otohaber_logo
Haberler
Türk halkının önceliği ekonomi
www.otohaber.com.tr yaptığı anketlerle gündem yaratmaya devam ediyor. Türk tüketicisinin otomobil alırkenki önceliğini okurlarına soran sitemiz ilginç yanıtlar aldı.
Türk halkının önceliği ekonomi


Yeni yüzüyle 1 yaşını geride bırakmaya hazırlanan www.otohaber.com.tr gerek içeriği, gerekse güvenilirliğiyle kısa zamanda internet okurlarının da büyük ilgisini çekmeyi başardı. Türkiye'nin en çok takip edilen otomobil portallarından biri haline gelen www.otohaber.com.tr yapmış olduğu anketlerle de okurlarının tercihleri ve zevklerini yansıtıyor. Tüketicilerin yeni otomobil satın alırken önceliğinin ne olduğu konusunda yaptığımız ankette alınan sonuçlar ilginçti. Ekonomik krize rağmen yapılan teşvikler sayesinde satışların durmadığı Türkiye'de tüketicilerin de otomobil bilinci hızla artarken üreticiler de sürekli farklı alternatifleri Türk tüketicisiyle buluşturuyor. Anketimizde sorduğumuz soruya sunduğumuz şıklarsa ekonomi, tasarım, performans, güvenlik ve konfordu. Anketimize göre Türkiye'de otomobil satın alacakların en çok önem verdikleri konu ekonomi. Otomobilin fiyatı, yakıt tüketimi, sigorta giderleri, bakımı gibi pek çok öğenin Türk tüketicisi için öncelik olması pek de şaşırtıcı değil ve en çok satılan otomobillerde de bu öğenin ön planda olduğunu açık biçimde görüyoruz. 5.000'in üzerinde oyun kullanıldığı ankette oyların yüzde 30'un üzerindeki bölümünü alan ekonomi şıkkını güvenlik takip etti. Yakın döneme kadar yapılan anketlerde çok da önemsenmeyen güvenlik şıkkının hem yüzde 20'nin biraz üzerinde bir oy alması hem de ikinci sırada olması önemli. Trafi kte yaşanan sıkıntıların zirve yaptığı ülkemizde güvenlik konusundaki bilincin artmış olması sevindirici. Güvenlik şıkkını az farkla ise tasarım takip etti. Otomobilin görünümü önemli bir faktör ancak www.otohaber. com.tr okurları için güvenlik ve ekonomi kadar öncelik teşkil etmiyor. Yüksek performanslı araçların haberlerinin yoğun biçimde okunmasına rağmen okurlarımızın sınırlı bir bölümü için performans çok önemli konumda. Performans seçeneği yüzde 20'nin epey altında kaldı. Anketimizde en az oyu alan şık ise konfor oldu. Türk tüketicisinin yalnızca yüzde 10'luk bölümü için rahat yolculuk yapmak öncelik konumunda.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.