![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/DkchxGfIHV8EWFQTeD1k0gHiEVMY6AtYjD4643Ga.jpg)
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/DkchxGfIHV8EWFQTeD1k0gHiEVMY6AtYjD4643Ga.jpg)
Bu yılın 11 aylık döneminde TÜVTURK’un muayenesine giren araç sayısı 7 milyona yaklaşırken, ilk muayeneden geçemeyen araçların oranının yüzde 43’ü buluyor olması ve hala toplam araç parkının yüzde 30’unun muayeneye tabi tutulmaması trafikteki tehlikenin boyutlarını gözler önüne seriyor.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/JeqKdjtJRvX7bKYZXZRm0AEDnBpwymkXAQFYeA1A.jpg)
TÜVTURK değerlendirmelerini, Ulaştırma Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu “Araç Muayene Kusurlar Tablosu”na göre yapıyor. Raporlar hazırlanırken araçlar 950 adet kontrol noktası üzerinden değerlendirilerek hazırlanıyor.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/ARKfMVFherigYRicKl5kIM63xppzHIkbqiEmtcct.jpg)
TÜVTURK Muayene İstasyonları’nda, periyodik muayenesi tamamlanan araçlar, “Kusursuz”, “Hafi f Kusurlu”, “Ağır Kusurlu” veya “Emniyetsiz” olarak değerlendiriliyor. “Kusursuz”, yapılan muayene sonrasında araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması , “Hafi f Kusurlu” ise aracın, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması durumunu ifade ediyor.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/mCPuSLtGzQbPZcOBYlsJN3I8P7XmrUxkz9BJ6xly.jpg)
Eğer yapılan muayene sonrasında aracın, tamire ihtiyaç duyulacak derecede eksiklerinin olduğu tespit edilirse araç ağır kusurlu olarak değerlendiriliyor.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/voAlWEK3m2fz0EfnoIbdl1eGCDq3CjiGL3VnAAIU.jpg)
“Emniyetsiz” raporu alan araçlar can ve mal emniyeti ile trafi k güvenliği açısından tehlike oluşturacak derecede kusur ve eksiklikleri tespit edilen araçlar ve bu araçların trafi k seyirlerinin devamı için bir aylık süre içerisinde eksiklerini tamamlayarak tekrar muayene yaptırmaları gerekiyor.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/eG80XStDYTGNRptucWgoWbdXEF3kCYnVx7bDRlNC.jpg)
TÜVTURK, 2010 yılı başından Kasım 2010 tarihine kadar 6.940.000 aracı muayene etti. Bu tarihler arasında 4.910.000 ilk muayene, 2.030.000 muayene tekrarı yapıldı.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/n59hyJIXllbjU7HEccwqubWaPkjSrdnDYXAQlmiN.jpg)
İlk muayeneye gelen araçların yüzde 43’lük kısmı olan 2.045.000 araç emniyetsiz ve ağır kusurlu oldukları için muayene tekrarı yaptırmak zorunda kaldılar.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/pdkj9JSl5H4NR5eZ8erPz6vKYs6NcPOfaRVMTKmP.jpg)
Tekrara gelen araçların 1.970.000 kadarının eksiklerini giderdikleri TÜVTURK tarafından tespit edildi.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/Bs4ePMoNiF45xDpXHeWPEgX89QpC7DZtF4mY1wSq.jpg)
İstatistiklere göre 11 Ocak 2008 tarihinden 30 Kasım 2010 tarihine kadar ilk muayene ve ikinci muayeneler toplamı olmak toplamda 15.500.000 muayenesi gerçekleştirilen araçların ancak yüzde 57’lik kısmı olan 8.530.000’i ilk muayeneden sorunsuz olarak geçti.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/9HFDGChCTP08jBM8WwBYZ4yOaslzvIozvT9gODqv.jpg)
Araç muayenesi için gerekli olan, yasal zorunluluk içeren belgelerin önceden ibraz edilmemesi durumunda araçlar muayeneye kabul edilmiyor.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/IWdh2o56NKO79ITwXMIwMmbG2UtEYvTbgAsOR5B6.jpg)
Araç ruhsatı, mali sorumluluk sigortası ve eğer araçta LPG ya da CNG bulunuyorsa aracın gaz sızdırmazlık test raporu muayeneden sorunsuz geçmek için istenilen belgeler.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/yV78iY1GlJrk9QhIJuTvJmPyB5lz0IF6FVePNBjS.jpg)
Araçlarda yakıt veya gaz kaçağı var ise, araç yüksekliği AİTM yönetmeliğine uygun değilse, araç muayene parkına gelmiş ancak muayene öncesi çalıştırılamıyorsa, araçlar tehlikeli madde ile kısmen veya tamamen dolu ise muayeneleri yapılmıyor.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/Lppv8BwaqTqXiZVNw0aMppPNkUUpmQB8xpbeaXvs.jpg)
Muayeneye giden araçların yüzde 43’ünün ilk muayeneden kaldığı ve canlı bomba şeklinde Türkiye yollarında dolaşan muayeneye gitmemiş araçların oranın da hala yüzde 30 olduğu istatistiklere yansıyan diğer rakamlar arasında.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/Ml2PsrX0xyPBKJI4EY5MwelRkRFXT4eDrv35EGrc.jpg)
En çok fren tertibatında , aydınlatma sistemlerinde, hareketli aksamlarda tespit edilen kusurlardan dolayı araçların muayeneden kalması sürücülerin araçlarının periyodik bakımların aksatıldığının açık bir kanıtı.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/t4pYixMsy7trlarh6lUo0lrK805WTzIFbRh5rhWp.jpg)
1000 kilometre yol yapmış olan bir araç ile 20 yaşındaki bir aracın muayeneden kalma olasılığının aynı olması periyodik bakımların önemini bir kez daha vurguluyor.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/TAxgTuzyenBIonb9zuYPp8oLLddut7mSJksjevFD.jpg)
Türkiye’de araçların yüzde 43’ü ilk muayeneden kalırken Avrupa’da bu oran yüzde 15- 20 arasında.
TÜVTürk Analizi
![TÜVTürk Analizi](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2011/01/04/PMY2zpFrYhgunpmZVJZVDUKoMBf3ItC0ZOMFbgr3.jpg)
Bunun en önemli sebebi Avrupalı sürücülerin araç bakımlarını daha rahat yaptırabilmeleri.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.