otohaber_logo
Haberler
Türkiye araziye uydu SUV satışları yüzde 70 arttı
2010'da SUV satışları, bir önceki yıla göre yüzde 70 artarak, 42 bin adede yükseldi. SUV araçların toplam pazardan aldığı pay yüzde 8'e çıktı. 1.6 lt ve altında motor hacmine sahip, uygun fiyatlı kompakt SUV'ların pazara sunulması, talebi patlattı.
Türkiye araziye uydu SUV satışları yüzde 70 arttı
Otomobil pazarı geçen yıl yüzde 38 büyürken, en yüksek artışlardan biri 4x4 (SUV) araçlarda gerçekleşti. SUV satışları 2009'a göre yüzde 70 gibi ciddi oranda arttı. 2010'da 42 bin 87 adet SUV satıldı. Böylece SUV araçların toplam pazardaki payı yüzde 7'den 8'e yükseldi. 2009'da 24 bin 748 adet SUV satışı gerçekleşmişti. Son yıllarda Türkiye'de satışa sunulan 1.6 litre ve altında motor hacmine sahip kompakt 4 çekerlerle birlikte SUV satışlarında her yıl büyük artış yaşanmaya başladı. Bugün sektörde en çok satılan SUV modeli Nissan Qashqai oldu. Qashqai, 7 bin 52 adet satılırken, Nissan'ın küçük SUV'u Juke ise bin 113 adet satıldı. Nissan'dan sonra en çok SUV satışını Chevrolet Captiva modeliyle gerçekleştirdi. 2010'da toplam 5 bin 225 adet Captiva satıldı. Peugeot'nun SUV modeli 3008'in satışı 3 bin 423 olarak gerçekleşirken, Volkswagen 3 bin 286 adet Tiguan, 221 adet Touareg sattı. SUV pazarında dikkat çeken yükselişi Dacia Duster modeliyle yaşadı. Bu dönemde 2 bin 982 adet Duster satıldı. Ssangyong'un satışları ise 2 bin 389 adete yükseldi. Land Rover 2 bin barajını geçen tek lüks marka oldu. 2010'da 2 bin 315 adet Land Rover satıldı. Honda bin 859, Hyundai bin 624 adet, BMW bin 418 adet, Kia bin 148 adet SUV satışı gerçekleştirdi.
2011'de 50 bin adedi zorlar
2011 yılında ise SUV satışlarının yeni modellerle birlikte pazar koşulları aynı devam etmesi halinde 50 bin adedi zorlaması bekleniyor. 50 bin adetlik satışın da 35 bin adedinin kompakt SUV'erden oluşması bekleniyor. Kompakt sınıfında ise satışların yüzde 70'inin ise 1.6 litre ve altı motor hacmine sahip araçlardan oluşacağı tahmin ediliyor.

Arazinin kralı şehirli oldu
SUV araçlar yüksek fiyatları nedeniyle, düne kadar yüksek gelir grubuna hitap ederken, son yıllarda düşük fiyatlı SUV'ların üretilmeye başlanması orta-üst gelir grubunun da bu araçlara yönelmesine neden oldu. Çünkü, geleneksel 4x4 araç üreticilerinin yanı sıra, diğer otomobil üreticileri de SUV üretmeye başladılar. Dolayısıyla, pazardaki rekabet kızışırken, 4x4 talebi de artmaya başladı. Zorlu arazi koşulları için tasarlanmış 4x4 araçlar, günümüzde şehir içinde kullanılıyor. Tüm dünyada 4x4 araçları off-road amacıyla kullananların oranı sadece yüzde 20. Bu yüzden SUV üreticileri, sınırlı off-road kabiliyetine sahip, otomobil konforuna daha yakın araçlar geliştirmeye başladı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.