Hyundai Tucson'daki gelişme fark edilir boyutlarda. Her yeni nesilde baştan aşağı değişen otomobilin tarzı da gelişiyor. Önceki neslin son makyajındaki N Line donanımıyla görsel anlamda sportif yönünü öne çıkartan Tucson, yeni nesilde bu gelişmelerin üstüne çıkan bir model olarak karşımıza çıktı. Test aracımız Tucson'un tüm yeniliklerini keşfedebileceğimiz en üst donanım seviyesi olan Elite Plus donanıma sahip. Tucson da donanım seçimi konfor ve fonksiyonellik kadar tasarımda da önemli farklılıklar ortaya çıkartıyor.
Tucson'da kullanılan yeni tasarım dili sınıfının en modern ve dikkat çekenlerinden biri olmasını sağlayacak boyutta. Ön panjura gizlenen LED far grubu Tucson'u diğerlerinden ayıran yeniliklerin başında geliyor. Bu tasarımla birlikte Hyundai yeni bir ışık imzası elde etmiş. Krom panjur yapısı LED gündüz farlarını gizleme görevini başarıyla üstleniyor. Üst donanım paketindeki koyu krom renk ise sportifliği destekliyor. Tampon kenarlarına ana farlar yerleştirilmiş. Comfort ve Prime donanımında projeksiyon tipi olan aydınlatma Elite ve Elite Plus ise LED olarak geliyor.
Keskin çizgilerle hareketlendirilen motor kaputundakiyle benzer hatları otomobilin profilinde de görüyoruz. Farlardan uzanan keskin çizgi geniş çamurluk tasarımını oluştururken, tekerlek yuvaları köşeli tasarlanmış. Ön kapıların üstlerine uzanan bu tasarım öğesi arka kapılarda da kullanılmış. Bu sayede otomobil oldukça geniş ve kaslı görünüyor. Farlarla benzer bir yeniliği de stoplarda görüyoruz. Otomobilin tasarımına uyumlu şekillenen stoplar Hyundai için yeni bir tasarım öğesi. İki stopu birleştiren şerit standart olarak gelirken Elite ve Elite Plus donanımlarında stoplar ve stopları birleştiren şeritte LED aydınlatma sunuluyor. Yine bu donanımlarla elektrikli bagaj kapağı da standart olarak sunuluyor. 1.6 T-GDI ile 620 litre, 1.6 CRDi ile 598 litrelik yükleme hacmi sunuluyor.
Tucson'un arka koltuklarına geçtiğimizde geniş bir yaşam alanı bizi karşılıyor. Uzun boylular için de baş ve diz mesafesi sorunu yok. Koltuk sırtlıklarında eğim ayarı ile konfor arttırılmış. Arka koltuklardaki yolcular için de klima ayarları isteniyorsa Elite donanım tercih edilmeli. Elite Plus donanımıyla arka koltuklarda da ısıtma fonksiyonu bulunurken, ön koltuklarda soğutma fonksiyonu da bu donanımla birlikte geliyor. Tıpkı deri döşeme gibi. Ön koltuklarda kalite ve modernlik algısı artıyor. Elite ve Elite Plus ile gelen "shift by wire" isimli elektronik vites kontrolü Tucson'un rakipleri karşısında farklı ve modern görünen detaylarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Geleneksel vites kolunun yerini alan vites kumandasında P (park) sol tarafta ayrıca yer alırken, R (geri vites), N (boş) ve D (sürüş) düğmeleri alt alta konumlandırılmış. Elektronik park freni de bunların altında, Auto Hold düğmesiyle birlikte yer alıyor. Bu konsolda iki adet P logosuna sahip düğme görmek ilk bakışta kafa karıştırıyor.
7 ileri vitesli, çift kavramalı otomatik şanzımanı manuel olarak yönetmek için de direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıkları bulunuyor. Direksiyon tasarımı da Hyundai'nin modern yorumundan etkilenmiş. Arkasındaki 10,25 inçlik dijital gösterge grubu standart olarak geliyor. Eco, Spor ve Cube isimli ara yüzler ile de bu ekran kişiselleştirilebiliyor. Gösterge grubu içerisindeki dairesel hız ve devir saati tasarımları, sinyal verdiğinizde o taraftaki yan kameraların elde ettiği görüntüleri iletiyor. Bu özellik sayesinde kör noktada kalan araçları ya da park sırasında otomobilin yanını görmenizi sağlayan Tucson ile sürüş güvenliği arttırılmış. Çevre görüş sistemi donanımıyla otomobilin etrafını 360 derece olarak multimedya ekranından görmek mümkün.Orta konsolda Comfort ve Prime donanımlarında 8 inçlik dokunmatik ekran kullanılırken, bizi 10,25 inçlik multimedya ekranı karşılıyor. Sistemin dokunma hassasiyeti ve menü içeriğiyle kullanışlı olduğunu görüyoruz. Bu bölümün hemen altında ise dijital klima kumanda grubu ve ekranı yer alıyor. Vites kontrolünün olduğu konsolda, sürüş modu kontrolü, stop/start fonksiyonu düğmesi ve 4 tekerlekten çekişin kilit fonksiyon düğmeleri yer alıyor. Bu bölümün önündeki parlak siyah kaplı alanda, koltuk ısıtma-soğutma, direksiyon ısıtma, park sensörü ve park yardımcısı düğmelerinin sırasında eğim iniş kontrolü düğmesini görüyoruz. Yazımızın başında test aracının en üst donanım paketi Elite Plus'a sahip olduğunu belirtmiştik. Bu donanım sadece 1.6 CRDi 4x4 DCT ile geliyor. 136 HP'lik turbo dizel motor ilk kalkış anında ve alt devirlerde biraz sakin tepkiler veriyor. 2000 d/d seviyesinde ulaşıldığında ise daha canlı bir hızlanma karakteri ortaya çıkıyor. Asıl fark yarattığı nokta ise yakıt ekonomisinde kendini gösteriyor. Fabrika verilerine göre 6,3 lt/100 km olan ortalama tüketim test ölçümlerinde 6,8 lt/100 km olarak kayda geçti.
Direksiyon sistemi konfor odaklı olsa da net yönlendirmeler sağlıyor. Tucson'un süspansiyon sistemi bozuk zeminleri başarıyla sönümlüyor. Arkada çok nokta bağlantılar olması ve 4 tekerlekten çekiş ile hızlı dönüşlerde ve kaygan zeminlerde avantaj sağlıyor. Kaygan zeminlerde ilk kalkış anında ya da düşük hızda ilerlerken zorlanılması durumunda kilit fonksiyonuyla da akıcı şekilde yol almanın zemini hazırlanmış.Sonuç olarak Hyundai Tucson yeni nesliyle tasarım ve donanım konularında önemli bir gelişme kaydetmiş. Artık daha konforlu ve güvenli hissettiren otomobilde artan kalite algısı da fark ediliyor.