Spor otomobillerin makyajlarında büyük beklentiyi teknik değişikler oluşturuyor. Önce makyajın görsel olarak neler getirdiğine bakalım. Golf R'ın yeni far ve stopları "farklı" hissettirmesini sağlarken, yeni ön tamponuyla daha etkileyici görünüyor. İç mekanda da fark yaratan yenilikler var. Tamamen dijital olan gösterge grubu etkileyici görünüyor. Rahat takip edilen sistemde istenilen bilgiler göz önünde rahatça izlenebiliyor. Orta konsolda kendine yer bulan yeni multimedya sisteminin içeriği ve ekran çözünürlüğü de başarılı.
Makyajlanan Golf R'da tamamen dijital gösterge grubu sunuluyor yeni multimedya sisteminin çözünürlüğü iyi.
Asıl merak edilen, Golf R'ın artık ne kadar daha hızlı olduğu? 250 km/s'lik maksimum hız korunmuş. Makyaj öncesinde 4,9 saniye olarak belirtilen 0-100 km/s fabrika verisi, makyaj sonrasında 4,6 saniye olarak geliştirilmiş. Test ölçümlerimizde de, kış lastiklerine rağmen 4,7 saniyelik 0-100 km/s veri elde edebildik. Makyaj öncesinde 60-100 km/s verisi 2,7 saniye, 80-120 km/s 3,3 saniye olan otomobil makyaj sonrasında aynı ölçümlerde, 2,5 saniye ve 3,0 saniye olarak ilerleme göstermiş. 1495 kg'lık boş ağırlığın artık 1505 kg olmasına rağmen hızlanmadaki ilerlemenin mantıklı bir açıklaması var.
Makyaj sonrasında stopların aydınlatmaları da yenilenmiş.
Motor artık 10 HP daha güçlü. Artık 20 Nm daha fazla tork üreten 2.0 TSI, 2000 d/d ile 5400 d/d arasında 400 Nm maksimum torka ulaşabiliyor. Makyaj öncesinde 1800 d/d ile 5500 d/d arasında 380 Nm maksimum tork üreten Golf R, daha alt devirde ve geniş bir devir aralığında yüksek torku sürdürüyordu.
Makyajla birlikte artan tork daha güçlü bir şanzıman gereksinimi doğurdu. Islak kavramalı 6 ileri vitesli DSG, 350 Nm'ye kadar tork için tasarlanırken, daha yüksek tork için geliştirilen 7 ileri vitesli çift ıslak kavramalı DSG makyajlı Golf R'da yer bulmuş. Hızlanmadaki artışta motordaki güncelleme kadar şanzımanın da etkisi olmuş.
Motor 10 HP güçlenirken tork 20 Nm artmış. Şanızman olarak 7 ileri DSG sunuluyor.
Otomobilin sürüş dinamikleri ise makyaj öncesinde olduğu gibi, hala çok sıkı. Süspansiyon ve direksiyon sistemleri sürücüyü yormayacak kadar konforlu ama spor otomobillerden beklenildiği kadar çevik.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer