Makyajlı Megane ailesi yeni ön panjur ve far tasarımıyla Renault marka yüzüne büründü. Sportif görünen kompakt station'lar arasında yer edinen ST modeli makyaj operasyonu sonunda kokpitte fark edilecek bir değişiklik sunmasa da yeni marka yüzü etkisini gösteriyor.
Station karoserli kompakt sınıf rakipleriarasında en geniş bagaj hacmini sunmayan Megane ST, yine de yaşam ve yükleme alanlarıyla oldukça tatminkar bir seçenek. Diz ve baş mesafesi gibi sorunları olmayan ST'nin, HB'ye göre daha geniş bagaj hacmi sunması bu konuda daha fazla alana ihtiyaç duyanlar tarafından tercih edilmesini sağlayacaktır.
Fiyat listesinde sadece 1.5 dCi ve 1.6 dCi seçenekleri olan Megane ST'de otomatik şanzıman isteniyorsa karşınıza sadece 1.5 dCi çıkıyor. Test aracımız da bu seçenek. 110 HP güç üreten motor, ilk kalkış anında size bir performans makinesi olmadığını hissettiriyor. Buna karşılık 12,2 saniyelik 0-100 km/s hızlanma verisi Megane ST'nin hantal da sayılmayacağının göstergesi.
Makul hızlanma verileri sunan otomobil, EDC isimli çift kavramalı otomatik şanzımanın da hızlı vites geçişleriyle sürücüsünü zor durumlarda bırakmıyor. Vites geçişlerinde kararsızlık yaşatmayan EDC, yerinde ve kararlı vites geçişleri sunuyor. Yumuşak vites geçişleri sayesinde otomobilden konfor bekleyenleri memnun edebiliyor.
Üstelik yakıt ekonomisi konusunda da yetenekli olan otomobil ile elde ettiğimiz 5,9 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi de bunun bir göstergesi.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer