otohaber_logo
MULTIMEDYA
TÜVTürk Analizi
TÜVTürk Analizi
1 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Bu yılın 11 aylık döneminde TÜVTURK’un muayenesine giren araç sayısı 7 milyona yaklaşırken, ilk muayeneden geçemeyen araçların oranının yüzde 43’ü buluyor olması ve hala toplam araç parkının yüzde 30’unun muayeneye tabi tutulmaması trafikteki tehlikenin boyutlarını gözler önüne seriyor.

2 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

TÜVTURK değerlendirmelerini, Ulaştırma Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu “Araç Muayene Kusurlar Tablosu”na göre yapıyor. Raporlar hazırlanırken araçlar 950 adet kontrol noktası üzerinden değerlendirilerek hazırlanıyor.

3 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

TÜVTURK Muayene İstasyonları’nda, periyodik muayenesi tamamlanan araçlar, “Kusursuz”, “Hafi f Kusurlu”, “Ağır Kusurlu” veya “Emniyetsiz” olarak değerlendiriliyor. “Kusursuz”, yapılan muayene sonrasında araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması , “Hafi f Kusurlu” ise aracın, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması durumunu ifade ediyor.

4 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Eğer yapılan muayene sonrasında aracın, tamire ihtiyaç duyulacak derecede eksiklerinin olduğu tespit edilirse araç ağır kusurlu olarak değerlendiriliyor.

5 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

“Emniyetsiz” raporu alan araçlar can ve mal emniyeti ile trafi k güvenliği açısından tehlike oluşturacak derecede kusur ve eksiklikleri tespit edilen araçlar ve bu araçların trafi k seyirlerinin devamı için bir aylık süre içerisinde eksiklerini tamamlayarak tekrar muayene yaptırmaları gerekiyor.

6 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

TÜVTURK, 2010 yılı başından Kasım 2010 tarihine kadar 6.940.000 aracı muayene etti. Bu tarihler arasında 4.910.000 ilk muayene, 2.030.000 muayene tekrarı yapıldı.

7 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

İlk muayeneye gelen araçların yüzde 43’lük kısmı olan 2.045.000 araç emniyetsiz ve ağır kusurlu oldukları için muayene tekrarı yaptırmak zorunda kaldılar.

8 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Tekrara gelen araçların 1.970.000 kadarının eksiklerini giderdikleri TÜVTURK tarafından tespit edildi.

9 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

İstatistiklere göre 11 Ocak 2008 tarihinden 30 Kasım 2010 tarihine kadar ilk muayene ve ikinci muayeneler toplamı olmak toplamda 15.500.000 muayenesi gerçekleştirilen araçların ancak yüzde 57’lik kısmı olan 8.530.000’i ilk muayeneden sorunsuz olarak geçti.

10 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Araç muayenesi için gerekli olan, yasal zorunluluk içeren belgelerin önceden ibraz edilmemesi durumunda araçlar muayeneye kabul edilmiyor.

11 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Araç ruhsatı, mali sorumluluk sigortası ve eğer araçta LPG ya da CNG bulunuyorsa aracın gaz sızdırmazlık test raporu muayeneden sorunsuz geçmek için istenilen belgeler.

12 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Araçlarda yakıt veya gaz kaçağı var ise, araç yüksekliği AİTM yönetmeliğine uygun değilse, araç muayene parkına gelmiş ancak muayene öncesi çalıştırılamıyorsa, araçlar tehlikeli madde ile kısmen veya tamamen dolu ise muayeneleri yapılmıyor.

13 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Muayeneye giden araçların yüzde 43’ünün ilk muayeneden kaldığı ve canlı bomba şeklinde Türkiye yollarında dolaşan muayeneye gitmemiş araçların oranın da hala yüzde 30 olduğu istatistiklere yansıyan diğer rakamlar arasında.

14 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

En çok fren tertibatında , aydınlatma sistemlerinde, hareketli aksamlarda tespit edilen kusurlardan dolayı araçların muayeneden kalması sürücülerin araçlarının periyodik bakımların aksatıldığının açık bir kanıtı.

15 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Araçların yaşının muayeneden geçme durumu ile bir ilgisi bulunmuyor.

16 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

1000 kilometre yol yapmış olan bir araç ile 20 yaşındaki bir aracın muayeneden kalma olasılığının aynı olması periyodik bakımların önemini bir kez daha vurguluyor.

17 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Türkiye’de araçların yüzde 43’ü ilk muayeneden kalırken Avrupa’da bu oran yüzde 15- 20 arasında.

18 / 18

TÜVTürk Analizi

TÜVTürk Analizi

Bunun en önemli sebebi Avrupalı sürücülerin araç bakımlarını daha rahat yaptırabilmeleri.

Diğer Haberler