Kendilerine ait tasarımları ve mekanik özellikleriyle FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu) kurallarına da uygun olarak, Volkan Işık tarafından geliştirilerek üretilen Volkicar'lar, 2011'de Türkiye'de yarışmaya başlamalarının ardından geçen sene 12 adedi Moldova'ya ihraç edilmişti. Bu ihraç edilen araçlar, Karadeniz'e küçük bir kıyısı da bulunan mütevazı ve şirin bir ülke olan Moldova'nın başkenti Kişinev'de V1 Challenge yarışlarına başladı. Toplam 6 ayaktan oluşan ve ekim ayında sona erecek olan V1 Challenge Moldova'nın ilki, başkent Kişinev'de Telecenter Köprüsü'nün bulunduğu caddenin üzerinde 6 Mayıs'ta düzenlendi. Trafiğe kapatılarak yarış pistine dönüşen 350 metrelik parkurda gerçekleşen ilk V1 Challenge Moldova mücadelesinde, ikisi kadın olmak üzere toplam 10 pilot, 10 Volkicar'la yarıştı. Yapılan sıralama turlarının ardından yarışmaya ikili ve üçlü ayaklarda devam eden pilotlar, parkurda kıyasıya yarıştılar. Moldcell'in ana sponsorluğunda yarışan pilotlar arasında küçük kazalar da yaşandı. Bunların içerisinde bir Volkicar bile takla attı. Kaza sonrası Volkicar'ın şasisi ile karoseri ayrıldı. Gerekli onarım yapıldıktan sonra yarış yeniden başladı. Bu onarım sırasında Volkan Işık, Mitsubishi Evo 7 ve Volkicar'larla drift gösterisi yaparak Moldovyalıların gözlerine ve kulaklarına ziyafet çekti. Final turunda ikinciliğini koruyan Angela Andronic'i takip eden Chiril Gaburici arasında tampon tampona yaşanan mücadele herkesi heyecanlandırırken sıralama değişmedi ve V1 Challenge Moldova'nın ilk birincisi Octavian Nicolaescu olurken, ikinci Chiril Gaburici ve üçüncü Angela Andronic oldu. Türkiye'deki şehir merkezlerini gezebilen ve her bölgeye ulaşabilen bir şampiyona hayaliyle yola çıkan V1 Challenge'ın Türkiye yarışları ise 2011'de Ankara'da başlarken, 27 Mayıs 2012'de Tarsus'ta ikinci ayak koşulacak.
Organizasyon öncesi Moldova Başbakanı Vladimir Filat ve Moldova Parlamentosu Başkanı Marian Lupu, Volkicar'ı test ettiler.