Ford'un son dönemde üzerinde çok durduğu sportiflik algısı donanımlara da yansıyor. Focus HB'ye özel olan ST Line donanımı 1,6 benzinli ve 5 ileri manuel şanzıman ya da 1.0 EcoBoost ve SelectShift ile alınabiliyor. Bu donanımda sunulan karoser kitinde ön ve arka tampon altı eklentileri ve marşpiyeler bulunuyor. ST Line donanımıyla gelen 17 inçlik jantlar ise bu karoser kiti altında yeteri kadar heybetli görünmüyor. Bal peteği dokulu ön ızgara, tampon ızgarası ve sis farları çerçevesi de bu donanıma özel. Karartılmış arka camlar da standart olarak sunuluyor. ST Line logoları da karoser etrafına yerleştirilmiş. Bu donanım Focus HB'deki sportiflik dozunu arttırmış.
Kabin içerisinde de ST Line'a özel donanımlar bulunuyor. Kapı eşiklerindeki alüminyum kaplamanın üstüne ST Line logoları işlenmiş. Tavan döşemeleri siyah renk seçilmiş. Altı düzleştirilen direksiyon simidi ve daha fazla yan destekler sunan ön koltuklar sportiflik algısını arttırıyor.
Sportiflik algısının sadece tasarımla sınırlı kalmaması için süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş. 10 mm alçaltılıp sertleştirilen süspansiyon sistemi bozuk zeminlerde daha fazla titreşimin kabin içerisine yansımasına sebep olsa da Focus HB daha dinamik ve sıkı hissetiriyor.
Genel olarak sürüş karakteri sert olan Focus HB, net bir direksiyon sistemine sahip. Geri bildirimleri de başarılı olan direksiyon sistemi sürücünün isteklerine hızlı cevap veriyor.
Test aracımızda Focus'un 1,0 litrelik Eco- Boost motoru yer alıyordu. 125 HP'lik bu motor ile birlikte 6 ileri manuel ya da otomatik vitesli şanzımanlar alınabiliyor. SelectShift isimli, geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman sarsıntısız çalışıyor. Ancak Ford'un çift kavramalı otomatik şanzımanı Powershift kadar hızlı olamadığını söylemeliyiz. SelectShift'in görevinin yakıt tüketimini tırmandırmadan akıcı vites geçişleri sunup konfor sağlaması olduğunu söyleyebiliriz. Vites seçimleri manuel olarak yapmak için direksiyon arkasındaki kulakçıklar kullanılabiliyor.
SelectShift normal şartlarda yerinde vites tercihleriyle manuel olarak vites değiştirmeye gerek bırakmıyor. 1,0 litrelik turbo benzinli motoru kompakt sınıfın en küçük silindir hacimlilerinden biri. Buna rağmen 125 HP güç üretebilen motor alt devirlerden itibaren 170 Nm'lik tatminkar bir maksimum torka ulaşabiliyor. İlk kalkış anından itibaren akıcı hızlanma sağlayan motor yakıt ekonomisi konusunda da tutumlu olmayı biliyor. 7,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi Focus HB'nin sunduğu performansa karşılık tüketim konusunda makul olabildiğini gösteriyor.
Motorun üç silindirli olması konfordan ses ve titreşim konularıyla ödün vermesine yol açabilir. Ancak EcoBoost titreşim sorunu hissettirmezken üç silindire has sportif hissettiren sesler duyulabiliyor.
Genel olarak değerlendirdiğimizde, Focus'ta hızlanma performansı konusunda büyük beklentisi olmayanlara görsel olarak sportif hissettiren bir seçenek ortaya çıkmış. Sürüş hisleri görünümünden daha sportif.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraf: Ersan Sezer