Bundan 10 yıl öncesinde birisi "Volkswagen günün birinde SUV üretecek ve çok başarılı olacak" dese herhalde kimse inanmazdı. Ama Alman üreticinin başarısı ortada: Birinci jenerasyon Touareg tam 500.000 kullanıcıyla buluştu. Şimdiyse karşımızda tamamen yenilenmiş bir Touareg var. Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan yeni Touareg, Ağustos ayında Avrupa'da satılmaya başlanacakken, Mayıs ayından itibaren Türkiye için de siparişler alınmaya başlanacak. Yeni Touareg yerini aldığı modele göre 40 mm daha uzun (4758 mm), 40 mm daha geniş (2724 mm) ve 20 mm daha (1724 mm) alçak. Volkswagen'nin yeni Polo ve Golf 'te kullanmaya başladığı ön ızgarası Touareg'de de dikkat çekiyor. Farlar, stoplar, tamponlar ve egzozlar dış tasarımda değişen unsurlar olarak görülürken, kabin içinde de ciddi değişiklikler var
Yeni Touareg'in en büyük özelliği yerini aldığı modele göre tam 200 kg hafif olması ve dolayısıyla yüzde 20 daha fazla ekonomi vadetmesi. Ayrıca hibrid bir versiyonun sunulması da Touareg'in çevreci kimliğinin habercisi oluyor. Yeni Touareg'de ilk etapta iki dizel bir hibrid olarak üç adet motor kullanılıyor. 3.0 lt'lik V6 TDI 240 HP güç ve 549 Nm'lik torkuyla ortalama 7.4 lt/100 km'lik yakıt tüketimine sahipken, 4.2 V8 TDI 340 HP'lik gücü ve 800 Nm'lik torkuyla dikkat çekiyor. V10 TDI'ın artık üretilmeyecek olması V8 TDI'ın en üst motor seçeneği olduğu anlamına geliyor. Ancak asıl dikkat çekici olan 3.3 lt'lik V6 hibrid versiyon. Hibridde 3.3 lt'lik 333 HP gücündeki supercharger beslemeli V6 içten yanmalı motorun yanında, 47 HPlik elektrik bir de motor görev yapıyor. Birlikte kullanıldığında 380 HP güç ve 580 Nm tork üreten hibrid, 8.2 lt/100 km yakıt tüketiyor ve CO2 emisyonu 193 g/km. Bu değerler etkileyici gibi görünse de Lexus Rx450h ile karşılaştırıldığında (148 g/km, 6.3 lt/100 km) oldukça iddiasız kalıyor. Aracın 0-100 km/s hızlanması 6.5 saniye. Kasım ayından sonra motor gamına 3.0 lt'lik V6 dizelin 205 HP'lik bir versiyonu daha eklenecek. Tüm motorlar 8 kademeli otomatik şanzımanla alınabiliyorken, VW bu vites kutusunun yaklaşık 2.0 lt/100 km kadar tüketimi azalttığını iddia ediyor. Yeni Touareg'de 4Motion (tırmanma açısı 31 derece) adı verilen 4 tekerlekten çekiş sisteminin yanısıra, beş farklı ayarın yapılabildiği "Terrain Tech Paketi"ne yer verilecek. Orta ve arka diferansiyelin tamamen kilitlenebilmesini sağlayan bu sistemle Touareg'in tırmanma açısı 45 dereceye çıkıyor.
Haberler
Volkswagen Touareg'i yeniledi
Volkswagen’in etkileyici SUV’u daha temiz ve çevreci motorlarla dikkat çekerken, arttırılan arazi kabiliyetiyle artık “Hard-Core” SUV’larla da mücadele edebileceğine dikkat çekiyor. Dakar Rallisi belki de bunun en güzel ispatı!
- 2 Mart 2010

Etiketler:
Diğer Haberler
HABERLER
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.