2011'de 50 bin adedi zorlar
2011 yılında ise SUV satışlarının yeni modellerle birlikte pazar koşulları aynı devam etmesi halinde 50 bin adedi zorlaması bekleniyor. 50 bin adetlik satışın da 35 bin adedinin kompakt SUV'erden oluşması bekleniyor. Kompakt sınıfında ise satışların yüzde 70'inin ise 1.6 litre ve altı motor hacmine sahip araçlardan oluşacağı tahmin ediliyor.
Arazinin kralı şehirli oldu
SUV araçlar yüksek fiyatları nedeniyle, düne kadar yüksek gelir grubuna hitap ederken, son yıllarda düşük fiyatlı SUV'ların üretilmeye başlanması orta-üst gelir grubunun da bu araçlara yönelmesine neden oldu. Çünkü, geleneksel 4x4 araç üreticilerinin yanı sıra, diğer otomobil üreticileri de SUV üretmeye başladılar. Dolayısıyla, pazardaki rekabet kızışırken, 4x4 talebi de artmaya başladı. Zorlu arazi koşulları için tasarlanmış 4x4 araçlar, günümüzde şehir içinde kullanılıyor. Tüm dünyada 4x4 araçları off-road amacıyla kullananların oranı sadece yüzde 20. Bu yüzden SUV üreticileri, sınırlı off-road kabiliyetine sahip, otomobil konforuna daha yakın araçlar geliştirmeye başladı.