
Yeni eklenen Şehir İçi Acil Fren Sistemi, 30 km/s hıza kadar otonom fren yapabiliyor.
Geniş iç mekanını sevimli ve karakteristik bir tasarımla birleştiren 500L modeli Fiat için başarılı bir adım oldu. Şimdi sırada bu başarıyı sürdürmek için makyajlanan nesil var.

Retro tasarımını koruyan modelde yenilenen ön tampon ve ızgara daha modern görünüyor. İç mekanda kokpitin temel yapısının korunduğu görülürken, yükselen vites konsolu otomobildeki en önemli değişikliklerden biri. Aynı şekilde Uconnect multimedya sistemi ve dijital ekranlı gösterge tablosu da kokpitteki diğer yenilikleri oluşturuyor.

Yeni multimedya sisteminde Android ve iOS işletim sistemleriyle tam uyum sunuluyor.
Boyutların verimli kullanımı konusunda örnek otomobillerden biri olan Fiat 500L, özellikle baş mesafesi ve ferahlığında çok iyi. Arka koltukların kızaklı yapısı, diz mesafesi ve bagaj hacmi arasında seçim yapılabilmesini sağlarken bagaj hacmi arka koltukların konumuna bağlı olarak 412-1480 litre arasında değişiyor.

Cross versiyonu tampon ve jant tasarımıyla diğer versiyonlardan ayrılıyor.
Motor seçeneklerinde bir değişikliğin yapılmadığı 500L'yi 120 HP gücündeki 1,6 lt'lik dizel motorlu Cross versiyonuyla denedim. 320 Nm'lik maksimum torkunun da etkisiyle otomobili istekli bir biçimde hareket ettiren motorun gücü 6 ileri vitesli manuel şanzımanla kontrol ediliyor.

Standart versiyonlarda göre yerden yüksekliği 25 mm arttırılan 500L Cross, hafif arazi şartlarında sorunsuzca ilerlerken bunda artık standart olarak sunulan sürüş modu seçimi de etkili. 30 km/s'nin altındaki hızlarda devreye sokulabilen Traction+ modu kaygan zeminlerde ön tekerlekler arasındaki tork dağılımını düzenliyor.

Daha önce adı 500L Living olan uzatılmış versiyonun adı artık 500L Wagon. 7 kişilik kabin opsiyonel.

Yazı: Onno Usta-Torino/İtalya