Üçüncü makyaj sonrasında daha olgun görünen Megane HB, yeni motor ve şanzıman seçenekleriyle yoluna tazelenerek devam ediyor. İkinci makyajla gelen GT Line donanım paketi ise artık ailenin donanım seviyesini arttıran vazgeçilmezlerinden biri oldu.
Daha önce 110 HP güç ve 151 Nm maksimum torka sahip 1,6 lt benzinli motor ve 4 ileri vitesli otomatik şanzıman seçeneği bulunan Megane HB'de artık 115 HP ve 156 Nm üreten motor ve CVT, yani sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman sunuluyor.
Bu motor ve şanzıman kombinasyonu büyük bir sürüş farkı yaratacak potansiyelde değil. Ancak iyileşme sağlandığı bir gerçek. Öncelikle 4 ileri vitesli otomatik şanzımanın hantal yapısından kurtaran CVT, yapısı gereği vites dişlileri yerine bir kasnağın hareketiyle çalıştığı için vites geçişi bulunmadığından konforu arttırıyor.
Konfor demişken, gaz pedalına sonuna kadar basıldığında, vites değiştirmeyip, motor devrinin sürekli yüksekte kalmasına yol açan CVT'nin karakteristik yapısı bu kez artan gürültüyle konfordan puan kaybettiriyor.
Yine de normal sürüşlerde bu durum o kadar rahatsız edici olmuyor. Biraz güçlenen motor şanzımanın da etkisiyle, selefinin 14,0 saniyelik 0-100 km/s test değerini 12,6 saniyeye indirmemizi sağladı. Yakıt tüketimi ise test verilerine göre 8,1 lt/100 km'den 7,5 lt/100 km'ye düşerek, yeniliğin verimli olduğunu gösterdi.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer