Talisman, sınıfının en cüsseli otomobillerinden biri. Bu irilik hızlanma performansı için güçlü bir motor ihtiyacı olduğunu düşündürüyor. Daha önce test parkurumuzda ter döken 130 HP'lik 1.6 dCi testimizde Talisman'ın atak olamadığından bahsetmiştik. Karşımızda performans iddiasındaki çift turbolu 1.6 dCi var.
İlk Talisman testimizdeki 130 HP'lik 1.6 dCi, 11,9 saniye 0-100 km/s hızlanma sağlarken, 160 HP'lik seçenek 9,8 saniyede 100 km/s'ye ulaştı. Hissedilir şekilde atak olan 160 HP'lik motor, 40 Nm daha fazla torkuyla alt devirlerde daha canlı hissettiriyor.
Esneklik verilerine baktığımızda 130 HP olanın 60-100 km/s ara hızlanması 7,0 saniye, 80-120 km/s ara hızlanması 9,5 saniye olarak kayda geçmiş. 160 HP'lik seçenekte 60-100 km/s hızlanma 5,0 saniye, 80-120 km/s 7,0 saniye ile çok daha başarılı sonuçlar sundu.
Bu tabloda aynı motorun çift turbo sayesinde ne kadar atak olabildiği açıkça ortaya çıkıyor. Performanstaki bu önemli fark karşısında ortalama tüketime bakıldığında 160 HP'lik versiyonun 6,0 lt/100 km ile ekonomik olabildiğini de görüyoruz. 6 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanın motorla uyumlu olması, hızlı ve yerinde vites tercihleri motorun verimliliğini arttırıyor.
Test aracımızda da bulunan 4Control sistemi 3.300 TL fark ile opsiyonel olarak alınabiliyor. Araç çalıştığı andan itibaren sistem devrede. Sürüş modlarına göre de çalışma hızı değişiyor. Arka tekerlekler, konfor modunda 50 km/s altında ön tekerleklerin aksi yönüne, bu hızın üstünde ise aynı yöne dönüyor. Spor modda ise yönlendirmenin değiştiği hız 80 km/s. Sistemin biraz alışkanlık gerektirdiğini söyleyebiliriz. Her koşulda otomobilin arka tarafı beklenenden çevik hissettiriyor. Sistemin Talisman'ın manevralarda ve dönüşlerdeki kabiliyetini arttırdığı bir gerçek.
Genel olarak, 160 HP'lik Talisman'ın hem ekonomi hem de performans isteklerini tatmin edebileceğini söyleyebiliriz.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer