Karoser
Türkiye pazarında hak ettiği saygı ve ilgiyi görmediğini düşündüğümüz stationlar arasında yer alan Toyota Auris Touring Sports, kullanışlılığı göz önünde tutan bir model olmasına rağmen şık bir görünümden de taviz vermiyor. 4595 mm uzunluğundaki kompakt station, boyutlarının hakkını veren bir kabin genişliğine sahip. Önde uzun boylular rahat ederken arkada da yeterli yaşam alanı mevcut. Yaşam alanından bahsetmişken koltukların da uzun yolculuklara uygun bir sertlikte olduğunu hatırlatalım. 530 litrelik bagaj hacmi beklentileri karşılarken koltukları katlayarak 1658 litre gibi çok başarılı bir değer elde etmek mümkün. Hatchback karoserde 50 litre olan yakıt deposu Auris TS'de muhtemelen bagaj hacmi düşünülerek 5 litre küçültülmüş ve yine hatchbackten farklı olarak tam boy yerine küçük boy yedek lastik kullanılmış. Makyajla birlikte revize edilen kokpitteki malzeme kalitesi artışı keyif verici. Özellikle en üst donanım seviyesi olan ve test aracımızda da yer alan Premium'da kullanılan dikişli deri kaplamalar kalite algısını artttırıyor.
Motor ve sürüş özellikleri
1,4 lt dizel ve 1,6 lt benzinli motor seçenekleriyle satılan Auris TS, testimizde 132 HP gücündeki benzinli üniteyle yer aldı. Bu motor sadece Toyota'nın Multidrive S adını verdiği sürekli değişken oranlı (CVT) otomatik şanzımanla birlikte satılıyor. Maksimum gücün 6400 d/d ve maksimum torkun da 4400 d/d gibi yüksek devirlerde elde edilmesi motorun bu istikamette tutulmasını gerekli kılıyor. Turbo çağını yaşadığımız bir dönemde bu "eski usul" çalışma karakteri kimileri için yorucu olabilir. Ancak motorun canlı yapısıyla üst devirlere çıkmak sorunlu değil. Auris TS, mantık çerçevesinde performans istendiğinde bunu sunabiliyor. Ancak o zaman da yakıt tüketimi yükseliyor. Dizel motorlu versiyondan farklı olarak torsiyon çubuklu yerine çift salıncaklı bir arka aksla donatılan 1,6 lt'lik versiyon sürüş özellikleri açısından tatlı-sert bir karakterde.
Rekabet karnesi
Kompakt sınıfta bir station isteyenlere Türkiye'de çok seçenek sunulmuyor. Hele bir de benzinli otomatik isteniyorsa. Toyota Auris TS, başlangıç fiyatı konusunda 100.000 TL sınırını aşıyor. Evet, donanımı boş değil ama benzer bir biçimde atmosferik benzinli motora ve otomatik şanzımana sahip Fiat Egea SW 77.900 TL'den başlıyor.
Sonuç
Toyota Auris TS pratik kullanım özellikleri sunan bir kompakt station. Ancak fiyat açısından dezavantajlı. Üstelik otomatik şanzımanı da sadece benzinli motorla birlikte sunuabilmesi rakipleri karşısında bir eksi.
Yazı: Eray Özgür
Fotoğraflar: Ersan Sezer
Sakin karakterli
Auris TS'nin 1,6 litrelik benzinli motorla sunduğu CVT şanzıman, benzerleri arasında en iyi çalışanlardan biri. Özellikle şehir hızlarındaki tepkileri oldukça çabuk ve kesintisiz. Tabii ani hızlanma istendiğinde doğası gereği bolca motor sesi dinliyorsunuz. Sport modu biraz daha canlı hale getirse de bu otomobil fazla acelesi olmayanlara daha uygun.
Halit Bolkan
Geleneksel çözüm
MPV veya SUV yerine station karoser tipini sevenlere sunulan az sayıdaki alternatiften biri olan Auris TS, geleneksel motoru ve şanzımanıyla mucizeler yaratmıyor. Aksine beklenen bir performans ortaya koyuyor. Bu açıdan bakıldığında geleneksel bir çözüm arayışında olanlar için uygun bir otomobil.
Eray Özgür
Fonksiyonel yapı
Auris'in station karoser seçeneği de makyajlı yüzüyle daha çekici görünüyor. Geniş yaşam ve yükleme alanlarıyla çekirdek ailelerin ihtiyaçlarına cevap verebilen Auris TS, bagaj bölümünün yaşam alanıyla ayrılan file sistemi gibi akılcı detaylarıyla da fonksiyonel bir seçenek. Alçak yükleme eşiği sayesinde ağır yükleri fazla yukarıya kaldırmadan taşımaya izin vermesi de kullanışlılığını arttırıyor.
Koray Kodal
Eşya için yer derdi yok
Toyota'nın Türkiye pazarına sunduğu şık görünümüyle dikkat çeken Auris'in station karoserli seçeneği, özellikle gezmeyi seven geniş ve çocuklu aileler için oldukça başarılı bir model. Bagaj hacmine önem veren ailelere arka koltuklar 530 litrelik hacim katlandığında 1658 litrelik bir genişliğe ulaşması benim gibi gezmeyi seven aile babaları için çok ideal.
Önder Bahar