Çok yönlü otomobillerden biri de Renault Clio Sport Tourer. Hatchback versiyonuna göre 205 mm daha uzun olan otomobil bu sayede 145 litre daha fazla bagaj hacmi sunabiliyor. Arka koltuk ölçüleri aynı olsa da HB'ye göre daha uzun olan tavan arka koltuk baş mesafesinde yaklaşık 20 mm'lik bir avantaj sağlıyor. Makyaj sonrasında ön tampon yenilenirken farın iç yapısı değiştirilmiş. LED gündüz farlarının farların içerine alınıp diğer Renault modelleriyle uyumlu olması için C formuna büründürülmüş.
Makyaj sonrasında daha zengin donanımlar kazanan Clio ST'de dış ve iç kişiselleştirmeler, yeni koyu renkli jant ve içeride de Renault R Link donanımıyla modern bir seçenek haline gelmiş.
Test aracımız ST listesinin en üstünde yer alan 1.5 dCi 90 HP EDC. Bu motor ve şanzıman ikilisinin amacı yakıt ekonomisi ve konfor. 90 HP'lik turbo dizel motor şehiriçi kullanımı için uygun hızlanma isteklerini karşılıyor. Buna karşılık otoyol kullanımında, araç sollamalarında atak olamıyor. 6 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman EDC kesintisiz ve akıcı vites geçişleriye sürüş konforunu arttırıyor. Manuel olarak da vites koluyla tercih yapılmasına izin verse de buna motor freni ihtiyacı dışında çok gerek duyulmuyor.
Clio ST 1.5 dCi EDC sakin bir hızlanma yapısına sahip. Uzmanlık alanı ise yakıt tüketimi ölçümlerinde ortaya çıkıyor. 5,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi fabrika verilerinin üstünde de olsa oldukça ekonomik bir değer. Direksiyon ve süspansiyon ayarlarıyla da yeteri kadar konforlu olmayı bilen otomobili genel olarak değerlendirdiğimizde fonksiyonel yapısı, ekonomik motoru ve keyif veren donanımıyla tatminkar bir seçenek olduğunu söyleyebiliriz.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer