otohaber_logo
Haberler
Toyota Hybrid Buluşmaları Ege'den başladı
TOYOTA, öncüsü olduğu hibrit teknolojisinin Türkiye'de de çok daha bilinir olmasını sağlamak amacıyla 2017'yi 'Toyota Hybrid Yılı' ilan etti. Hibrit teknolojisinin anlatıldığı 'Toyota Hybrid Buluşmaları' da Ege Bölgesi'nden başlatıldı, ikinci toplantı İzm
Toyota Hybrid Buluşmaları Ege'den başladı

Aydın'ın ardından ikincisi İzmir'de düzenlenen 'Toyota Hybrid Buluşmaları' Hilton Otel'de İzmirli Toyota bayilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Toplantıya, başta Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Pazarlama Grup Müdürü Barış Erdim olmak üzere Toyota Plaza Borovalı Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Borovalı, Toyota Plaza Borovalı Genel Müdürü Gün Arsan, Toyota Plaza Tokullar Yönetim Kurulu Başkanı Halim Tokul ve Toyota Plaza Tokullar Genel Müdürü Hediye Akı katıldı. Toplantıda konuşan Erdim, ÖTV düzenlemesiyle birlikte Türk halkının da bu teknoloji ile yakından ilgilenmeye başladığını gözlemlediklerini belirterek "Binlerce kişi gerek arayarak gerekse de web sitemizden bizlere ulaşarak hibrit teknolojisi ve modellerimiz ile ilgili bilgiler alıyorlar. Bu düzenleme ile geleceğin teknolojisi olarak kabul edilen hibrit araçların trafikte sayılarının zaman içerisinde artmasını ümit ediyoruz. Yaptığımız araştırmalarda hibrit otomobili bilenlerin arasında satın alma eğilim oranı 2014 yılında yüzde 26 iken bu oran 2015 yılında yüzde 63'e 2016 yılında da yüzde 70'e ulaştı. Bu veriler Türkiye'de hibrit teknolojisine yönelimin en güzel örneklerinden biri" diye konuştu.

2020 YILINDA HER TOYOTA MODELİNDE HİBRİT SEÇENEĞİ OLACAK


Toyota'nın hibrit teknolojisini yakın ve orta vadede çözüm olarak gördüğünü ve Türkiye'de bugüne kadar yaklaşık 3 bin adet hibrit otomobil satışı gerçekleştirdiklerini de kaydeden Erdim şöyle konuştu:


"Marka olarak, bu teknolojiyi geliştirmeye devam edeceğiz ve 2020 yılında her bir Toyota modelinin bir de hibrit versiyonu piyasada olacak. Toyota, açıkladığı 'Çevre Hedefi 2050' çerçevesinde otomobillerin doğaya etkilerini sıfıra indirmeyi planlıyor. ÖTV düzenlemesiyle hibrit araçlar, artık Türkiye'de de daha erişilebilir fiyat seviyesinde satışa sunuluyor. Bu düzenleme ile Türkiye üretimi olan hibrit araçlar daha da rekabetçi olacak. Geleceğin teknolojisi olarak kabul edilen hibrit araçların trafikte sayılarının zaman içerisinde artması da bekleniyor."


HİBRİT İÇİN 350 MİLYONLUK LİRALIK YATIRIM


Toyota'nın Türkiye'de 350 milyon liraya yakın ek yatırım yaptığını belirten Erdim, Kocaeli'de 2 bin kişiye istihdam sağlandığını, Toyota'nın sıfır hata ile çalışan dünyadaki tek üretim yeri olan fabrikadan 97 ülkeye ihracat yapıldığını söyledi. 2020 yılına kadar Toyota'nın Türkiye'de yaptığı satışın yüzde 50'sinin hibrit otomobillerden oluşmasını hedeflediklerini belirten Erdim, "Dünyada karbon salınım standardını sağlayan 4 markadan biri Toyota. Hibrit araçların bakım maliyetleri de daha düşük. Normal bir araba 10 bin kilometrede bir bakıma giderken Hibrit içinde barındırdığı teknoloji nedeniyle 15 bin kilometrede bir bakıma gidiyor. Yüksek teknolojinin bakım maliyetine daha fazla para harcarım düşüncesi yanlış. Bu teknoloji yıpranma payını düşürdüğü için bakım maliyetini aşağıya çekiyor" dedi.


Kelime anlamı 'melez' olan hibrit, otomotiv teknolojileri literatüründe iki farklı güç kaynağının bir arada kullanılmasını ifade ediyor. Hibrit taşıtlar, hareketini iki farklı motordan sağlayabilen araçlardır. Sürüş koşullarına göre sadece elektrik motorunun gücünden faydalanarak ya da benzin ve elektrik motorlarını beraber kullanarak hareket edebilir.

Kaynak: DHA

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.