Makyajla güncellenen Clio'da far, tampon gibi kozmetik değişiklikler yapıldı. Farlar elden geçirilirken full-LED Pure Vision isimli aydınlatma ve C şeklinde LED gündüz farları kullanıma sunuldu. Yeni renk ve jant seçenekleri de makyaj sonrasında sunulmaya başlandı.
Test aracımız Renault'un sportif donanım paketi GT Line'a sahip. Krom kaplamalardan arındırılan bu paket ile ön ızgara daha büyük görünüyor. Ön tamponda mat gri renkli kaplamalara yer verilmiş. Test aracımızda bulunan LED farlar da iyi bir aydınlatma sunarak kendini fark ettiriyor. Profilde yeni jantlar dikkatimizi çekiyor. Kapı üstlerinde jantlarla uyumlu, gri renkli bir şerit kullanılmış. Gri renkli kaplamanın arka tampon altında da kullanıldığını görüyoruz. Stoplar makyaj sonrasında koyulaştırılmış.
GT Line donanımına özel spor koltukların vücut destekleri iyi. Ama bu koltukların iri vücutlara çok uygun olmadığını söylemeliyiz. Mavi renkli dikiş ve kaplamalar kabin içerisinde birçok noktada kullanılıyor. Direksiyon simidi üstünde GT Line'a özel logo bulunuyor. Delikli yapıdaki kaplamasıyla da ele uyumu başarılı.
Yola çıktığımızda direksiyon yönlendirmesinin sürücüyü yormadığını fark ediyoruz. Ani şerit değişimlerinde ise sistem biraz gecikiyor. Sert süspansiyon sistemi karoser salınımlarını kontrol altında tutabiliyor. Bozuk zeminde darbe emişi makul seviyede kalıyor.
Test aracımızdaki 1,2 litrelik turbo benzinli motoru ve EDC'yi tanıyoruz. Alt devirlerde sakin kalan motor devirlendiğinde daha canlı bir karaktere bürünüyor. 120 HP'lik motor ara hızlanmalarda yeteri kadar seri olarak beklentilere cevap verebiliyor. Çift kavramalı otomatik şanzıman, hızlı vites geçişleriyle sürüş kalitesini ve verimini arttırıyor. Clio'da 6,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi sağlayan 1.2 TCe ve EDC ikilisi ekonomisiyle de beklentiyi karşılıyor.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer