Peugeot'nun küçük sporcusu 208 GTi ile ilk kez tanışmıyoruz. Ama 208 ailesinin 2015'teki makyajı sonrasında 208 GTi'da yenilikler yapıldı. İlkine göre daha fazla heyecan uyandıran 208 GTi by PS, çift renkli boyasıyla hemen fark edilmesini sağlayacak bir opsiyona kavuştu. Ancak bu donanım test aracımızda yok.
Aracın tek opsiyonu, test aracımızda bulunmayan çift renk boya 9.000 TL'ye alınabiliyor.
Otomobilin ön panjur ve tamponu da makyaj sonrasında değişikliğe uğradı. Ön panjurun çerçevesi yerini daha geniş olanına bırakmış. Tampona yerleştirilen sis farlarının tasarımı da değiştirilmiş. Aracın içerisine geçtiğimizde farklı hissettirmesini sağlayan Peugeot Sport dokunuşlarını görüyoruz. Koltukların yan destekleri çok başarılı. Öndekileri fazla "sıkmayan" koltuklar ağırlık transferlerinde yeterli desteği sunuyor. 7 inçlik ekrandan izlenebilen multimedya sistemi de elden geçirilip Mirrorlink ve Carplay uyumlu hale getirilmiş.
Küçük direksiyonun el ile uyumu iyi. Gösterge tablosunun çok rahat izlenebildiği söylenemez. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın geçişleri yeteri kadar yumuşak.
Donanımı da zenginleştirilen otomobilde artık şehiriçi aktif fren sistemi de sunuluyor. 30 km/s hızın altında çalışan sistem sürücünün öndeki araca duramayacak kadar yaklaştığını tespit edip frene geç basma ihtimaline karşılık devreye giriyor. Makyaj sonrasında motor gücü 200 HP'den 208 HP'ye arttırıldı. Yapılan iyileştirmeler sonrasında küçük bir güç artışı gibi görünse de 208 GTi'da etkisi hissediliyor. Alt devirlerden itibaren tok hissettiren otomobil devirlenmeyi de seven bir motora sahip.
Spor koltukların yan destekleri oldukça başarılı.
Belirgin vites geçişleri, yumuşak sayılabilecek debriyaj dozlamasıyla da 208 GTi'ın sürüş keyfi yüksek. Yakıt tüketimine baktığımızda ise 7,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketiminin fabrika verilerinden yüksek olsa da bu sınıfta ekonomik sayılabileceğini söyleyebiliriz. Bu ekonomiyi, alt devirlerdeki canlı motor ve 1160 kg'lik boş ağırlığın avantajıyla sağlandığını söyleyebiliriz.
Makyaj sonrasında otomobilin sürüş dinamikleri de iyileştirilmiş. Yayları, amortisörleri ve viraj denge çubukları da elden geçirilen otomobilin daha "sıkı" olması sağlanmış. Torsen diferansiyel kilidi bulunan otomobilin viraj dönme becerisi ve limitleri iyice yükseltilmiş. Direksiyonunu sürücüsüyle bütünleştirmeyi başaran nadir otomobillerden olan 208 GTi net sürüş dinamikleriyle sürücüsüne güven ve cesaret veriyor.
Altı düzleştirilen küçük direksiyon simidi makyaj öncesinde de sunuluyordu. Direksiyon simidinin ergonomisiyle de otomobilin sportifliğini arttırdığını söyleyebiliriz. Günlük kullanılabilen spor otomobil temalı 208 GTi'ın dinamik sürüş karakteri şehiriçinde yorucu olabiliyor. Sert süspansiyon sistemi zemindeki ufak pürüzleri bile kabine yansıtıyor. Sinirli yapıdaki motor, hassas gaz tepkileri de küçük manevralarda tedirginlik yaratabilir. 208 GTi'ın gerçekten ait olduğu yer prüzsüz asfaltın üstü.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer