Uzun dönem testi · Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4
Pikap pazarında 50 yılı aşkın süredir mücadele eden Toyota Hilux, gösterişten uzak ve sade karakteriyle sağlam bir oyuncu olduğunu her halinden belli ediyor.
Uzun dönem testi · Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4
Tesla Cybertruck gibi fantastik bir çalışmayı göz ardı edersek pikap pazarında yapılabilecek tasarımların sınırları bellidir. Toyota Hilux da bu anlamda macera peşinde koşmayan geleneksel çizgilere sahip. 5330 mm uzunluğundaki kamyonetin yük bölümü 1550 mm derinlik ve 1540 mm en değerlerini sunuyor. Yerden yüksek yapı çevre hakimiyetini kolaylaştırırken otomobilde sunulan geri görüş kamerasının görüntü çözünürlüğü çok başarılı değil.
Uzun dönem testi · Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4
İç mekanda kullanılan malzemelerde dayanıklılık ön planda tutulmuş, Tasarım bir pikap için yeterince modern ve şık. 7 inçlik dokunmatik bir ekrana sahip olan Toyota Touch 2 multimedya sisteminde fiziksel kumandaların sunulmaması kullanımı kolaylaştırmıyor. Yaşam alanı konusunda önde yeterince ferah olan Hilux, arkadaysa dik koltuk sırtlıklarının da etkisiyle pek ferah değil.
Uzun dönem testi · Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4
2,4 lt'lik 4 silindirli dizel motor 150 HP güç ve 400 Nm tork değerlerine sahip. Oldukça gürültülü çalışan motor özellikle arazi sürüşlerinde yeterli çekiş gücünü fazlasıyla sunuyor. Ancak 2,3 tonu aşan boş ağırlığa sahip bir kamyonette performans anlamında mucizelere imza atmadığını da tahmin etmek zor değil. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla olan işbirliği konforu desteklerken günlük kullanımda ortalama yakıt tüketimi için 8,5 lt/100 km dolaylarındaki değerlerden bahsedebiliriz.
Uzun dönem testi · Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4
Pikap sınıfında son yıllarda ortaya çıkan modellerde sürüş özelliklerinde büyük SUV'lara yaklaştıkları konusunda cümleler kurduk. Ancak Toyota Hilux bu konuda "eski usul" olmayı tercih eden bir model. Sürüş dinamizmi veya çeviklik bu tür bir araçta elbette bir beklenti değil. Ancak Hilux sürüş hissi olarak insanı çok iyi hissettiren bir otomobil değil. Hissiz direksiyon ve hantal süspansiyonlar bir araya geldiğinde ortaya yer yer mücadele edilmesi gereken bir karakter çıkıyor. Bununla birlikte Hilux'ın süspansiyon konforu da bir teselli vermiyor. Titreşim ve vuruntular iç mekana yoğun bir biçimde aktarılıyor.
Uzun dönem testi · Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4
Pikap sınıfındaki çeşitlik arttıkça Hilux gibi güçlü bir ismin de işi zorlaşıyor. Ford Ranger ve Isuzu D-Max, MTV avantajlı modeller sunabilirken Nissan Navara sürüş kalitesiyle fark yaratıyor. Mercedes X Serisi ve VW Amarok ise prestij anlamında öne çıkıyor. Bu açıdan bakıldığında Hilux'ın en net rakibi 2,3 lt'lik motora sahip Mitsubishi L200 oluyor. Toyota Hilux bir pikabı gerçekten pikap olduğu için tercih edenlere daha çok hitap eden bir model. Konfor, performans ve sürüş özellikleri konusunda pek taze hissettirmeyen otomobilin güçlü olduğu yönlerse güvenlik donanımı, makul yakıt tüketimi ve imajı.
Yazı: Eray Özgür
Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.