Yeni bir şanzımanın, bir marka tarafından neredeyse bütün modellerine dahil edilmesi örneğine daha önce de rastlamıştık. Dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisinin, neredeyse kullanıldığı bütün modellerde uyumlu çalıştığına dair örnekler çok az. Her otomobil markası kullandığı teknolojiyi kimden aldığını çok sık paylaşmaz. Ama Peugeot, 6 ileri vitesli şanzımanı Aisin'den aldığını sıklıkla belirtiyor. Geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman, vites değiştirirken akıcı ve sarsıntısız çalışıyor. Verimlilik için, şanzıman gerektiğinde birden fazla vites değişimi yaparak doğru oranı yakalıyor. Bu gibi durumlarda da bazen karasızlıklar yaşaması konfordan ödün verebiliyor. Ancak yerini aldığı otomatikleştirilmiş manuel şanzımana göre ilerleme çok başarılı.
Genel olarak, hızlı ve doğru zamanlamayla yapılan vites geçişleri, konforu etkilediği kadar 120 HP'lik motorun da verimli olmasını sağlıyor. Peugeot'nun güncelleyip BlueHDi ismini verdiği 1,6 lt'lik turbo dizel motor, eskisine göre daha canlı çalışma karakterine sahip. İlk kalkış ve ivmelenme konusunda istekli olan otomobilin yine de iddialı olduğu nokta, hızlanma performansı değil.
Test verilerine baktığımızda, hızlanma verilerinin etkileyici olmadığını görüyoruz. Bunda test aracının donanımı da etkili. 17 inçlik jantları standart olarak sunan otomobilin boş ağırlığı 1510 kg. 5008, konu yakıt ekonomisine gelince şaşırtıyor. 5,5 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi, bu ağırlık ve zengin donanımdaki otomobile göre çok ekonomik.
Rakipleri incelendiğinde 7 kişilik oturma kapasitesi sunabilen çok fazla otomobil olmadığı görülüyor. Benzer motor ve şanzımanla satılan Citroen Grand C4 Picasso'nun fiyatı 107.200 TL'den başlıyor. Ford Grand C-Max'te dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi sunulamazken, 91.450 TL'ye manuel şanzımanlı 1.6 TDCi ya da 1.5 EcoBoost A/T alınabiliyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer