otohaber_logo
Haberler
Vedaların En Güzeli
BMW’nin 1990 yılında yollara çıkan E36 kodlu 3 Serisi’yle hayatımıza soktuğu 3 Coupe kavramı artık tarihin tozlu sayfalarındaki yerini almaya hazırlanırken, 3 Coupe’nin yerini alan 4 Serisi hicran yarasını çabuk iyileştirecek gibi görünüyor.
Vedaların En Güzeli
Bugün bu sayfalarda 4 Serisi adında yeni bir BMW modeli görüyorsanız bunu Audi'ye borçluyuz. Evet kesinlikle. Münihli BMW, orta sınıfta tek bir model serisi çatısında coupe ve cabrio modellerle mutlu mesut yaşarken, Ingolstadtlı rakibi Audi'nin orta sınıfta A4'ün yanına bir A5 ailesini de ekleyerek nasıl tatlı para kazandığını görünce ortaya 4 Serisi çıktı. Karşımıza klasik bir coupe kıyafetiyle çıkmış olsa da, 4 Serisi altında ilerleyen süreçte bir cabrio ve 4 kapılı bir coupe de göreceğiz. Neyse yarını yarına bırakıp bugüne yani 4 Serisi Coupe'ye dönelim. Güncel 3 Serisi üzerinden geliştirilen 4 Serisi Coupe'nin yüzünde bu kardeşliğin izlerini görmek mümkün. Bununla birlikte farlar, ön ızgara ve tamponlardaki detay farklılıkları aracın taşıması gereken sportif ifadeyi kazanmasına yardımcı olurken, 3 Serisi GT'de karşımıza çıkan ön çamurluklardaki hava çıkışları 4 Serisi Coupe'de de kendine yer bulmuş. Bu hava çıkışları hem 4 Coupe'nin tasarımına hareket getiriyor, bunun dışında da ön tampondaki özel hava kanallarıyla bütünleşerek hava akımını düzenleyerek yakıt tüketiminin düşürülmesine de hizmet ediyorlar. Yerini aldığı son nesil 3 Coupe'yle karşılaştırıldığında çok daha eğimli hale gelen arka cam ve tavanla birlikte kısalan bagaj bölümü 4 Coupe'nin bir şekilde ağabeyi 6 Coupe'yi hatırlatmasına neden olmuş. Bu benzerlik özellikle arka çapraz tasarımda kendini had safhada belli ediyor. 3 Serisi'nden türetilen bir otomobil olduğunu karoserindeki pek çok tasarım detayıyla belli eden 4 Coupe'nin kabini de bu anlayışın bir temsilcisi. Kokpitte küçük dekoratif farklılıklar dışında hemen hemen her detay 3 Serisi'nden alınırken, daha cesur renk seçenekleri ve farklı koltuklar kabin ambiyansını değiştiren en önemli özellikler olarak sıralanabilir. İki kişilik arka koltuklar birbirinden bağımsız gibi şekillendirilirken, arka koltuk sırtlığı opsiyonel olarak parçalı olarak da katlanabiliyor. 445 litre ile 3 Coupe'ye göre 5 litre artan bagaj hacmi çok kayda değer bir değişim anlamına gelmese de, opsiyonel olarak sunulan "konforlu erişim" özelliğiyle ayağı tamponun altına getirilmesiyle bagaj kapağı otomatik olarak açılıyor. Sport, Modern ve Luxury Line olmak üzere üç donanım seviyesiyle yollara çıkacak olan 4 Coupe'de aynı zamanda bir de M Paket seçeneği sunulacak.
4 Coupe'nin 2810 mm'lik dingil mesafesi yerini aldığı 3 Coupe'den 50 mm fazlayken uzunluktaki artışsa 26 mm. Genişliğin 43 mm'lik artışla 1825 mm'ye ulaşması ve yüksekliğin de 16 mm azalarak 1362 mm'ye düşmesi, BMW'nin yeni orta sınıf coupesinin selefinden daha heybetli göründüğünün sayısal kanıtları arasında yer alıyor. 4 Coupe'de 500 mm'nin altına indirilen ağırlık merkezi, Alman markanın bugüne kadar ürettiği tüm modeller içinde en iyi değerken, bu veri de aracın sürüş dinamiklerinin yüksek olacağının bir ispatı. Frankfurt Otomobil Fuarı'ndan hemen sonra yollara çıkacak olan BMW'nin yeni sporcusunda başlangıçta 2.0 lt 245 HP ve 3.0 lt 306 HP benzinli ile 2.0 lt 184 HP dizel motor seçenekleri sunulacak. Yılın son döneminde bu motorlara ek olarak 3.0 lt 258 HP ve 313 HP dizel ile 2.0 lt 184 HP benzinli güç üniteleri de alternatifler arasındaki yerlerini alacak. Motoruna göre 6 ileri manuel veya 8 kademeli otomatik şanzımanların kullanıldığı 4 Coupe'de 258 HP'lik dizelin dışında tüm motorlarda 4 tekerlekten çekiş seçeneği de sunulacak. İlk etapta tıpkı 3 Serisi'nde olduğu gibi sadece 2.0 lt ve üzeri motor seçenekleriyle tanıtılacak 4 Coupe'de bununla birlikte, ilerleyen süreçte 170 HP gücündeki 1.6 lt'lik benzinli turbonun da seçenekler arasındaki yerini alması bekleniyor.
Yazı: Eray Özgür

4 Coupe'nin yüzündeki tümleşik far ve ön ızgara tasarımı araca agresif bir görünüm kazandırırken selefi 3 Coupe daha zarif ve masum görünüyor.

Stoplar tersine çevrilirken, bagaj kapağı ve C sütunu selefinden farklı ve daha çok 6 Coupe'yi hatırlatıyor.

Kokpit, güncel 3 Serisi'nin birebir uyarlamasıyken, sunulan cesur renk seçenekleri dikkat çekici.

4 Coupe'de, ilk etapta güçleri 184 ve 313 HP arasında değişen motorlar sunulacak. İlerleyen süreçte 143 HP'lik dizel, 170 HP'lik benzinli ve 450 HP civarında M versiyonları da gündemde.

Bagaj hacminde kayda değer bir artış olmasa da zemindeki ek alan ve 3 parçalı katlanabilen koltuk sırtlığı gibi detaylar pratik.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.