otohaber_logo
MULTIMEDYA
Uzun Dönem Testi: Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6
Uzun Dönem Testi:  Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6
1 / 8

Uzun Dönem Testi: Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Uzun Dönem Testi:  Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Karoser

Küçük sınıftaki son iki model neslinde (206 ve 207) station karoser tipini sunan Peugeot, 208’in satışa sunulmasıyla tercihini bir crossover’dan yana kullanıp bizi 2008’le tanıştırdı. 165 mm’lik zeminden yüksekliği sayesinde rahat bir iniş-biniş imkanı sunan otomobilin yerden yükseltilmiş yapısı aynı zamanda hafta sonu pikniklerinde asfalt dışına çıkmayı da kolaylaştırıyor. 4159 mm uzunluğundaki küçük crossover, yüksek tavanıyla baş mesafesinde eksiklik yaşatmazken, omuz ve diz mesafesinde doğal olarak küçük sınıf etkisi görülüyor. İşçilik ve malzeme kalitesinde sınıfının iyi örneklerinden biri olan 2008, üst donanım seviyesinde sunulan mavi LED aydınlatmayla gece sürüşlerinde hoş bir kabin ambiyansı sunuyor.

2 / 8

Uzun Dönem Testi: Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Uzun Dönem Testi:  Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Motor ve sürüş özellikleri

Peugeot’nun farklı güç seviyelerinde neredeyse tüm modellerinde karşımıza çıkarttığı 1,6 lt’lik dizel motor, 2008’de 92 HP’lik haliyle kullanılıyor. 1170 kg ağırlığındaki Peugeot 2008, alt devirde gelen nispeten yüksek tork sayesinde yeterince akıcı bir sürüşe sahip oluyor. Bununla birlikte ETG6 adlı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman, türünün bir zaafı olarak sarsıntılı ve bazen kararsız vites geçişlerine sahip. Bir hayli hafif olan direksiyon sistemi ilk başta yetersiz gibi hissettirse bile, otomobile yeterli yönlendirme kabiliyetini rahatlıkla kazandırıyor. Süspansiyon sisteminde genel anlamda dengeli bir ayar gözeten Peugeot, bu sayede ortalama tüketici beklentilerini karşılamayı bilmiş.

3 / 8

Uzun Dönem Testi: Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Uzun Dönem Testi:  Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Rekabet karnesi

Küçük crossoverlar son beş yılda yıldızı en çok parlayan otomobil sınıflarından biri. Tüketicileri kompakt hatchback tarifesine hem psikolojik hem de fiziksel olarak yükselten küçük crossoverlar arasında 2008’in en önemli rakipleri de vatandaşları. Aynı platformu kullanan Citroen C4 Cactus ve otomatik şanzıman olarak çift kavramalı bir üniteyi sunan Renault Captur, Peugeot 2008’e yakın bir fiyatlandırmaya sahip. Peugeot’nun son dönemde otomatik şanzıman için fark almaması da otomobilin cazibesini arttırıyor.

4 / 8

Uzun Dönem Testi: Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Uzun Dönem Testi:  Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

SONUÇ

Kullanışlı ve aynı zamanda da trendi yakalayan bir otomobil arayanların radarına giren Peugeot 2008, farklı türlerin avantajını erişilebilir bir fiyatla sunuyor. Sarsıntılı şanzımanın kullanımı alışkanlık getirse de kalabalık şehir trafiğinde sağladığı rahatlık yadsınamaz. Bununla birlikte Peugeot’nun son dönemdeki en başarılı parçaları arasında yer alan EAT6 isimli otomatik şanzımanın otomobile çok daha fazla yakışacağını söylemek de yanlış olmaz.

Yazı: Eray Özgür Fotoğraflar: Ersan Sezer

5 / 8

Uzun Dönem Testi: Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Uzun Dönem Testi:  Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

6 / 8

Uzun Dönem Testi: Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Uzun Dönem Testi:  Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

7 / 8

Uzun Dönem Testi: Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Uzun Dönem Testi:  Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

8 / 8

Uzun Dönem Testi: Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Uzun Dönem Testi:  Peugeot 2008 1.6 e-HDi ETG6

Diğer Haberler