otohaber_logo
Test Merkezi
Toyota Corolla 1.6 GLi
01 Kasım 1993 tarihli otohaber dergisi’nin test konuğu Toyota Corolla 1.6 GLi idi.
Toyota Corolla 1.6 GLi

Testimizi dönemin anlatımıyla aktarıyoruz.

" İkibinli yılların eşiğinde, sektörde meydana gelen değişmeler kitleler tarafından daha yakından takip ediliyor. Gerek yazılı, gerekse görsel basın organlarının otomotiv endüstrisine sunduğu geniş imkanlar ile belirli bir markaya ilgi duyanlar medyanın okuyucuya sunduğu gen analizleri sayesinde daha bilinçli olarak seçimlerini yapabilmekteler. İyi bir otomobil diye tanımlamak için gerekli genlere, yanı kalıtımsal özelliklere sahip markalardan biri de Toyota. Japonya'nın önemli otomobil üreticilerinden olan Toyota'nın kısa zamanda caddeleri dolduracağa benzeyen Corolla 1.6 GLi modeli bu haftaki testimizin konuğu.
Testin ilk günü şehir içinde geçti. Kalabalık caddeler, daracık sokaklar, park edilmesi güç yerlerde sergilediği üstün performans ilk bakışta dikkatimizi çekti.
İkinci gün şehir dışına yaptığımız, 400 kilometrelik yolculuk, Corolla ile ilgili fikirlerimizin iyice belirginleşmesini sağladı. Artık iyice alıştığımız otomobil, kuzey rüzgarının otoyol üzerinde sert esişine aldırmadan ilerliyordu. Aerodinamik yapısı gereği son derece rahat bir yolculuk gerçekleştirdik.
Üçüncü gün testin en önemli kısmıydı. Çünkü Corolla'nın pist testleri yapıldı. Körfez Yarış Pisti'nde gerçekleşen bu test sırasında otomobilin değişik yol satıhları üzerindeki yol tutuş performansı, virajlardaki maksimum direnci, fren testleri, akselerasyon ve kaymanın kontrol altına alınabilmesi testleri gerçekleştirildi.
Performans
Toyota Corolla 1.6 GLi'nin performans testlerini değerlendirmeden önce Toyota'nın kalbi olan motorunu inceleyelim. 1587 cm3'lük, çift eksantrikli ve benzin enjeksiyonlu bir sisteme sahip olan bu motor 16 süpaplı. Maksimum gücü 6000 devir/dakikada 109 beygir. Corolla GLi, ilk hızlanma yani 0-100 akselerasyon testimizde 11.41 saniyeye 194 metre sonra ulaştı. Bu zaman dilimi daha sonraki testlerimizde 11.03 saniyeye ve 189 metreye kadar düştü.
Akselerasyon testinin ardından gerçekleştirdiğimiz sürat testinde ise elde ettiğimiz en son rakam 200 km/s oldu. Bu yüksek süratte dahi, Corolla'nın motorundan kabine gelen ses, sadece hafif bir uğultu idi. Ani hızlanma ve top speed testlerinin sonuçları (EFI) elektronik yakıt püskürtme sisteminin de katkısı ile istenen düzeye ulaşmış durumda. Elektronik yakıt püskürtme sistemi diğer normal modellere oranla yüzde 10 kadar daha iyi bir yanma sağlamakta. Karbüratörlü motorlardaki hava ve benzin karışımlarının oranları stoichiometric bir kesir ile 14.7:1-14.7 hava, benzinle karışmakta. Ancak yeni sistemde bu karışım 23:1 olarak gerçekleşerek 150 kilometrenin üzerindeki süratlerde bile canlı bir performans sergiler.
Sınıf içindeki etkileyici performansının yanı sıra motorunun gayet basit ve hemen hemen her kısmına ulaşabilecek bir konumda tasarlanmış olması, parça değiştirme esnasında işleri çok kolaylaştırıyor.
Yol Tutuş
Yol tutuş, Corolla GLi'nin iki önemli özelliğinden biri. Ön ve arka süspansiyon sistemi ( ön tarafta Mc Pherson ve arkada ise Mc Pherson çift bağlantılı ve denge çubuklu) otomobilin yol tutuşunu performansı gibi etkileyici hale getirmiş durumda.
Yüksek süratte sağladığı stabilite ve güvenli kullanım ile en üst motor devirlerinde ve 190'lı kilometrelerde bile güzel bir yol tutuşa sahip. Virajlara son derece rahat ve güvenli girebilmekte. Asfalt satıhlı yollardaki stabilitesi çok yüksek olan Corolla ile toprak satıhlı köy yollarında uzunca bir süre yol aldık. Bu süre içinde dikkat gösterdiğimiz tek şey, otomobilin altını vurmamak oldu.
Pist virajlarına son derece rahat giren Toyota, viraj sonrası da aynı dengeyi dağılmadan koruyabiliyor. "U" dönüşleri kademeli sürat artışı ile gerçekleştirerek, maksimum dönüş süratini tesbit etmeye çalıştığımızda aldığımız sonuç yine çok etkileyici idi.
Kullanım
Otomobil, son derece rahat ve hassas bir gaz pedalına sahip. 7 aşamalı olarak hareket eden direksiyon en rahat sürüş pozisyonuna sahip olma imkanı sağlamakta. Hidrolik direksiyon ise aracın hızına duyarlı ve rahat. Oturma pozisyonları ise çok çeşitli ve çok yönlü olarak ayarlanabilmekte. Bunların arasında oturma kısmını yükseltme ve alçaltma, bel ayarı özellikleriyle ideal oturma şeklini sağlamakta.
Corolla'nın bir başka üstünlüğü şehir içi kullanımda ortaya çıkıyor. Geri manevralar onunla çok kolay. Tabii park etmek de öyle. Ön tablodaki saatler geniş. Okunması son derece kolay ve gayet hoş bir şekilde ışıklandırılmış. Vites geçimi sessiz ve pürüzsüz olarak gerçekleşiyor.
Corolla'nın iç tasarımı ergonomik bir yapıya sahip. Ön kontrol paneline verilen eğim burada bulunan düğmelere rahat erişilmesini sağlamakta. Direksiyon, koltuk, pedallar ve vites kolunun mesafe oranları dikkatli olarak hesaplanarak tasarlanmış. Kapı içindeki yan cepler geniş ve kullanışlı. Yine kapılara gömülü olan otomatik cam ve merkezi kilit kumandaları kolayca bulunacak şekilde, adeta bir remote kontrol gibi ele oturuyor. Aynaların ayarı elektrikli olarak yapılıyor ve düğmesi ön dashboard'da yer alıyor.
Kalorifer ve havalandırma delikleri ufak görünmelerine rağmen yeterli havayı arka koltuğa kadar rahatça ulaştırabiliyorlar.
Arka koltukları yatırarak, bagaj hacmini genişletmek mümkün. Arka koltukların oturma şekli rahat ve ayak koyma mesafesi de yeterli.
Orta konsolda bulunan kol dayama yeri oldukça kullanışlı. Pedalların en solundaki ayak dayama yeri ise iyi bir tasarımın meyvası olarak değerlendirilebilir.
Frenler
Otomobilin fren testlerini Körfez Pisti'nde gerçekleştirdik. 100 kilometre sürat ile seyrederken yaptığımız ani fren sonrasında Corolla GLi, 3.65 saniye sonra 45.7 metrede durdu. Tekerleklerde kitlenme, sağa veya sola çekme ise görülmedi. İkinci testimizi ise viraj sonrası santifüj kuvvetinin otomobilin ters köşesine doğru bir eğim almaya başladığı sırada gerçekleştirdik. Duruş zamanı 4.03 saniye ve durma mesafesi 50 metre olarak belirledik.
Sonuç
Toyota Corolla GLi ile gerçekleştirdiğimiz test boyunca 1000 kilometreye yakın bir yol kat ettik. Corolla konforlu bir otomobil düşünülerek üretilmiş bir otomobil olarak belleklerimizdeki yerini aldı. Rahat koltukları, güçlü kalorifer ve klima sistemi, vibrasyondan arınmış motoru, sessiz kabini ve ergonomik iç yapısı ile çağdaş bir otomobil. Toyota Corolla 1.6 GLi'nin tüm test verileri ve performansı göz önüne alındığında bıraktığı izlenim çok tatminkar. Corolla'nın bu enjeksiyonlu modeli bizim nazarımızda, modern dizaynı, sade ve rahat tasarımı güvenli ve üstün teknolojisine eklenmiş konforuyla, kendi sınıfı içindeki otomobiller arasında en iyilerinden biri."
Yazı: Cem Sever

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.