Toyota’nın RAV4 ile CH-R arasını dolduracak bir SUV’a ihtiyacı vardı. Bu boşluğu dolduran ve sadece hibrit motorla gelen Corolla Cross, benzer teknolojili rakiplerine göre cazip başlangıç fiyatına sahip. Toyota’nın RAV4 ile CH-R arasına konumlandırdığı, Corolla Cross, CH-R ve Corolla gibi GA-C platformundan yükselirken RAV4’ün sunduğu güçlü SUV imajını taşıyor. İri ön panjuru, ön tampondaki geniş plastik kaplama ile de off-road aracı imajı güçlendirilmiş. Aynı siyah plastik kaplama otomobili çepeçevre sarıyor. Corolla Cross’un zeminden yüksekliği olduğundan daha fazla görünürken, küçük temaslarda boyayı korumak mümkün olabiliyor.
Test aracı en üst donanım paketine sahip ve bu sebeple 18 inçlik jantlarla geldi. Bu jantlar bile iri gövdede küçük görüyor. Arkada çift parçalı stopları görüyoruz ve bu bölüm tıpkı farlarda olduğu gibi geniş tasarlanmış. Far ve stoplarda LED aydınlatmalar standart olarak sunulurken, Passion ve Passion X-Pack’te premium LED farlar geliyor. Elektrikli açılır bagaj kapağı da yine bu donanımlarla geliyor. 403 litrelik bagaj yeterli görünse de rakipleri arasında daha iddialı olanlar var.
Otomobilin arka koltuklarının sırtlık eğim ayarı olması konforu arttırıyor. Burada yeteri kadar geniş ve ferah yaşam alanı sunuluyor. Arka yaşam alanındaki sert plastik bolluğu önde de devam ediyor. Konsolda deri görünümlü kaplama ve en üst donanımla gelen deri döşeme ile kalite algısı arttırılmış. Standart olarak sunulan dijital gösterge ve multimedya ekranlarındaki bilgiler rahat izleniyor. Yüksek sürüş pozisyonu sunan otomobilde görüş açıları da başarılı.
Corolla Cross’un sürüş özelliklerine baktığımızda öncelikle süspansiyon sisteminin yeteneklerini görüyoruz. Bu konuda tecrübemiz oldukça fazla. Corolla Cross ile ilk tanışmamız Adana’da yapılan basın test sürüşünde olmuştu. Adana yolları haricinde özel olarak hazırlanan bir parkurda otomobilin ani dönüşler ve ağırlık transferlerindeki dinamizmini görmemiz için profesyonel yarış pilotları ile birlikte limitleri zorladık. Burada Corolla Cross’un ne kadar dinamik olabildiği görebildik. Direksiyon yönlendirme hassasiyeti ve geri bildirimleri de başarılı. Buradan da Tarsus’a uzanan bir rotada Corolla Cross ile şehirlerarası yol tecrübesi edindik. Ses yalıtımı konusunda otoyol kullanımındaki yüksek hızlarda yol ve rüzgar gürültüsü duyuluyor. Şehir içinde ise yeteri kadar sessiz. Özellikle hibrit sistemin izin verdiği elektrikli sürüş ile pürüzüz ve sessiz bir sürüş de yapılabiliyor.
Akdeniz bölgesindeki ilk sürüş organizasyonunun ardından İstanbul’da test parkurumuzda konuğumuz olan Corolla Cross’un özellikle yakıt tüketimi en çok merak ettiğimiz noktalardan biriydi. Hız kurallarına uyarak, yol bilgisayarında ortalama 55 km/s hız bilgisi ile 3,0 lt/100 km’lik tüketim verisi elde edebildik. İnişli çıkışlı, bol virajlı olan yaklaşık 20 km’lik bu rotadaki sonuç genel kullanıcıların kolay veya sürekli olarak ulaşabileceği rakam olmasa da bize Corolla Cross’un potansiyelini anlatıyor. Ardından test parkurumuzda 5,0 lt/100 km’lik ortalama test tüketimi elde ettik. Bu veri de vaat edilen ortalama fabrika verisiyle aynı. Hibrit sistemlerde yol alınan rota tüketim için farklı sonuçlar çıkartabiliyor. Elektrik desteğinin daha kısıtlı olduğu yüksek hızlı otoyol sürüşlerinde tüketim avantajı şehir içi sürüşe göre daha az.
Corolla Cross 1,8 ve 2,0 hibrit motorlarla üretiliyor. 2,0 lt’lik olanda 4x4 opsiyonu da sunulurken bu motor Türkiye’ye gelmiyor. Japonya’da üretilen önden çekişli 1,8 hibrit ise sadece Türkiye ve İsrail pazarlarına sunuluyor. Toyota’da ilk kez kullanılan, beşinci nesil olarak adlandırılan yeni hibrit sistem 140 HP gücünde. Yüzde 15 güç artışı elde edilen sistemde artık 70 kW’lık daha güçlü o elektrik motoru var. Yeni lityum iyon bataryalar ise yüzde 14 daha hafif.
Corolla Cross, kompakt SUV sınıfına, geniş yaşam alanı, konforlu ve güven veren sürüş özelliklerinin yanında ekonomik bir hibrit motorla girerek önemli bir oyuncu olduğunu hatta listelerde ilk sıralarda yer alabileceğini gösterdi.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer