otohaber_logo
Test Merkezi
Test - VW Polo 1.0 TSI DSG Highline
Polo artık daha uzun, alçak ve daha geniş. Altıncı nesilde artan boyutlar kompakt sınıfa yaklaşırken tasarımıyla da kompakt sınıf temsilcisi VW Golf’ü aratmıyor. Polo’daki bu değişimler acaba Golf müşterilerini de kendine çeker mi?
Test - VW Polo 1.0 TSI DSG Highline

Volkswagen artık Polo'da da yeni nesil platforma geçti. MQB isimli platform Volkswagen Grubu'nda birçok modelde kullanılıyor. Altıncı nesil Polo da bu platformun A0 versiyonunda 81 mm daha uzun, 69 mm daha geniş ve dingil mesafesi 94 mm arttırılmış olarak karşımıza çıktı. Otomobilin yüksekliği ise 7 mm azaltılmış. Tüm bu ölçüler bize Polo'nun daha olgun ve oturaklı görünmesinin sebebini açıklıyor.

Artan uzunluk ölçüleri bagaj hacminde de 71 litrelik bir genişleme sağlamış. Otomobilin yükleme ve yaşam alanlarındaki artış neredeyse kompakt sınıf müşterilerinin beklentilerine hitap edecek seviyede. Yeni Polo, bir önceki nesil Golf 'ten (350 litre) daha geniş bir bagaj hacmi sunuyor.


351 litrelik bagajın zemin yüksekliği ayarlanabiliyor. Bu sayede koltuklar yatırıldığında sorun yaşanmıyor.

Yeni Polo, artık daha fazla donanım sunuyor. Baz seviye olan Trendline donanımında artık 15 inçlik jantlar, çok fonksiyonlu direksiyon, LED gündüz farları, ön kol desteği, yorgunluk tespit sistemi ve 6,5 inçlik bilgi ve eğlence ekranı standart olarak sunuluyor.

Comfortline donanımında ise selefinde sunulanlara ek olarak ön ve arka park sensörleri, otomatik yanan farlar, LED gündüz farları, yağmur sensörü, yorgunluk tespit sistemi, otomatik kararan dikiz aynası bulunuyor.

En üst donanım seviyesi olan Highline'da ise Comfortline'a ek olarak, LED stoplar ve gündüz farları, ön sis farları, ön ve arka park sensörleri, yorgunluk tespit sistemi, 8 inçlik bilgi ve eğlence sistemi, iki bölgeli klima (Climatronik), ambiyans aydınlatması ve hız sınırlayıcı gibi donanımlar bulunuyor. Buna ek olarak da R-Line dış paket, kablosuz telefon şarjı, park asistanı, panoramik açılır cam tavan, yan ve perde havayastıkları gibi daha birçok donanım da eklenebiliyor. Ayrıca test aracımızda olmayan ama yeni nesil ile sunulmaya başlanan 10,25 inçlik dijital gösterge ekranı da küçük sınıfta bir ilk.

Polo'nun dışarıda geleneksel çizgileri koruyan modern dokunuşların iç mekanda da devam ettiğini görüyoruz. Kokpitte ergonomi de göz ardı edilmemiş.

İç mekanda daha modern görünen Polo'da ilk dikkat çeken multimedya ekranı oluyor. 8 inçlik, renkli, dokunmatik multimedya ekranı çözünürlüğü, dokunmatik sistemin hassasiyeti, kullanışlı menüsü ve hızlı yapısıyla türünün iyi örneklerinden biri.

İç mekan derli toplu görünüyor. Bardaklıklar vites kolu önünden el freninin yanına taşınmış.

8 inçlik multimedya ekranı dokunmatik ve dairesel düğmelerle yönetiliyor.

Otomobilin multimedya ekranı etrafını da kapsayan, ön kapı içlerine kadar uzanan parlak plastik kaplama iç mekana canlılık katıyor. Direksiyon simidi ise beşinci nesilde kullanılan ile aynı tasarıma sahip.


Polo'nun artan dingil mesafesi ön ve arka koltuklardaki diz mesafesinde de artış yaşanmasını sağlamış. Artık daha kullanışlı bir yaşam alanı sunuyor.

Otomobilin yeni nesille birlikte motorları da yenilendi. 1.0 TSI 95 HP, 1.6 TDI 80 HP ve 1.6 TDI 95 HP yeni motor seçenekleri. 1,0 lt 75 HP de selefinden gelen benzinli motor seçeneği. Test aracımızda 1.0 TSI 95 HP'lik benzinli motor seçeneği bulunuyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı DSG otomatik şanzımanla kombine edilmiş olan 1.0 TSI makul tüketim ve hızlanma dengesini gözeten bir motor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 10,8 saniye sürüyor. Test ölçümlerinde de buna yakın olan 11,0 saniyelik veri elde ettik. Bu hızlanma verisi şehir içi kullanımlarında Polo 1.0 TSI DSG'nin yeterince atak olduğunu gösteriyor.

Üç silindirli benzinli motorun çalışma sesi dizel motor izlenimi yaratıyor.

7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman kendisinden beklenildiği gibi pürüzsüz vites geçişleri sağlıyor. Vites değişimlerinde çok aceleci davranmıyor. Otomobilin sürüş özelliklerine baktığımızda yeni platformun biraz daha tok hissettirdiğini söyleyebiliriz. Polo'nun sert amortisörleri zemindeki pürüzleri kabine taşıyor. Bu sertlik dönüşlerde yaşanabilecek aşırı karoser salınımlarının önüne geçmiş. Direksiyonun yönlendirme hızı ve geri bildirimleri yeterli. Genel olarak sürüş dinamiklerini değerlendirdiğimizde Polo'nun konforlu bir yapıda, küçük sınıf rakipleri karşısında da sürücüyle iletişiminin iyi seviyede olduğunu söyleyebiliriz. Ama sınıfında Fiesta gibi sürüş dinamizm seviyesi çok yukarıda olan bir referans noktası olduğu için bu konuda eksikliği fark ediliyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.