
Toyota Corolla

Yıllardır, duygulardan uzak ancak mantığın merkezindeki otomobil olan Toyota Corolla, eksik yönlerini güçlendirmeye çalıştığı 11'nci neslinde bu durumu keskin bir biçimde değiştirmek yerine, bir sonraki nesline yumuşak bir geçiş izlenimi veriyor. Yani Corolla, bildiğiniz gibi ama bir o kadar da yeni!
Toyota Corolla

Profilden tamamen farklı bir otomobil olarak algılanabilecek olan Corolla, kısaltılan tampon-tekerlek mesafesiyle dikkat çekiyor.
Toyota Corolla

Yüksek bagaj kapağına uzanan iki parçalı stoplar krom bir parça ile birleştirilmiş. Akıllı Park Sistemi de donanımlar arasında eklenirken, karoserin rijitliği de arttırılmış.
Toyota Corolla

Auris'ten adapte edilen kokpit yeni hissetirmese de fonksiyonelliğiyle başarılı. Vites topuzunun önündeki kapaklı eşya gözü, USB takılı olduğunda kapatılamıyor. Gösterge tablosu versiyona göre farklı.
Toyota Corolla

Toyota Touch adındaki multimedya sistemi, donanım seviyesine göre gelişkin özelliklere sahip. Geri görüş kamerası var!
Toyota Corolla

BMW ile Toyota'nın yakın zamanda yaptığı anlaşma ile; 116d gibi modellerden tanıdığımız turbo dizel ünite, Toyota modellerinde de olacak. İlk olarak hangi modelde kullanılacağına dair bir açıklama yapılmasa da; Avensis, Auris ve Corolla'nın motor yelpazesine ekleneceği en yüksek ihtimal. Öte yandan, Corolla için 1.6 lt'lik turbo benzinli bir ünitenin de 2015 sonrasında seriye eklenmesi ihtimali de bulunuyor.
Toyota Corolla

1966'dan günümüze 40 milyondan fazla üretilen Corolla'nın 25 milyonu aşkın örneğinin hala yollarda olduğu tahmin ediliyor. Toyota'nın Türkiye'deki operasyonunun başladığı seksenli yılların sonundan günümüze ise 273.000 adet Corolla satıldığı biliniyor.
Toyota Corolla

McDonald's için Big Mac neyse, Toyota için de Corolla benzer bir anlam taşıyor. 40 milyondan fazla satılarak açık ara dünyanın en çok satılan otomobili olma unvanını koruyan Corolla'dan tüm dünyada ayda 100.000 adet satılıyor. Bu da dakikada 2 adet Corolla demek!
Toyota Corolla

Dünyanın çeşitli pistlerinde kaderini kazalardan kurtaramayan Toyota, geçtiğimiz haftalarda konuşulan 24 saatlik Le Mans'da sonunda şeytanın bacağını kırarak ikinci oldu. 347 tur sonunda 4.700 km'yi aşkın kilometrenin yapıldığı Le Mans'da ortalama hız 200 km/s seviyesindeydi. Toyotacıların dikkat çektiği konu ise; genel klasmandaki ilk 5 aracın hibrid olması. Toyota'nın Ar-Ge'sindeki en büyük yatırımı olan hibrid araçlar 2020'ye kadar her sınıfta sunulacak.
Toyota Corolla

Toyota'nın Adapazarı'nda üreteceğine dair söylentileri gün begün konuşulmaya başladı ve Urban Cruiser'ın yerine geçeceği tahmin edilen küçük SUV/Crossover modeliyle ilgili Toyota'nın Avrupa Ürün İletişimi Direktörü Fabio Capano temkinli konuştu. Toyota'nın her sınıfta olması gerektiğinin yanlış olmadığını ancak her sınıftaki modellerin de başarılı olamayabileceğine dikkat çeken Capano, Urban Cruiser ile aynı sınıfta yer alan Juke'un başarılı olmasının, Nissan'ın Corolla gibi bir modeli olmamasına da bağlayabiliriz dedi. Artan model sayısıyla beraber satış elemanlarının eğitiminden, stok barındırmaya kadar çok fazla parametrenin olduğuna değinen Capano, az sayıdaki modelin konsantrasyonu arttırdığını ve pazarda öne çıkan modelleri incelerken bunların da ele alınması gerektiğini vurguladı.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.