Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
Tokyo Otomobil Fuarı ağırlıklı olarak Uzak Doğu pazarına yönelik yenilikleriyle akıllarda yer etse de bu yılki fuarda Honda Jazz gibi küresel bir yenilik ve Mazda'nın ilk yüzde 100 elektrikli otomobili de sahneye çıktı.
Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
HONDA
Küçük sınıfı MPV tarzı hatchback kavramıyla tanıştıran ve büyük bir başarı yakalayan Honda Jazz, dördüncü nesliyle Tokyo'da tanıtıldı. Anavatanı ve bazı pazarlarda Fit adını kullanan küçük hatchback, Avrupa'da sadece e:HEV takısını alan hibrit versiyonuyla satılacak. Çift elektrikli motordan oluşan hibrit sistemin güç ve tüketim veya emisyon gibi değerleri henüz açıklanmış değil. Otomobil Avrupa'ya 2020 ortasında adım atacak. Tasarım anlamında radikal değişikliklerin yapıldığı otomobilde ilk dikkati çeken nokta A sütununa eklenen büyük cam bölüm oluyor. Küçülen ön ızgara ve büyüyen farlar yeni neslin daha sade bir yüz taşımasına yardımcı olmuş.
Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
Geniş cam yüzeyli yapı korunurken arka bölümde dikey stop grubunun yerini iki parçalı, yatay yerleşimli sade bir aydınlatma grubu almış. Kokpit de baştan sona değişirken dijital gösterge grubu, büyük multimedya ekranı gibi detaylarla modern zamanlar yakalanmış. İlk Jazz'dan bu yana tüketicilerin beğenisini kazanan akıllı arka koltuklar yeni nesilde de karşımıza çıkıyor. Farklı donanım paketleriyle birlikte farklı görsel özellikler kazanan yeni Jazz'da ilk kez bir crossover versiyon da sunulacak. Hyundai i20 Active ve Ford Fiesta Active gibi yerden yükseltilmiş bir versiyon olan Jazz Crosstar, farklı bir ön ızgaraya, çamurluk kaplamalarına ve tavan barlarına sahip olacak.
Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
İleri seviye otonom sürüş altyapısına sahip olan Ariya, Nissan ProPilot 2.5 sistemiyle 60 km/s hıza kadar otonom sürüşe imkan tanıyor. Orta konsola kadar uzanan geniş bir bilgi ekranının temelini oluşturduğu kokpit bundan sonraki Nissan modellerinde de farklı yorumlarıyla karşımıza çıkacak. 2 ve 4 tekerlekten çekişli aktarma seçeneklerinde 210 ve 400 HP güçleriyle seri üretime geçmesi beklenen otomobilin sürüş menzili de tercih edilen bataryaya göre 370 ile 500 km arasında değişecek.
Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
LEXUS
Toyota'nın lüks markasının Tokyo'da sergilediği LF-30 konsepti daha ilk bakışta tasarımıyla göze çarpıyor. Martı kanat kapıları ve keskin geometrik yüzeyleriyle gelecekten gelmiş gibi duran konseptin en dikkat çekici noktasıysa her bir tekerleğinde barındırdığı elektrikli motorları.
Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
Toplamda 534 HP güce sahip olan otomobil, tercihe göre önden çekişli, arkadan itişli veya 4 tekerlekten çekişli sürüş imkanı tanıyor. Işık geçirgenliği ayarlanabilen yan camlar, yapay kas sistemli koltuklar gibi detaylar da otomobilin kabinindeki fütüristik yapıyı tamamlıyor.
Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
MAZDA
Wankel motorun yılmaz savunucusu ve son olarak da yüksek sıkıştırma oranlı benzinli motoruyla dikkati çeken Mazda, Tokyo'da ilk seri üretim elektrikli otomobili olan MX-30'u tanıttı. Kompakt crossover formundaki MX-30'da Mazda'nın e-SkyActiv adını verdiği elektrikli otomobil platformu kullanılıyor.
Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
Önde yer alan 140 HP gücündeki elektrikli motor, ihtiyaç duyduğu enerjiyi zemindeki 35,5 kWh kapasiteli bataryalardan alıyor. Otomobilin teorik sürüş menzili 200 km olarak açıklanıyor. İlk etapta sadece şarj edilebilir bir elektrikli otomobil olarak piyasaya sürülecek olan MX-30'da ilerleyen süreçte Wankel motorun jeneratör olarak görev yaptığı menzil arttırıcılı bir versiyonu da gündeme gelecek.
Tokyo Otomobil Fuarı'nda öne çıkan elektrikli araçlar
MITSUBISHI
Elektrikli otomobil kavramına farklı bir yaklaşım sunan Mitsubishi, MI-Tech konseptiyle gaz türbinli menzil arttırıcıya sahip bir konsepte imza atıyor. Tavansız ve kapısız, iki kişilik bir arazi aracı konsepti olan MI-Tech, gaz türbininde yakıt olarak, motorin, kerosen ve alkol kullanabiliyor. Otomobilin ön camı kokpitin arttırılmış gerçeklik merkezi olarak da görev yapıyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.