otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Peugeot 308 GTi
Kompakt hatchback sporcular GTI olarak anılır. Peugeot'nun tarihi de GTI açısından oldukça zengin ve parıltılı. Yeni 308 GTi, markanın hızlı hatchback tecrübesinin zirvesini temsil ediyor.
Test - Peugeot 308 GTi

Onunla Türkiye'de ilk tanışmamız yarış pistinde olmuştu. Otomobilin hızlanma isteği ve virajları adeta önündeki hayaletleri yiyen Pacman gibi geride bırakması aklımızda yer etmişti. Günlük kullanımdaki kabiliyetlerini ise çok merak ediyorduk. Sonuçta kompakt sınıftaki GTi logosu artık 5 kapılı karoserde. Bu da onun günlük kullanım yeteneklerini doğal olarak arttırıyor.

Tasarımını standart 308'den ayırt etmek çok zor değil. 19 inçlik jantlar kadar arka tampondaki yer alan çift egzoz çıkışı da gücün habercisi. Önden bakıldığında ise daha geniş hava girişi sağlayan tampon da fark ediliyor. Dışarıdaki en ilgi çekici fark ise GTi'a özel çift renk. Degrade yani renk geçişi kullanılan boya kırmız ve siyah kullanılarak yapılmış. Farklı renk kombinasyonları da var.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde de GTi'ın havası daha ilk andan sizi sarıyor. Alüminyum kapı eşiklerindeki GTi kabartması bile ince düşünülmüş bir detay. Döşemelerde kırmızı renkli dikişler kullanılarak kabin içerisine da abartıdan uzak bir hareket kazandırılmış. Ön koltukların yapısı da türünün en iyilerinden olmaya aday. Ön koltuklar sportif görünürken vücut destekleri çok başarılı. Yolcularını sararken sıkmayan koltuklarda masaj fonksiyonunun olması, GTi'da konfor konusunun biraz abartıldığını gösteriyor. Standart versiyondan 11 mm daha alçak sürüş pozisyonu sunması sürücünün otomobili daha iyi hissetmesini destekliyor. Beş kapılı olması arka koltuklarda standart 308'in misafirperverliğini GTi'ın da sunmasını sağlıyor. Keza yükleme alanı da standart olan ile aynı. Bu da günlük kullanım için önemli bir avantaj.

308 GTi'ın mücadele ettiği sınıf, yarış atlarının bulunduğu bir hipodrom. Yarış atları da güzelliklerinden çok, hızlarıyla öne çıkar. Artık vites konsolundaki start düğmesine basıp yarış pistinde hatıralarımıza yerleşen performansı tekrar yaşamak niyetindeyiz. Küçük direksiyon simidinin GTi'a çok yakıştığını bir kez daha hatırlıyoruz. El ile uyumu çok iyi. Üstünden izlenen gösterge grubunun zahmetine katlanamaya alıştık artık. Analog hız göstergesinin sağında yer alan devir göstergesi saat yönünün tersine çalışıyor.

Gaz pedalı hassas. Ufak dokunuşla ilerleyen otomobilden tatlı homurtular yükseliyor. Debriyaj pedalı yeteri kadar yumuşak. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın vites yolları belirgin ve yeteri kadar kısa olması keyfimizi arttırıyor. Hızlanma istekleri hızla yanıt buluyor. Vites konsolundaki sport düğmesine basıldığında gösterge grubu kırmızıya bürünüyor. Motor sesi daha teşvik edici hale geliyor. İki farklı motor gücüyle, 250 HP ve 270 HP olarak üretilen 308 GTi Türkiye'ye 270 HP olarak ithal ediliyor. Sakin bir şekilde yol almak isteğinizde de sizi yormayan 308 GTi sinirli bir sürüş karakterine sahip değil.

Gaz pedalına karşı kibar olunduğunda da motor ve egzoz gürültüsü rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor. Tempolu sürüşte 11 lt/100 km'lik ortalama tüketim sakin kullanımda 8 lt/100 km seviyesine kolaylıkla indirilebiliyor. Hızlı gitmek isteğinizde ise 1900 ile 5000 d/d arasında ulaşılan 330 Nm'lik maksimum tork etkileyici bir hızlanma sunuyor. 6500 d/d'de kesiciye girene kadar hızlanma isteği devam ediyor. Bir solukta vites değiştirdiğinizde 308 GTi mancınıktan atılan taş gibi fırlıyor. Direksiyonun geri bildirimleri ve yönlendirme hassasiyeti sınıfının gereklerini karşılıyor. Ancak bunu yaparken sürücüyü yormayıp konfordan da ödün vermiyor. Direksiyonu sistemi çok sert ayarlara sahip değil. Süspansiyon sistemi ise ona göre biraz daha sıkı. Yine de bozuk zeminlerden geçilmediğinde kabin içerisine çok rahatsız edici geri dönüşler yansımıyor.

Kompakt hothatch sınıfına çok iddialı bir dönüş yapan Peugeot, 308 GTi'ın fonksiyonel karoserini, 1,6 litrelik güçlü bir motor ve iyi bir şasi ile taçlandırmış. Fiyat politikasında da makul seviye belirlenip hedeflenen satış rakamları adeta garantiye alınmış.

Amortisörlerin çalışma aralığının kısa olması da bozuk zeminlerde titreşimleri arttırıyor. Ama bu kesinlikle rakibi Honda Civic Type R kadar sert değil. Yol tutuş konusunda, önden çekişli olan güçlü otomobillerin kaderinde olan önden kayma eğilimine 308 GTi da sahip. Ancak Torsen limitli kaydırmalı diferansiyel sayesinde otomobilin yönetilmesi daha kolay gerçekleştiriyor. Sonuç olarak 308 GTi küçük silindir hacimli motorun avantajları, güçlü motor, fren performansı, geniş ve fonksiyonel karoser ve donanımla sınıfının en ilgi çekici otomobillerinden biri haline getiriyor. Fiyatının da makul seviyede tutulması 308 GTi'ın satışlarını sınıfının zirvesine taşımak için her şeye sahip.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.