
Uzun Dönem Honda CR-V 1.6 İ-DTEC

Karoser
Krom detayların cömert bir biçimde kullanıldığı dördüncü nesil Honda CR-V'nin karoserinde 1995'te yollara çıkan ilk nesilden bu yana kullanılan tavana uzanan dikey stop lambalarına yer verilmiş. Bir tasarım harikası olmasa da yeterince alımlı görünmeyi başaran CR-V'nin 4605 mm'lik toplam uzunluğu otomobili kompakt SUV sınıfının en büyükleri arasına sokuyor. Otomobilin dış boyutlarının karşılığında yolculara çok geniş bir kabin sunuluyor. İşçilik ve malzeme kalitesiyle sınıf beklentilerini karşılamayı bilen CR-V'nin kabininde pratik detaylar ön planda tutulmuş. Arka koltukların sırtlık eğimi ayarı sunması ve bagaj içindeki kollarla uzaktan katlanabilmeleri bunlara iyi birer örnek. Yüksek sürüş pozisyonu sayesinde ön görüş açıları bir hayli iyi olan otomobilin arka çapraz görüşüyse kısıtlı. Büyük yan aynalar şerit değişimlerini kolaylaştırırken geri görüş kamerası da park manevralarında çok işe yarıyor.
Uzun Dönem Honda CR-V 1.6 İ-DTEC

Motor ve sürüş özellikleri
Honda, motor üretimi konusunda usta markalardan biri. Japonlar otomobil dışında denizcilikten havacılığa kadar pek çok alanda farklı tipte motorlar üretiyor. Bununla birlikte dizel motorlar kısa bir süre öncesine kadar Honda'nın en rekabetçi olduğu konular arasında yer almıyordu. Kısa bir süre diyoruz zira artık Honda da 1,6 lt'lik dizel ünitesiyle "ben de varım" diyor. Tek turboyla 120 HP ve çift turbo versiyonuyla 160 HP güç üreten 1,6 lt'lik dizel test aracımızda 4x4 ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımanın sunulduğu 160 HP'lik sürümüyle konuğumuz. 1,7 ton ağırlığındaki CR-V, 350 Nm maksimum tork üreten bu motorla kesinlikle güçlü atan bir kalbe sahip. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman nazik vites geçişleriyle konforu destekliyor. 6,9 lt/100 km olarak gerçekleşen test tüketimini sabit hızlı otoyol sürüşlerinde 1,5 litre kadar düşürmek mümkün.
Uzun Dönem Honda CR-V 1.6 İ-DTEC

Konfor demişken otomobilin yürüyen aksamının iddialı bir süspansiyon konforu sunduğunu da söyleyelim. Ağırlık transferlerinde CR-V yüksek bir otomobil için makul gövde hareketleri yapıyor.donanımlarında da eksiksiz. Executive+ donanımlı test aracımızın 160.570 TL'lik satış fiyatı, 2,0 lt'lik dizel motora sahip rakipleriyle donanımlar eşitlendiğinde yaklaşık 40.000 TL daha makul olduğu ortaya çıkıyor.
Uzun Dönem Honda CR-V 1.6 İ-DTEC

Rekabet karnesi
Honda CR-V için rakipsiz demek yanlış değil. Çünkü bu otomobilin sunduğu temel üçlü olan 1,6 lt'lik dizel, otomatik şanzıman ve 4x4'ü sunabilen ikinci bir kompakt SUV yok. Düşük vergi dilimine giren motor sayesinde sunulabilen 137.870 TL'lik başlangıç fiyatı 2,0 litre motorlu rakiplerinden bir hayli düşük. Baz donanım seviyesi Premium'da bile oldukça zengin olan donanım özellikleri, listenin zirvesindeki Executive+'daysa eksiksiz tanımını hak ediyor. Otomobil, güvenlik
Uzun Dönem Honda CR-V 1.6 İ-DTEC

Sonuç
Bugüne kadar üretilmiş en iyi CR-V nesliyle karşı karşıyayız. Belli bir konuda öne çıkmak yerine tüketicilerin genel beklentilerine ortalama üstü karşılık verebilen Honda'nın kompakt SUV'u, sınıfının en iyi fiyat-fayda dengesini sunan otomobil olarak dikkat çekiyor. Özellikle güvenlik donanımlarıyla fark yaratan CR-V'nin kullanışlı kabini de sahibinin hayatını kolaylaştırıyor.
Yazı: Eray Özgür
Fotoğraflar: Ersan Sezer
Uzun Dönem Honda CR-V 1.6 İ-DTEC

Halit Bolkan
Honda, Avrupa pazarında ve Türkiye'de popüler olan küçük hacimli dizel furyasına biraz geç katılsa da uzmanlığını ortaya koydu. 1,6 litrelik dizel motor seçenekleri hacim sınıfının en iyi örnekleri arasında. Ancak, dört tekerlekten çekişli versiyonun özellikle virajlı yollarda ve yokuşlarda biraz hantal kalması ve direksiyon sisteminin hissizleşmesi benim için şaşırtıcı yönleri.
Uzun Dönem Honda CR-V 1.6 İ-DTEC

Eray Özgür
Honda CR-V piyasadaki en güçlü SUV değil. En hızlısı mı? Hayır. Daha geniş bir yaşam alanı sunan rakipleri de var. Ama güçlü bir dizel motoru, 4x4 aktarmayı ve otomatik şanzımanı bu fiyata, üstelik eksiksiz bir güvenlik donanımıyla sunan ikinci bir model yok. Android tabanlı multimedya sisteminin genel kullanımı rahat ama soldaki fiziksel düğmeler çok kaliteli hissettirmiyor.
Uzun Dönem Honda CR-V 1.6 İ-DTEC

Koray Kodal
Honda CR-V birçok yönüyle sınıfının en keyifli araçlarından biri. Ama benim takdirimi kazanan ise 1,6 litrelik turbo dizel motoru. Hızlanma konusunda sürücünün gaz tepkilerine hızlı yanıt veren dizel motor ara hızlanmalarda da atak olabiliyor. Otomatik şanzımanla uyumu da çok başarılı olan 1,6 litre turbo dizel hızlanma kadar tüketimiyle de başarılı.
Uzun Dönem Honda CR-V 1.6 İ-DTEC

Önder Bahar
Honda CR-V yeni nesliyle kalite algısını da iyice yukarıya taşıdı. CR-V, bir arazi aracı gibi kaba görünmeyen, şehirli ve estetik bir tasarıma sahip. Karoserde farklı malzemeler kullanılarak hareketli bir tasarım elde edilmiş. Aracın içerisine geçtiğimizde de kullanılan malzemelerle kalite ön planda tutulmuş. Düğmelerin yerleşiminde de ergonomiye önem verilmiş.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.