Karoser
İlk iki neslinde yüksek tavanlı tasarımların tercih edildiği Citroen C3, bugün yollarda olan üçüncü neslindeyse son dönemin trendi olan crossoverları hatırlatan daha tıknaz bir karosere sahip. Yüksek motor kaputu, kapılardaki ve tamponlardaki geniş koruma bölümleri gibi detaylar bu algıyı destekliyor. İlk iki neslinde yüksek tavanların etkisiyle baş mesafesinde sınıfının en iyileri arasında yer alan Citroen C3, güncel modeldeyse ortalamaları ancak 1,6 lt'lik 4 silindirli dışında, 1,2 lt'lik 3 silindirli benzinli bir seçenek daha var. yakalayan bir tablo çiziyor.
Kapılardaki "Airbump" adı verilen koruma bölümleri Feel donanımında opsiyonel, Shine donanımında standart.
Kokpit tasarımında özgün bir tarzı benimseyen modelde Feel donanımından itibaren standart olarak sunulan 7 inçlik multimedya ekranı kokpitin havalandırma sistemi de dahil olmak üzere kumanda merkezi konumunda ve bu da ergonomiyi çok olumlu etkilemiyor.
Connectedcam Full HD görüntüyü 120 derecelik açıyla 16 GB hafızaya fotoğraf ya da video olarak kaydedebiliyor. Sistem çarpışma anında otomatik devreye girebiliyor.
Motor ve sürüş özellikleri
Otomatik şanzıman isteyenlere sadece 115 HP gücündeki benzinli atmosferik ünite sunuluyor. Son dönemin trendi olan turbodan uzak duran ve sınıfı için artık yüksek hacimli diyebileceğimiz 1,6 lt'lik motor 4 silindirli yapısıyla konforlu bir çalışma karakterine sahip. Ancak maksimum torkun 4000 d/d seviyesinde gelmesi orta-üst devirlerin kullanılmasını gerekli kılıyor. Ve bu da hem yakıt tüketimini hem de gürültü seviyesini arttırıyor. 6 ileri vitesli tork konvertörlü otomatik şanzıman da bir konfor artısı. Yerinde ve sarsıntısız vites değişimleri artı puan alıyor. Sürüş güvenliğinde beklentileri kolaylıkla karşılayan C3, bununla birlikte sürüş keyfi odaklı, daha doğrusu dinamizm odaklı bir otomobil değil. Yumuşak direksiyon sistemi şehir kullanımında konforu arttırırken süspansiyon sistemi vuruntulu çalışıyor.c
1,6 lt'lik 4 silindirli dışında, 1,2 lt'lik 3 silindirli benzinli bir seçenek daha var.
Rekabet karnesi
Sınıfında Nissan Micra'nın 66.230 TL ile açtığı fiyat aralığında Citroen C3 93.000 TL'lik başlangıç fiyatıyla en üst sıralarda yer alıyor. Daha mütevazı bir başlangıç versiyonunun olmaması otomatik C3 müşterileri için tarifeyi yükseltiyor. Küçük sınıfta C3'ten daha pahalı olan otomatik şanzımanlı sadece iki model var: Honda Jazz ve VW Polo.
300 litrelik bagaj hacmi artık sınıf standartları için vasat kalıyor.
Sonuç
Citroen'in sürüden ayrılan otomobiller üretme geleneğini küçük sınıfa taşıyan C3, donanımı ve tasarımıyla farklı olmak isteyenler için renkli bir küçük. Süspansiyon sistemi iyileştirmelere açık olan otomobilin motor ve şanzıman ikilisiyse sınıfının en olgunları arasında yer alıyor.
Yazı: Eray Özgür
Fotoğraflar: Ersan Sezer
Halit Bolkan
Genel Yayın Yönetmeni
KÖKLERE DÖNÜŞ
Citroen son birkaç yıldır köklerine dönme isteğini ortaya koyan modellerle karşımıza çıkıyor. Nitekim C3 de Citroen'in farklı fikirlerinden örnekler sergilediği bir model. Tasarım ve kullanışlılık özellikleri açısından güzel çözümlerin yer aldığı otomobilin sürüş özellikleri konusunda kendisini biraz daha geliştirmeye ihtiyacı var. C3'ün dinamizm ve süspansiyon gürültüsü konusunda alacağı çok yol var. Küçük sınıf bir otomobil için sevimlilik her zaman yetmeyebilir...
Eray Özgür
Yazı İşleri Müdürü
SAĞLAM KAPI
Otomatikleştirilmiş manuellerin sarsıntılı yapısı veya çift kavramalıların karmaşasından uzak, geleneksel bir otomatik şanzımanla donatılan C3'ün motoru da son dönemde küçük sınıfta revaçta olan 3 silindirlilere göre çok daha titreşimsiz ve rafine bir çalışma karakterine sahip. Bununla birlikte turbo eksikliği motorun bir miktar yorgun hissettirmesine neden oluyor.
Koray Kodal
Test Editörü
TASARIMIYLA EĞLENCELİ
Citroen C3 modern tasarım ve donanımıyla genç kullanıcıların ilgisini kendine çekmeyi başaran bir otomobil. C3'ün özenle düşünülen detayları yeniliklere açık olanları memnun edecektir. Sadeleşme adına klima ve ses sistemi kontrol düğmeleri tablet formunda bir multimedya ekranına taşınmış. Ev tipi minderleri andıran koltuk tasarımı konforlu ve sıra dışı bir tasarım. Kapı içindeki tutamaklarda bile tasarıma önem verilmiş. İç mekandaki renkli kaplamaların, tavan ve yan aynalarla uyumlu görünmesi sağlanmış.
Önder Bahar
Görsel Yönetmen
RENK KATIYOR
Otomobillerin git gide birbirine daha çok benzediği günümüzde Citroen C3 gibi renkli seçeneklerin sunulmasını seviyorum. İnsanı yormayan ve kendine has detaylarıyla keyif veren küçük Fransız'ın tasarımını sevdim. Şerit takip yardımcısının sunulması da küçük sınıfın geneli dikkate alındığında olumlu bir özellik.