Haberler
Üçüncü Köprüden Sonra Boğazdan Geçiş Alternatifleri
15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve son olarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’yle birlikte İstanbul Boğazı’ndan geçiş için üç farklı alternatif oluştu.
- 29 Ağustos 2016

AĞIR VASITALAR YAVUZ SULTAN SELİM'E
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılmasıyla ağır tonajlı araçlar zorunlu olarak bu köprüye yönlendirilecek. Bunun da özellikle Fatih Sultan Mehmet Köprüsü trafiğini olumlu yönde etkilemesi bekleniyor. Örneğin İstanbul'a meyve getiren bir kamyon, Tem karayolu Ümraniye, Çamlık kavşağından yeni otoyola girerek Reşadiye, Riva ve Poyrazköy güzergâhını izleyerekYavuz Sultan Selim Köprüsü'ne ulaşacak. Köprüyü geçtikten sonra önce Odayeri kavşağına ulaşan araç buradan bağlantı yolunu kullanarak Mahmutbey kavşağına kadar gelecek.
KINALI-ODAYERİ TAMAMLANANA KADAR MAHMUTBEY GİŞELER
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün tamamlanmasıyla birlikte özellikle ağır tonajlı kamyon ve TIR'lar için de yeni bir dönem başlıyor. Çünkü Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü kullanamayacaklar. Bu durumda Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden Anadolu yakasına geçecek ağır tonajlı kamyonlar 88 kilometrelik Kınalı-Odayeri otoyolunun tamamlanması nedeniyle önce Kınalı'dan Mahmutbey'e gelecek oradan da yeni otoyolla Odayeri'ne çıkacaklar. Bu yolun uzunluğu yaklaşık 95 kilometre. Boğaza yakın oturan vatandaşlar için köprüye en yakın katılımlar ise Avrupa yakasında Uskumruköy, Anadolu yakasında ise Riva kavşağında bulunuyor.
Köprüyü de içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin devamı olan 169 kilometre uzunluğundaki Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometre uzunluğundaki Kınalı-Odayeri kesimlerinde çalışmalara başlandı. 2018 sonunda, tamamlanması hedeflenen toplam 257 kilometre uzunluğundaki otoyollar ile Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamı hizmete açıldığında, İstanbul trafiğinde beklenen asıl büyük rahatlama da gerçekleşecek.
15 TEMMUZ ŞEHİTLER KÖPRÜSÜ
KULLANABİLECEK ARAÇLAR
Dingil mesafesi 3,20 altında olan panelvan, kamyonet dışında 1. sınıf tüm araçlar 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nden geçebilecek. Taksi, dolmuş ve İETT otobüsleri de köprüyü kullanabilecek.
KİMLERE YASAK
Aks aralığı 3,20'den büyük her türlü iki akslı araçlar (Kamyonet, pikap, jeep, küçükotobüs, büyük otobüs, kamyon, treyler)
GEÇİŞ ÜCRETLERİ
Otomobiller, motosiklet ve minübüsler: 4,75 TL. Turist taşıma belgesine haiz otobüsler: 6 TL
FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ
KULLANABİLECEK ARAÇLAR
1. sınıf tüm araçlar, kamyon ve kamyonet dışında dingil mesafesi 3,20 ve üzerinde olan 2. sınıf araçlar Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden geçebilecek.
KİMLERE YASAK
İki aksın üzerindeki kamyon, tırlara ikinci köprü artık yasak. Kamyonetlere de aks sınırlaması geldi.
GEÇİŞ ÜCRETLERİ
Aks aralığı 3,20'den küçük iki akslı araçlar - Otomobiller, motosiklet ve minübüsler: 4,75 TL
Aks aralığı 3,20'den büyük her türlü iki akslı araçlar dahil - Pikap, jeep, küçük otobüs, büyük otobüs, cenaze arabası, ambulans: 6 TL
YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ
KULLANABİLECEK ARAÇLAR
Ağır tonajlı araçlar, kamyonet, kamyon ve diğer tüm araçlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçebilecek.
KİMLERE YASAK
Her hangi bir kısıtlama yok
GEÇİŞ ÜCRETLERİ
Aks aralığı 3,20'den küçük iki akslı araçlar - Otomobiller, motosiklet, kamyon, kamyonet ve minübüsler dahil: 9,90 TL. Aks aralığı 3,20'den büyük her türlü iki akslı araçlar dahil - Kamyonet, pikap, jeep, ambulans ve cenaze arabası, küçük otobüs, büyük otobüs, kamyon: 13,20 TL. 3 akslı her türlü araçlar - Otobüs, kamyon ve treyler: 21-49,3 TL. 4 ve 5 akslı her türlü araçlar - Otobüs, kamyon, treyler: 49,3 TL. 6 ve yukarı akslı araçlar - Römorklu kamyon ve treyler: 49,3 TL
Diğer Haberler
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.