
Trend Olmaya Devam Ediyor

Motor ve sürüş özellikleri
1,2 litrelik, turbo destekli 4 silindirli benzinli motor Qashqai’de zor bir sınav veriyor. Canlı karakteri ve aslında yeterli çekişiyle övgü alan motorun potansiyeli test aracımızdaki 19 inçlik alaşım jantlar ve -türünün en iyi örneklerinden biri olsa da sürekli değişken oranlı X-Tronic otomatik şanzıman tarafından bir miktar tırpanlanıyor. Büyük jantlar zemindeki en ufak hataları bile büyüterek kabine yansıtırken, direksiyon da yine jantlar yüzünden huzursuz hissettiriyor. Sürüş güvenliğinde herhangi bir sorun yaşatmayan Qashqai’nin süspansiyonunda aslında yeterli konfor rezervi mevcut ama büyük jantlar yüzünden bir türlü mutlak bir huzur ortamı sağlanmıyor.
Trend Olmaya Devam Ediyor

İç mekan ve yükleme alanı
Yükseklik dışında, kompakt sınıf hatchbacklere benzer boyutların sunulduğu Qashqai’nin kabinindeki yaşam alanı da sahip olduğu yükseklik avantajı sayesinde daha ferah. 4 yetişkin ve 1 çocuk için gayet geniş olan kabinde, üst donanım seviyesinde sunulan deri döşemeli koltuklar da konforu arttırıyor. Zemin yüksekliğinin 18 cm olduğu Qashqai’de araca iniş-biniş sorunsuz bir biçimde gerçekleşirken, 78 cm’lik yükleme eşiği bagaja erişimi çok da kolaylaştırmıyor. 401 ile 1569 litre arasında değişen bagaj hacmi yeterli tanımını hak ederken, yükleme bölümünün yapısı da kullanışlılık beklentilerini karşılıyor.
Trend Olmaya Devam Ediyor

Rekabet karnesi
Kompakt crossover-SUV sınıfında fiyatı koz olarak kullanmayan Qashqai’nin rakiplerine bakıldığında, aracın fiyat konumlandırması olarak orta noktalarda yer aldığı söylenebilir. Özellikle elektronik güvenlik yardımcılarıyla sınıfının en modern otomobili olan Qashqai’de 1,2 litrelik motor, otomatik şanzıman ve en üst donanım paketiyle tercih edilirse fiyat 100.000 TL seviyesini aşıyor. Donanımı çok zengin olsa da, bu eşiğe gelindiğinde Ford Kuga ve VW Tiguan gibi daha büyük, daha güçlü ve hatta 4x4 (Kuga) alternatifler de ortaya çıkıyor. Euro NCAP testinde elde edilen yüksek güvenlik puanı da tüketiciler için belirleyici bir sebep olabilir.
Trend Olmaya Devam Ediyor

SONUÇ
İlk Qashqai nesli 2007’de yollara çıktığında muhtemelen Nissan bile bu yeni türün bu kadar başarılı olacağını tahmin etmemişti. İkinci nesil Qashqai, dinamik tasarımı, eksiksiz donanımı ve güçlü imajıyla sınıfının en çok öne çıkan modellerinden biri olmayı sürdürüyor. Test aracındaki 1,2 lt’lik motorun temel görev yeri şehir kullanımı. Zira otoyol sürüşlerinde insan daha güçlü ve kendini daha az zorlayan bir motoru arıyor.
Trend Olmaya Devam Ediyor

Bununla birlikte yaşam alanı şehir olan ve fiziksel özellikleriyle ufak tefek arazi kaçamakları da yapılabilir gibi düşündüren bir otomobilde, hele ki bu motor seçeneğinde 19 inçlik jantların kullanılması çok mantıklı değil. Jantlar hem konfor, hem performans hem de tüketimi olumsuz etkiliyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.