Tofaş'tan yapılan açıklamada, "Şirketimiz Yönetim Kurulu, üretimine 2016 yılında Tofaş Bursa fabrikasında başlanması ve 2016-2023 yılları arasında yaklaşık 700.000 adet araç üretilmesini hedefleyen, sedan modeli ile aynı platformu kullanarak üretilecek olan Hatchback ve Station Wagon olmak üzere iki yeni model araç için toplam 520 milyon dolar tutarındaki yatırım projesinin onaylanmasına karar vermiştir.
Toplam adedin önemli kısmının ihraç edilmesinin planlandığı proje ile ilgili Fiat Group Automobiles ile yatırım, satış ve tedarik koşullarına ilişkin detayların belirlenmesi konusunda görüşmeler son aşamasındadır.
Daha önce açıklanmış olan Yeni Sedan araç projesi ile birlikte 2016-2023 döneminde, yeni model projeleri için toplam 1,3 milyon adet üretim hedeflenmiş olup, bu projeler kapsamında 1 milyar dolar yatırım yapılması planlanmaktadır.
Proje yatırımına 2014 yılında başlanılacak ve ilgili teşvik başvuruları 2014 yılında yapılacaktır" denildi.
TOPLAM YATIRIM 1.4 MİLYAR DOLARI BULACAK
Yatırım kararını açıklayan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç şöyle konuştu: "Ülkemizin geleceğine duyduğumuz inanç ve uzun vadeli bakış açısıyla, yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Koç Topluluğu olarak birçok sektörde tarihimizin en büyük organik yatırım döneminden geçerken, küresel ölçekte Türk mühendisliğinin başarısını ortaya koyacak yeni bir yatırıma daha imza atmanın heyecanını yaşıyoruz. Yeni Doblo, Yeni Sedan otomobil ve şimdi de bu iki yeni modelle birlikte Tofaş'ın yatırım tutarı toplam 1,4 milyar dolara ulaşıyor. Türkiye'yi 2023 vizyonuna, yani dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına taşıyacak yapı taşlarından birinin sanayi gücümüzü geliştirmek olduğunu her fırsatta vurguluyoruz. Bu yeni otomobil yatırımlarımızın Tofaş'ın ihracatına da ivme kazandırırken, taşıdığı ihracat potansiyeliyle ülkemizin cari açığının azaltılmasına da pozitif katkı sağlayacağı inancındayım."
ÖNEMLİ KISMI İHRAÇ EDİLECEK
Tofaş CEO'su Kamil Başaran, global rekabet yolculuğunda Tofaş'ın güçlenerek yol aldığını belirtirken, "Gücünü yenilenmekten alan Tofaş'ın Ar-Ge'ye verdiği önemi her fırsatta dile getiriyoruz. Bu sayede bugün, 600'e yakın Ar-Ge mühendisimizle, Fiat-Chrysler'in İtalya'dan sonraki en büyük Ar-Ge merkezi konumuna ulaştık. İşte bugün Ar-Ge'ye verdiğimiz bu değerin, yaptığımız tüm bu yatırımın, sadece Tofaş'a değil ülkemize olan büyük getirisini hep birlikte görüyoruz. Hem dünya çapında otomotiv markalarının farklı ülkelerdeki müşterileri için ürün ve teknoloji geliştirme yetkinliğine sahibiz, hem de FCA öncülüğünde geliştirip ürettiğimiz modellerimizle dünya ile rekabet edebilecek seviyeye ulaştık. Küresel rekabette güç kazandık. Yeni Doblo'yu 2015 yılının başında, Yeni Sedan modelimizi de 2015'in son çeyreğinde pazara sunmayı hedefliyoruz. Bugün sizlere açıkladığımız biri hatchback diğeri station wagon modellerimizin üretimini de 2016 programımıza aldık. Yeni model projeleri kapsamında, 2016-2023 yılları arasında 700 bin araç üretimi hedeflendi. Bu iki modelin de önemli kısmını ihraç etmeyi planlıyoruz." dedi.
Tofaş tarafından dün KAP'a gönderilen "3. Çeyrek Finansal Sonuçları" açıklamasına da değinen Başaran, "Daralan pazar şartlarına rağmen, istikrarlı bir çizgide ilerliyoruz. İlk 9 ayda 5,2 milyar TL ile geçtiğimiz yıla paralel bir satış geliri elde ettik. Yaklaşık 1,5 milyar dolarlık ihracat geliri ve 400 milyon dolar tutarında dış ticaret fazlasıyla ülke ekonomisine katma değer yaratmayı sürdürdük.