![Toyota Verso 1.6 D-4D](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2014/12/05/IMdsXxSUWyHv75WQt70jRicadWg1m9g85sJWYkgr.jpg)
Toyota Verso 1.6 D-4D
![Toyota Verso 1.6 D-4D](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2014/12/05/IMdsXxSUWyHv75WQt70jRicadWg1m9g85sJWYkgr.jpg)
MPV’de pratiklik esastır. Toyota Verso bu konuda başarılı örneklerden biri. 2009 yılında yollara çıkan Verso, makyajlandı. Farları, motor kaputu ve ön tamponu değiştirilen makyaj operasyonu sonrasında Verso, yeni marka yüzüne büründü. Otomobilin arkasında ise fazla değişiklik yapılmasına gerek duymayan tasarımcılar, tamponu daha keskin çizgilerle buluşturmuş.
Toyota Verso 1.6 D-4D
![Toyota Verso 1.6 D-4D](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2014/12/05/yKlz2asycAA43u31Kj0D0uyY31YnUDENj7WCYwPr.jpg)
Dışarıdaki marka yüzü çalışması karşılığında kokpitte daha sade dokunuşlara dönüşmüş. Orta konsolun merkezine konumlandırılan sıradışı gösterge grubu korunurken, alt tarafında yer alan müzik sistemi kontrolü yeniden tasarlanmış. Comfort Extra isimli baz donanım haricinde bu bölümde Toyota Touch Multimedya Sistemi yer alıyor. Dokunmatik renkli ekranlı bu sisteme, USB, AUX ya da Bluetooth ile bağlanılabiliyor. En üst donanım seviyesinde ise bu ekran üzerinden navigasyon sistemi izleniyor.
Toyota Verso 1.6 D-4D
![Toyota Verso 1.6 D-4D](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2014/12/05/qBvSp1DvWr4wjeDPKs9opcTPTjCIfcxlp7Q64Gj3.jpg)
Geniş bir yaşam alanı sunan Verso’nun ikinci ve üçüncü koltuk sıraları yatırılınca düz yükleme alanına ulaşmayı sağlıyor. Üç farklı motor seçeneği arasında en ekonomik olma iddiası BMW’den alınan 1.6 D-4D isimli dizel motorun. 6 ileri manuel şanzımanla satılan 1.6 D-4D, 6,1 lt/100 km’lik ortalama test tüketimiyle ekonomik olmayı başarıyor. Hızlanma ve esneklik konularında ise çok istekli olamayan Verso 1.6 D-4D, sakin kullanımlarda tatminkar.
Toyota Verso 1.6 D-4D
![Toyota Verso 1.6 D-4D](https://ioto.tmgrup.com.tr/gallery/2014/12/05/aB0RlN1JLI4MVAZ3PECzloyDcbwih5DyprkiGe80.jpg)
Yumuşak direksiyon sistemiyle rahat yönlendirilen Verso’nun süspansiyon sistemi de sert ayarlara sahip değil. MPV’lerde dezavantaj olabilen karoser salınımları da Verso’da sürüş güvenliğini azaltacak düzeye kolay kolay ulaşmıyor. Sakin kullanımda Verso’nun hem yakıt ekonomisi iddası gerçekleşiyor hem de konforlu bir yolculuk gerçekleşebiilyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.