otohaber_logo
MULTIMEDYA
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion
1 / 5

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Bu test konuğumuz bir spor otomobil değil. Altı tarafı orta sınıf, mütevazı bir sedan! Ne kadar perfomanslı olabilir ki? Otomobilde bürokratik havanın hakim olduğu kabinine geçtiğimde karşılaştığım kaliteli malzeme ve zengin donanımla aklıma gelen son şey bu Passat’ın ne kadar iyi hızlanacağıydı. Anahtarsız giriş sistemine sahip olan Passat’ın motorunu çalıştırmak için içgüdüsel olarak direksiyona yakın bir konumda “Start” düğmesi aradım. Ne var ki bu düğmeyi vites konsolunda buldum. Motor kendini belli edecek bir sesle uyanmıyor. Gayet sarsıntısız ve gürültüsüz çalışıyor. 7 ileri, çift kavramalı otomatiği D konumuna alıp yola çıktım. Gaz pedalı çok hassas. Ayağınızın küçük hareketleri hemen cevap buluyor. Hızlanma isteğinizi desteklemek bir yana, teşvik edecek atiklikte. Sakin bir hızlanma tecrübesi yaşamak zor. Ya hep, ya hiç!

2 / 5

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Motor kaputu altındaki dört silindirli dizel motor iki turbo desteğiyle 240 HP güç üretiyor. 1750-2500 d/d aralığında ise 500 Nm’lik maksimum torka ulaşabiliyor. Bu yüksek tork dört tekerleğe dağıtılıyor. Hızlanma testinde ortaya çıkan 6,3 saniyelik 0-100 km/s verisine ulaşırken, bu yüksek torkun etkisini çok daha net bir şekilde gördüm. Bunun için Start düğmesinin arkasında yer alan sürüş modu düğmesinden Sport fonksiyonu seçtim. Çekiş kontrol sistemini de devredışı bırakınca, Passat adeta bir ok gibi fırlıyor. Islak kavramalı 7 ileri vitesli DSG de oldukça hızlı ve genel olarak doğru vites seçimleri yapıyor. Ama ani hızlanma isteklerinde, zaman zaman DSG’nin kararsız kaldığı durumlar yaşanıyor. Genel olarak vites değiştirme konusunda motor devrinin yükselmesini bekliyor.

3 / 5

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Bu kadar iyi hızlanan bir otomobilin yakıt tüketiminde cimri olması öncelikli beklentilerden biri olmayabilir. Ama Passat 2.0 TDI 4Motion ile şehirlerarası yolda 5,5 lt/100 km ile yol almak mümkün. Ortalama test tüketimi ise 6,8 lt/100 km olarak kayda geçti. Bu veriler, Passat’ın etkileyici derecede ekonomik olduğunu gösteriyor.

4 / 5

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Yazımın başında Passat’ın ne kadar performanslı olabileceğini sorguluyordum. Hızlanma ve tüketim ekonomisindeki performanslarıyla şaşırtan Passat, fren testinde de etkileyici sonuçlar ortaya çıkarttı. 35 metrelik 100- 0 km/s fren mesafesine bu sınıfta çok nadir olarak rastlıyoruz. Passat 2.0 TDI 4Motion DSG, türünün en başarılı örneklerinden biri. Hızlanma, fren, yakıt tüketimi ve yol tutuşuyla göz dolduran otomobilin mükemmelle arasındaki en büyük engel, göreceli olarak fiyat etiketi. Ama bu fiyat karşılığında oldukça zengin donanımlı bir otomobil alındığı da unutulmamalı.

5 / 5

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion

Dört tekerleğin etkili bir şekilde tutunması sayesinde fabrika verisine çok yakın hızlanma verileri elde edebildik. Kalkıştaki bu verimlilik sürüş sırasında sürekli olarak devam ediyor. Virajlarda veya köşe dönüşlerinde dört tekerlekten çekiş sisteminin farkı hissediliyor. Otomobil olabildiğince itaatkar ve istikrarlı yol alıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler