O tomobil tarihinde kült modellerin sayısı sanıldığı kadar çok değil. Hele kült minibüsler dersek sayı iyice azalıyor. Ancak Volkswagen T1 bu şanslı azınlığın içinde kendine yer bulabilen bir araç.
Dönemi için kullanışlılığı bir yana, çift renkli sevimli karoseriyle de gönüllerde sağlam bir yer edinen T1'in torunu T6 yollarda ve tıpkı büyük büyük dedesi gibi insanın yüzünü gülümseten çift renkli bir karosere sahip.
Türkiye pazarında sadece 8+1 kişilik uzun şasi seçeneğiyle satılan Caravelle, Team donanımında ise 150 HP gücündeki dizel motor ve DSG şanzımanla birlikte geliyor. İlk üç neslinde arkadan motorlu bir minibüs olan ve bunu da burunsuz yapısıyla belli eden T Serisi'nin son nesli, dördüncü ve be- şinci nesillerin tarzına sadık bir görünümde.
Geniş cam alanlar ve düz karoser yüzeyleri sayesinde hem ferah bir yaşam alanı elde edilmiş hem de boyutlar verimli kullanılmış. Bir süre öncesine kadar 140 HP gücünde olan 2,0 lt'lik TDI motor, Caravelle'de artık 150 HP gücünde. 7 ileri vitesli çift kavramalı DSG otomatik şanzımanla canlı bir işbirliği yapan motor, boş ağırlığı 2 tona yaklaşan minibüsü kararlı bir biçimde hızlandırıyor. Özellikle vites değişimlerinde motordan gelen güçte neredeyse hiç kesinti olmaması Caravelle'in yığılmasını engelliyor.
Bundan önceki neslinde de sınıfının en sürüşü kolay ve rahat modelleri arasında yer alan Caravelle, bu nesilde de geleneği sürdürüyor. Önden çekişli olmasından dolayı, yolcu yokken, ağırlığın büyük kısmı önde olmasına rağmen araç bunu çok iyi gizliyor. Boşken bozuk zeminlerde hem akustik olarak hem de his anlamında titrek bir izlenim bırakan Carevelle, koltuklar dolmaya başladığındaysa daha olgun bir karaktere bürünüyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer