Küçük bir güncelleme geçiren Leon Cupra artık 25 HP daha güçlü. Yeni bir egzoz sistemine sahip olan otomobil daha düşük geri basınca sahip. Cupra tok sesi ve karoser üstündeki 290 logosuyla yeniliklerini hafif hafif sezdiriyor. Selefinde 5350 ile 6600 d/d arasında üretilen 265 HP karışında 5900 ile 6400 d/d arasında 290 HP güç üretiyor. 350 Nm'lik maksimum tork korunurken artık 5300 d/d'ye kadar değil 5800 d/d'ye kadar bu veriyi koruyor. Fabrika verilerine göre 0,2 saniye daha iyi bir 0-100 km/s hızlanması sunan otomobil test verilerinde 0,1 saniyelik bir iyileşme gösterdi. Esneklik verileri de iyileştirilen otomobil biraz daha akıcı bir hızlanma hissi yaşatıyor. Seat Drive Profile ile sürüş kişileştirme seçenekleri de sunulmaya devam ediliyor. Çift kavramalı otomatik, DSG'yi de korumaya devam eden Cupra, akıcı, hızlı ve konforlu bir şanzımana sahip.
Doğası gereği sert olan süspansiyon sistemi konfordan çok fazla çalmak yerine sportif sürüş güvenliğini arttırıyor. Yeni nesliyle karşımızdaki DCC isimli şasi kontrol sistemi milisaniyler içinde süspansiyon geri bildirimlerini hesaplayıp darbe emiş tepkilerini ayarlıyor. Bu da güvenlik ve konfor ikilisini başarılı sayılabilecek bir şekilde dengelemesini sağlıyor. Direksiyonun geri bildirimler ve yönlendirme hassasiyeti çok iyi. Çok sert olmayan direksiyon sistemi konforu da gözetiyor. Elektronik kontrollü hidrolik sisteme sahip limitli kaydırmalı diferansiyel kilidiyle de aracın viraj içindeki yönlendirme kabiliyeti iyi.
Artık daha güçlü olan Cupra, hala sınıfının en avantajlı fiyatlarından birini sunmaya devam ediyor.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer