Yeni Mazda3'te tıpkı karoser gibi iç mekan da yepyeni bir tasarım dili konuşurken, kokpite bakıldığında iyi görünmek için abartılı tasarımların şart olmadığı anlaşılıyor. İkinci nesilde sürücüyü saran kokpitte ön konsol yeni modelle birlikte daha sade bir yapıya bürünürken, konsolun tepesini 7 inçlik dokunmatik bir bilgi ekranı süslüyor. Gösterge tablosunun ortasındaki büyük devir saati, kısa vites kolu ve sürücünün elinin altında duran el freni gibi sportif detaylar kabinde dikkat çekerken, koltukların da sportif kullanıma daha uygun getirilip daha geniş ayar seçeneği sunduğu iddia ediliyor. Otomobillerin giderek tekerlekli bilgisayarlar haline gelmeye başladığı bir dönemde yollara çıkan yeni Mazda3 de bu akıma ayak uyduruyor. Araçta sesle de kumanda edilebilen uygulamalar, internet ve navigasyon sistemi sunulurken bilgi-eğlence sistemlerine ve araç ayarlarına orta konsoldaki çevirmeli kumanda elemanıyla da müdahale edilebiliyor. İkinci nesle göre 6 cm artan dingil mesafesiyle özellikle arka koltuktaki yolcularına daha fazla diz mesafesi vadeden yeni Mazda3'ün bagaj hacmi de selefine göre 10 litre artarak 350 litreye ulaşmış. Mazda6 ve CX-5'te modern güvenlik donanımlarına cömertçe yer veren Japon marka, kompakt sınıftaki yeni temsilcisinde de güvenlik söz konusu olduğunda cimrilik yapmamış. Çarpışma uyarısı, şehir içi fren yardımcısı, adaptif hız sabitleyici, kör nokta uyarısı, şerit takip yardımcısı, mesafe takip yardımcısı, uzun far kontrolü, acil frenleme uyarısı, adaptif farlar ve yokuş kalkış desteği gibi güvenlik donanımları yeni Mazda3'te versiyonuna göre standart veya opsiyonel olarak sunulacak.
Sonbaharda yollara çıktığında ilk etapta 1.5 lt ve 2.0 lt benzinli ile 2.2 lt dizel motorların görev yapacağı yeni Mazda3'ün Türkiye macerasıysa ülkemize özel geliştirilen 1.5 lt'lik üniteyle başlayacak. Avrupa pazarında 100 HP güç üreten 1.5 lt'lik atmosferik motor, Türkiye için 120 HP'ye çıkartılırken, 6 ileri manuel ve 6 kademeli otomatik şanzıman seçenekleri mevcut. 0-100 km/s hızlanmasını manuel şanzımanla birlikte 10.4 saniyede tamamlayıp 190 km/s maksimum hıza ulaşırken otomatik şanzımanda bu değerler 11.7 saniye ve 181 km/s.
LED gündüz farları yeni Mazda3'ün yüzünü daha agresif bir hala getirirken, çıkıntılı ön ızgara yeni aile yüzünün anahtarı.
İlk iki nesilde arka tasarım hatchback ve station arasında bir yapıdayken yeni nesilde modern hatchback tarzı gelmiş.
Kokpitte temiz çizgiler dikkat çekerken, malzeme kalitesinin arttığı iddia ediliyor. Yeni renk seçenekleri de kalite algısını desteklerken, Bose müzik sistemi gibi konfor donanımları da sunulacak.