
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Başarılı olmak için farklı yöntemler takip edilebilir. Kimi ilk olmayı seçer, kimi de geç olsun ama güç olmasın der. Volkswagen ikinci kategoriye giren bir marka. Doksanların ikinci yarısından itibaren Uzak Doğulu markaların hakimiyetine sahne olan kompakt SUV rekabetine Alman marka ancak 2007 yılı sonunda dahil oldu. Volkswagen’i yeni yollara götüren Tiguan, dünya çapında 2,6 milyon adetten fazla satılarak marka için temel modellerden biri haline geldi. Şimdiyse sırada yeni nesil var; yani ikinci Tiguan.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Volkswagen genel anlamda bakıldığında radikal değişimlerden uzak duran bir marka. Yeni Tiguan’daysa karşımızda radikal görünmeyen ancak selefine göre tasarım karakteri radikal biçimde değişen bir otomobil var. Peki, bu değişimlerin odağında ne var? Öncelikle dingil mesafesindeki yaklaşık 8 santimetrelik artış tekerleklerin tamponlara doğru yaklaşmasına yardımcı olurken, toplam yüksekliğin 4 santimetre azalması da yeni Tiguan’ın daha fit görünmesinde başrolü oynuyor. Bununla birlikte Volkswagen’in son dönemine hakim olan tasarım felsefesi de kompakt SUV’un yeni neslinde görselliğiyle öne çıkan bir otomobil olmasını sağlıyor.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Ön çamurluklardan başlayarak L formlu stoplarla bütünleşen konturlar ve C sütunundaki belirgin kıvrım Tiguan’ın siluetinin daha hareketli olmasını sağlıyor. Volkswagen tasarımcıları yeni Tiguan’ı şekillendirirken, otomobilin genişlik algısının üzerinde durmuşlar ve bu yüzden de aracın yüzündeki en baskın unsuru yatay tasarım elemanları oluşturuyor. Ön ızgaranın farların alt ve üst kısmındaki krom şeritlerle birleşmesi, tampondaki hava girişini ikiye bölen krom şerit ve yatay sis farları bu algıda büyük pay sahibi. Tasarım her ne kadar kişisel bir konu olsa da, yeni Tiguan’ın sınıfının en iddialı görünen otomobillerinden biri haline geldiğini söylemek de yanlış olmaz.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

4486 milimetre uzunluğundaki yeni Tiguan, aynı platformu kullandığı Golf ’ten 231 milimetre daha uzun ve dingil mesafesi de 44 mm fazla. Platform demişken, otomobilin MQB adı verilen modüler alt yapısı sayesinde farklı versiyonlar için uzunluk, dingil mesafesi ve iz açıklığıyla oynamak çok kolay ve bunun da etkisiyle önümüzdeki dönemde Tiguan’ın 7 kişilik bir büyük boy ve daha sportif tasarımlı bir coupe versiyonu da üretilecek.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Bir önceki neslinde kokpit yapısını döneminin Golf Plus’ından alan Tiguan’ın yeni neslindeyse markanın Türkiye’ye ithal edilmeyen kompakt MPV’si Touran örnek alınmış. Sürücüye dönük duran orta konsol ve gösterge tablosunun siperliğiyle havalandırma ızgaralarının bütünleşmesi sayesinde sürücü kendisini daha çevrelenmiş ve otomobille bütünleşmiş hissediyor.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Bu konuda bir önceki nesil özellikle kokpitin kaba tasarımı yüzünden eleştiri alırken, yeni modelin çok daha başarılı olduğunu söylemek mümkün. Özenli işçilik ve kaliteli malzeme kullanımı Volkswagen’in üretim felsefesinde önemli bir yer tutuyor ve yeni Tiguan da bu konuda iyi bir sınav veriyor.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Otomobilin kabininde kullanılan malzemeler ve işçilik uygulamasının yanında kumanda elemanlarının sürücüye verdiği geri bildirim de kalite algısını arttırıyor. Son dönemin trendleri arasında yer alan merkezi kumanda sisteminden uzak duran Volkswagen bunun yerine araçla ilgili fonksiyonlar için bağımsız kontrollere yer vermiş. Ve iyi de yapmış. Zira otomobil üreticileri kokpitteki düğme sayısını azaltmak adına aynı bölüme birden çok fonksiyona yer vermek zorunda kalıyor ve bu da sezgisel kullanımı zorlaştırıyor.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Tiguan’daysa büyük düğmeler ve açık seçik menüler sayesinde araçlara geçirdiğiniz süre çok kısa bile olsa otomobile entegre olmanız sorunsuzca gerçekleşiyor. Örneğin orta konsolun baskın unsuru olan 8 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sisteminin solundaki dairesel kumandanın sesi açıp kapattığını ve sağdakinin de radyo istasyonları arasında ileri-geri gitmeye yaradığını biliyorsunuz.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Bu 40 sene önce de böyleydi. Böylesine küçük ve normal bir özelliği bile bir artıymış gibi yazıyorsak aslında sorun üreticilerin zaten iyi olana müdahale edip gereksiz maceralar peşinde koşmasında saklı. Her neyse Tiguan’a geri dönersek otomobilin kabinindeki ergonomi, sınıfının en iyileri arasında.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Türkiye pazarında, başlangıçtan en üste doğru olmak üzere, Trendline, Comfortline ve Highline donanımlarıyla satılan Tiguan’da test aracımızdaki gibi en üst donanım seviyesi tercih edildiğinde “Active Info Display” adı Direksiyonun arkasındaki vites değişim kulakçıklarını kullanmak keyif veriyor. Opsiyonel Head-up gösterge ile gözleri yoldan ayırmadan hız ve navigasyon bilgileri takip edilebiliyor. Açılabilir panoramik cam tavan tüm donanım seviyelerinde opsiyonel olarak sunuluyor. Arkadaki yaşam alanı uzun boylular için de tatminkar. Otomobilin yüksekliği azalsa da baş mesafesi eskisinden fazla. Ön koltukların arkasındaki katlanabilir tepsiler Comfortline donanımından itibaren standart. Highline donanımında standart olarak sunulan Top Comfort ön koltuklar çok rahat. Elektrikli koltuklar opsiyon listesinde. Değişkenlik 615 litrelik bagaj hacmi orta sınıf stationlar seviyesinde. Arka koltuklar katlandığında hacmi 1655 litreye kadar çıkartmak mümkün ancak zeminde küçük bir basamak oluşuyor. Her iki değer de bir önceki nesile göre 145 litre artmış. Kızaklı ve sırtlık eğim ayarlı koltuklar ile katlanabilir ön yolcu koltuğu Comfortline’dan itibaren standart olarak sunuluyor. verilen dijital gösterge tablosu standart olarak sunuluyor.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

12,3 inç büyüklüğündeki yüksek çözünürlüklü ekranda beş farklı görünümden biri tercih edilebiliyor. Araçla ilgili tüm bilgilerin sürücüye daha detaylı ve hızlı bir biçimde iletilmesini sağlayan ekran aynı zamanda SCR katalizatörüyle donatılan Tiguan 2.0 TDI’da AdBlue katkısı kullanmak gerekiyor. Motordaki yanma sonrası oluşan azot oksidin, zararsız azot ve suya dönüşmesini sağlayan AdBlue katkısının durumu da ana ekrandan takip ediliyor. AdBlue katkı bittiğinde yakıt deposu kapağının altındaki bölümden sürücü de takviye yapabiliyor. Mavi iksir opsiyon listesindeki navigasyon sistemi tercih edildiğinde rota ve harita bilgilerinin baskın unsur olmasını sağlıyor.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Türkiye pazarında 1,4 lt 125 ve 150 HP’lik iki benzinli, 1,6 lt 115 HP ve 2,0 lt 150 HP’lik dizel motorlarla satışa sunulan yeni Tiguan’da otomatik şanzıman sadece 150 HP’lik motorlarla birlikte tercih edilebiliyor. 4 tekerlekten çekiş isteyenler içinse yollar test aracımızda olduğu gibi 2,0 lt’lik dizele çıkıyor. Bir hayli yumuşak bir çalışma karakterine sahip olan 150 HP gücündeki dizel, yük altında da sakin yapısını koruyor.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

1750-3000 d/d aralığında üretilen 340 Nm’lk maksimum tork değeri 1673 kg ağırlığındaki kompakt SUV’un akıcı bir hızlanma karakteri sunmasında pay sahibi. Tıpkı 7 ileri vitesli çift kavramalı DSG otomatik şanzıman gibi. Standart bir sürüşte tercih ettiği vites değişim noktalarıyla ekonomi ve sürüş akıcılığı arasında bir denge kuran DSG, vites kolu geriye çekilip spor moduna alındığındaysa keskin ve çok atak çalışma karakteriyle performansı destekliyor. Standart çalışma modunda devreye giren “süzülme” özelliği, sakin sürüşlerde ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde vitesin otomatik olarak boşa alınmasını sağlıyor. Amaç yakıt tüketimini ve emisyonu azaltmak.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Test tüketiminde elde ettiğimiz 6,3 lt/100 km’lik ortalama tüketim, otomobilin fiziksel özellikleri ve performansına göre kesinlikle çok makul. Sabit hızlı otoyol sürüşlerindeyse tüketimin yaklaşık bir litre azaldığını söylemeliyiz.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Bir önceki nesille karşılaştırıldığında zeminden yüksekliği 10 mm artarak 189 mm’ye ulaşan yeni Tiguan’ın 4x4 versiyonunda bu değerse 200 mm. Yerden yükselmek ilk bakışta akla sürüş dinamiklerinde bazı tavizler mi verildi sorusunu getirse de otomobilin sürüş karakteri en az birinci nesildeki kadar çevik. Sürücüyü tedirgin etmeden dinamik bir sürüş karakteri sunan otomobilin bununla birlikte sunduğu konfor da yüksek.Süspansiyon sistemi düşük hızlarda gazlı amortisörlerin çalışma sesini “tıslamalarla“ belli etse de yaylanma konforu yüksek. Tiguan, birbirine zıt iki beklentiyi aynı anda karşılayabilen ender otomobillerden biri. Otomobilin sürüş karakteri Golf’ü fazlasıyla hatırlatıyor. Ve bu da iyi bir şey.
TEST · Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION DSG

Yazı: Eray Özgür Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.