Geçtiğimiz aylarda Volvo S90'ın Türkiye'deki basın toplantısında, Volvo'nun yeni stratejisini de öğrendik. Yıllarca, Audi, BMW ve Mercedes peşinde koşan Volvo artık kendi yolunda ilerleme kararı almıştı. Rakiplerinin yeniliklerine rest çekmek yerine kendini aşıp daha iyisini ortaya çıkartmayı hedefliyor. XC90 ve S90 modelleriyle bu stratejisinin ilgi çeken yeniliklerini ortaya çıkardı. XC90'da etkileyici bir sonuç ortaya koyan Volvo'nun aynı başarıyı gösterip göstermeyeceği testmiz sonunda ortaya çıkacak.
S90'nın tasarımı Volvo'nun yeni nesil anlayışının bir ürünü. Gösterişli bir ön panjur, küçük farlar, düz ve uzun motor kaputuyla etkileyici bir duruşu var. Direksiyon başında otururken, uzun motor kaputunu görmek hem park sırasında hem de sürüşte daha fazla güven hissi yaşatıyor. Ancak S90'ın motor kaptunun uzunluğu normal kavramının biraz üstünde. Dolayısıyla şehiriçinde, manevralarda sıkıntı yaşanabiliyor.
Profilde de düz ve sade çizgiler kullanılmış. Sportif bir etki yerine düz tavan ve omuz çizgileriyle şık ve fonksiyonel bir tasarım tercih edilmiş. Tavan çizgisinin aşırı eğimli olmaması arka baş mesafesini olumlu yönde etkilerken, omuz çizgisinin de düz çizgide olması öndeki gibi geniş cam yüzeylerin sunulmasına imkan sağlamış.
Otomobilin içine geçtiğimizde geniş ve ferah yaşam alanı sunulduğu fark ediliyor. Omuz çizgisi yüksek olmasa da arka koltuklardaki alçak oturma alanı yolcuların omuzlarının cam hizasında kalmasını mümkün kılmış. Koltukların konforu gayet iyi. İç mekandaki malzeme ve işçilik kalitesi XC90'da karşılaştığımız gibi çok iyi seviyede. Tablet tarzı, dikine yerleştirilen büyük multimedya ekranı kokpitte düğme karmaşasının önüne geçilmesini sağlıyor. Bowers & Wilkins imzalı, 19 hoparlörlü, kaliteli ve güçlü ses sistemi otomobilin değerini arttırıyor.
Vites konsolunda kibar bir vites topuzu ve arkasında silindir şeklinde sürüş modu kumandası yer alıyor. Buradaki sağa/sola hareket ettirilen start/stop düğmesi sıra dışı tasarıma sahip.
Üç kollu direksiyon simidi üstündeki kontrol düğmeleri de ergonomi ve estetik önceliklerle tasarlanmış. Direksiyon arkasından çok rahat takip edilen dijital gösterge grubunda görmek istediğiniz navigasyon ya da hız verileri öncelikli ise kişiselleştirilebiliyor.
S90'ın kabin içerisinde konfor odaklı bir yapı kurulmuş. Sürüş dinamiklerinde de bu yapı destekleniyor. Konfor odaklı yumuşak direksiyon sistemi ve benzer yumuşaklıkta süspansiyon sistemi kullanılmış. Yumuşak süspansiyon sistemi konfor öncelikli olsa da ağırlık transferlerinde karoser salınımını kontrol altında tutabiliyor. Direksiyon geri bildirimlerde biraz gecikebiliyor. Ancak yönlendirme netliği yeterli.
S90'ın motor kaputu altında sınıfının en güçlü 2,0 litrelik turbo dizellerinden biri var. 235 HP'lik turbo dizel motor, opsiyonel olarak sunulan Polestar paketiyle 5 HP daha güçlenerek karşımıza çıkıyor. 1750 d/d ile 2250 d/d arasında ulaşılan 480 Nm'lik maksimum tork ise Polestar ile 500 Nm olarak açıklanıyor. Kısa devir aralığındaki yüksek tork üretimi akıcı bir hızlanma için yeterli zemini sağlıyor.
Üreticiye göre 7,0 saniye olan 0-100 km/s değerine yakın olan 7,3 saniyelik 0-100 km/s test verisi elde edebildik. Otomobil gücü yere aktarırken fazla kayıp yaşamadığını hissettiriyor. Gücü dört tekerleğe ileten 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da yeteri kadar hızlı çalışıyor. Vites geçişlerinde konfor öncelikli olduğunu hissettirirken zaman zaman vites geçişlerinde gecikmelere rastlanabiliyor. Hızlandığı kadar da iyi durabilen otomobilin 35 metrelik test sonucu çok etkileyici.
Otomatik park yardımcısı, trafik işaretlerini tanıma sistemi, kör nokta uyarısı, çarpışma uyarısı ve önleyici fren desteği, şerit takip asistanı ve yorgunluk uyarısı gibi gelişmiş güvenlik sistemlerinin en başarılı çalıştığı otomobillerden biri S90. Onunla öndeki araç arasındaki mesafeyi koruyan hız sabitleme sistemini ayarladığınızda neredeyse hiçbir zaman, gaza ve frene dokunmadan varacağınız yere ulaşabiliyorsunuz.
Sonuç olarak S90, Volvo imzalı en kaliteli ve en yüksek donanımlı otomobillerden biri. Volvo'nun neler sunabildiğini gösterdiği bir vitrin. Rakipleri arasındaki, Audi A6 2.0 TDI 190 HP quatro'nun başlangıcı 299.285 TL. 218 HP'lik BMW 525d xDrive 346.000 TL'den satılıyor. Sadece arkadan itişle satılan Jaguar XF 2.0 d 180 HP, 316.767 TL fiyata sahip. Arkadan itişli Mercedes E 220d 194 HP 324.526 TL'den satılıyor. 322.030 TL'den satılan 4 tekerlekten çekişli Volvo S90 2.0 235 HP rakiplerine göre en güçlü 2,0 litrelik dizeli, ortalama bir başlangıç fiyatla sunuyor. S90'nın işi hiç kolay değil. Ama buna karşın bir o kadar da hazırlıklı.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer