Toyota'nın 11'inci nesliyle yollarda olan efsanevi kompakt sınıf temsilcisi Corolla büyük bir makyaj sonrasında tazelenip yoluna emin adımlarla devam ediyor.
Markanın gençleştirme çalışmaları Corolla'ya da iyi yansımış. Avensis'in farlarını andıran, makyaj öncesine göre daha ince tasarlanan farlar oldukça modern görüyor. Yeni LED gündüz farları da Corolla'nın "bakışını" değiştirmiş. Krom ön panjur makyajda da korunmuş. Onun altında yer alan radyatör ızgarası artık daha az yer kaplıyor. Ondan artan yer tampon ve daha geniş bir alt ızgara için ayrılmış. Keen Look tasarım anlayışının bir parçası olan ön tampon köşelerinde büyük hava girişi algısı yaratan çizgilerle agresif bir görünüm elde edilmiş.
Otomobilin arkasında daha küçük dokunuşlar yapılmış. Yeni stoplarda LED kullanılıp daha iyi bir aydınlatma elde edilmiş. Stopların arasındaki krom çıta, yerini daha ince olanına bırakmış. Arka tampon değiştirilmemiş.
Otomobilin içerisine geçtiğimizde yüzündeki kadar iddialı değişimlerin konsolda da yapıldığını görüyoruz. Daha önce Auris'te gördüğümüz bu konsol tasarımı daha modern görünüyor. Yeni gösterge grubu daha sade ve okunaklı bir tasarıma sahip. Hız ve devir göstergesi arasındaki renkli ekrandan yol bilgisayarının verileri rahat takip ediliyor. Cam kenarlarındaki havalandırma ızgaraları dikdörtgen biçimden dairesel olana geçirilmiş. Havalandırma kumandaları da değiştirilen konsolda yeni multimedya sistemi ekranı da fark ediliyor. İlk kez Auris'te tanıştığımız dokunmatik kontrollü multimedya ekranı türünün en pratik kullanılanı değil. Ancak zengin içeriği ve tatminkar çözünürlüğü beğenimizi kazandı. Yeni konsolla birlikte malzeme kalitesinin iyileştiği hissediliyor.
Bir diğer iyileşme ise sürüş konforunda gerçekleşmiş. Elden geçirilen süspansiyon sistemi artık daha sessiz çalışırken darbe emişleri konforu daha fazla gözetiyor. Tüm bu yenilikler birlikte değerlendirildiğinde Corolla'nın artık daha keyfli olduğunu söyleyebiliriz.
Motor kaputu altında uzun yıllardır sunulan, ekonomi ustası 90 HP'lik 1.4D-4D görev yapıyor. Makyajda değişiklik görmeyen turbo dizel motor Corolla'da atak bir hızlanma sunamıyor. 1800 d/d'de üretilen 205 Nm'lik maksimum torkun etkisiyle alt devirler zayıf. Ara hızlanmalarda da dinamik değil. Bu verileri, Corolla'nın ağırlığı ve 1,4 litrelik motorun gücü göz önünde bulundurulduğunda yadırgamak mümkün değil. 1.4D-4D'nin Corolla'da ekonomi kelimesinin karşılığı olduğu söylemeliyiz. Corolla, hızlanmasıyla olmasa da yakıt ekonomisiyle gönlümüzde yine taht kurmayı başardı.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Deniz Doğan