Tornacıdan 3 şanzımanlı ve LPG'li arazi aracı
Nevşehir'in Ürgüp ilçesinde torna atölyesi işleten Durmuş Yiğit, bölgenin coğrafi koşullarını göz önünde bulundurarak profil demirden 3 şanzımanlı ve LPG ile çalışan arazi aracı üretti.
Tornacıdan 3 şanzımanlı ve LPG'li arazi aracı
Yeni Sanayi Sitesi'ndeki iş yerinde, hurdaya ayrılan bir otomobilin motorunu modifiye ederek 16 vitesli aksama dönüştüren 45 yaşındaki Yiğit, bu motoru arazi aracına monte etti. Kapadokya bölgesindeki engebeli arazi ve vadilerde deneme sürüşü yapan Yiğit'in imal ettiği arazi aracına diğer esnaf da ilgi gösteriyor.
Tornacıdan 3 şanzımanlı ve LPG'li arazi aracı
Yiğit, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aracın yapım projesi üzerinde yaklaşık 2 yıl çalıştığını, parçaları tamamladıktan sonra ise 45 günlük süreçte hazır hale getirdiğini anlattı.
Tornacıdan 3 şanzımanlı ve LPG'li arazi aracı
Arazi aracını LPG'li olarak tasarlayıp yapan Yiğit, "Araçta güçlendirilmiş 3 şanzıman var, 16 vites ile saatte 160 kilometre hız yapabilme kapasitesine sahip. Aracımızın hem arazi koşullarında, hem de yolda gitme özelliği var." dedi.
Tornacıdan 3 şanzımanlı ve LPG'li arazi aracı
Yiğit, arazi sürüşlerinde aracın devrilme riskini göz önünde bulundurarak şoför ve yolcu kısmının çevresine çelik bariyerle güçlendirildiğini belirterek şöyle devam etti:
Tornacıdan 3 şanzımanlı ve LPG'li arazi aracı
"Çift çeker arazi aracı hidrolik direksiyona sahip. 850 kilogram ağırlığında, hazır hale getirmek bana yaklaşık 25 bin liraya mal oldu. Çevresi çelik bariyer ve güçlendirilmiş borularla desteklediği için takla atsa bile içindeki insana hiçbir zarar vermemesini sağlayacaktır."
Tornacıdan 3 şanzımanlı ve LPG'li arazi aracı
Ortaokuldan mezun olduktan sonra sanayide çırak olarak işe başladığını ve yaklaşık 30 yıldır tornacılık yaptığını ifade eden Yiğit, araca kendi soyadını verdiğini anlattı. Yiğit, şöyle konuştu:
Tornacıdan 3 şanzımanlı ve LPG'li arazi aracı
"Yaptığım off-road aracın, arazide devrilme riski olduğundan dolayı benzinli olursa devrilme esnasında karbüratörden taşma olabileceğini düşündüm. Bu yüzden aracı LPG'li olarak tasarladım. Türkiye'de off-road araçlar genellikle tek şanzımana sahip ama 'Yiğit' 3 şanzımanlı bir araç olarak ortaya çıktı. Vites bölümünü 16 ayrı vitese bölme özelliğiyle arabanın performansı düşmeden yüksek güç elde edebiliyor. Çevredeki esnaf arkadaşlar ve yakınlarım aracı görünce takdir topluyorum. Bu durum parayla ölçülecek bir şey değil."
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.