirilen enjektörlerin uç kısmında 6 adet (2.0 GTDi motorda 7 adet) püskürtme deliği bulunuyor. Özellikle soğuk havalarda yanma odasına 100 barlık basınçla püskürtülen yakıt sayesinde de silindirlerde kurum oluşması da engelleniyor. Yanma odasında oluşturulan hava yoğunluğunun oranıyla etkin yanmaya ve düşük emisyon salınımına da katkıda bulunuluyor. Yanma odasındaki havanın artmasıyla düşük devirlerde devreye giren turbo sayesinde alt devirlerde bile yüksek tork elde ediliyor.

Tüm özellikleriyle 180 HP maksimum güç üreten T4 motor, 1600 d/d'de 240 Nm maksimum torka ulaşıyor. Bu motora alternatif olarak sunulan diğer güç seçeneği ise 150 HP gücünde. Her iki motor da 1595 cc'lik silindir hacmine sahip ve Euro 5 standartlarını karşılıyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.