Yeni bir teknoloji olmayan silindir iptal eden motorlara, premium haricinde, kompakt sınıfta rastlamak şaşırtıcı. Pahalı bir teknoloji olan bu sistemi daha önce Audi A3'te test etmiştik. Seat Leon'da da aynı sessizlikte ve sakinlikte çalışılıp çalışmayacağını çok merak ediyoruz.
Bir çok motor ve şanzımanlı versiyonunu test ettiğimiz Leon'u tekrar incelemeye gerek duymayıp hemen motoru çalıştırıyoruz. Bildiğimiz 1.4 TSI, alt devirlerden itibaren canlı. 150 HP olmasının verdiği bir ataklık, bir sportiflik var. Bildiğimiz DSG, gaz tepkilerine büyük bir hızla yanıt veriyor. Konsoldaki ekrandan sürüş modları arasında gezinip, ekonomi seçeneğini tercih ediyoruz. Öyle ya, bu Leon'un uzmanlığı, benzinli motorda fazladan yakıt ekonomisi sağlaması. Gaz pedalıyla ilişkimiz; kız istemeye gittiğimiz ailenin evinde tanıştığımız müstakbel kayınpedere olan tutumumuz gibi çekingen ve kibar.
Derken, motor "sinsice" iki silindirini devredışı bırakmış bile. Ne bir sarsıntı, ne bir tıkırtı, ne bir ağırkanlılık! Bir anda olmuş da bitmiş. Gösterge grubunun ortasındaki ekranda 2 silindirin devre dışı bırakıldığı açıklanmasa ruhumuz bile duymayacak. Hızlanmak istediğinizde ise silindirler derhal göreve geri geliyor ve siz hiç bir güç kaybı hissetmeden yolunuza devam ediyorsunuz.
Sonuç olarak, kendinizi yakıt ekonomisi odaklı bir sürüşe alıştırırsanız, Seat Leon ACT ile 5,5 lt/100 km'lik ortalama tüketim ile seyahat edebilirsiniz. 1.4 TSI ACT, 1.6 TDI'a göre 1.100 TL daha pahalı olsa da donanımı daha zengin ve hızlanma performansı çok daha iyi.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer